Meny

SUV til 236 tusenlapper

Med liten motor og 125 hk vil Ford EcoSport koste i underkant av 240 000 kroner i Norge. Foto: Produsent

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Den har en knøttliten motor på 125 hk.

Den vesle, forhjulsdrevne Ford-SUV-en EcoSport er en modell som i flere år har vært i salg i land som Brasil og India.

I fjor kom den til Europa og nå kommer den til Norge - uten reservehjul på bakdøren. Den fås med enten en 1,5-liters dieselmotor med 95 hk eller en 1,0-liters EcoBoost-bensinmotor med 125 hk.

Les også: De skal lokke kundene med billig SUV

Forbruket og CO2-utslippet på dieselmotoren er oppgitt til 0,44 l/mil og 115 g/km, mens tallene for bensinmotoren er 0,54 l/mil og 125 g/km. En 1,5-liters Ti-VCT-motor hører også med i Ecosport-utvalget.

For 236.000 kroner får du EcoSport med 125 hk og utstyr som DAB-radio og Ford SYNC. Med SYNC skal du kunne kontrollere musikk og mobiltelefon ved hjelp av enkel og direkte talestyring.

Les også: Her kan du gjøre et smart familiebil-kjøp

(Saken fortsetter under)

Ford EcoSport kommer uten reservehjul på bakluken. Foto: Ford

Automatisk klimaanlegg, fjernbetjent sentrallås, kjøreecomputer, elektriske vinduer foran og bak, alarm og oppvarmet frontrute hører også med.

Plusser du på 13.000 kroner - til utstyrsnivå Titanium - får du noe mer utstyr som delskinnseter, altså stoffseter med litt skinn.

Nøkkelfritt system, 16-tommers lettmetallfelger og takrails følger også med Titanium-nivået. Titanium er også tilgjengelig med 1.0-liters Ecoboost-motoren med 140 hk til 259.000 kroner.

Ford regner med at leveringen av EcoSport vil starte i løpet av sommeren.

Les også:

Så mye tørstere blir bilen med firehjulstrekk

De beste bilene til under 400.000 kroner

Her er VWs nye SUV

Saken ble opprinnelig publisert på Klikk.no

Takk for at du abonnerer

Motta våre nyheter via Messenger

Jeg godtar brukvervilkårene
Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus