Meny

Den beste «bobla» sett med norske øyne

Gammel tøffing er blitt ny. Foto: Volkswagen

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

60- og 70-tallets «dune buggy» var laget for kjøring i sanden. Nå relanserer Volkswagen konseptet, og det er godt nytt for oss nordmenn.

Med aner tilbake til 60- og 70-tallets «Dune Buggy» er Beetle Dune for de som vil ha en litt røffere Beetle, skriver Volkswagen i en rykende fersk pressemelding om nye Beetle Dune - en litt røffere Beetle.

En røffere og bedre tilpasset bil for det norske klimaet, tenker vi. Med økt bakkeklaring (10 mm) og offroad-styling som minner om Volkswagens Alltrack-modeller, tror vi Beetle Dune vil takle alt fra byens trikkeskinner og brostein, til snø og slaps og kjøring på stranden (i Danmark) med glans.

Og skulle du kjøre på stranden i Danmark, eller andre steder der solen skinner; Beetle Dune kommer både som kupé og kabriolet.

Dune's tekniske base er lik vanlige Beetle, men Volkswagen krydrer den med annen eksteriørstyling, 18-toms felger og to nye lakkfarger (Sandstorm Yellow Metallic og Dark Bronze Metallic).

Les også: – Regjeringen bør saksøke Volkswagen

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Som seg hør og bør kommer Beetle Dune både som kupé og kabriolet. Bakkeklaringen er ti millimeter høyere enn vanlige Beetle. Foto: Volkswagen

220 hk og DSG

Volkswagens nyeste infotainment-system (med DAB+) følger med som standardutstyr.

Både lydanlegg, telefon og navigasjon vil være stemmestyrt, og ønskes heftigere lyd, finnes stereoanlegg fra Fender i ekstrautstyrslisten.

På motorsiden venter ikke de store overraskelsene, men velprøvd og moderne motorteknologi kjent fra merkets andre modeller.

Slik ser motor- og prisoversikten ut:


Les også:

Lysene er toppmoderne, men ikke motoren

Volkswagen jåler opp

Hva kan du om VW Golf?

Saken ble opprinnelig publisert på Klikk.no

Motor
Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus