Kjell Olavs Porsche er som skapt for Norge – nå blir det budrunde

Hvis du ser nøye på dette bildet, oppdager du noe som ikke vanligvis er å finne på en Porsche 911 – nemlig ordet "Electric". Det står på bakluka, og er ikke bare til "pynt". Denne bilen går faktisk på strøm! Foto: Privat / Finn.no
Hvis du ser nøye på dette bildet, oppdager du noe som ikke vanligvis er å finne på en Porsche 911 – nemlig ordet "Electric". Det står på bakluka, og er ikke bare til "pynt". Denne bilen går faktisk på strøm! Foto: Privat / Finn.no
Artikkelen fortsetter under annonsen

Den er nemlig noe helt for seg selv. Ser du hvorfor?

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Porsche 911 er en legendarisk sportsbil. En sånn bil som "alle" kjenner igjen.

Det gjør det til en populær bil, også på bruktmarkedet. Men noen av modellene er mer spesielle enn andre. Og den vi har snublet over på finn.no nå, er virkelig en unik utgave.

Her snakker vi nemlig om en ombygd 911 (996) cabriolet, som er blitt elektrisk!

Porsche 911: Joda, heftig sportsbil kan godt fungere året rundt

Billig

Slikt blir det enorm interesse av. På bare noen timer har annonsen blitt vist over 4.000 ganger.

2000-modellen har gått 123.000 kilometer, og prisantydningen er høyst overkommelige 100.000 kroner.

Og neida, det er ingen lekebil, sånn som du kjøper til ungene. Denne skal visstnok være sprek, og leve opp til Porsche-navnet.

Per har hatt 27 Porscher – til slutt var det ingen vei utenom

Mangler noe vesentlig ...

Skjønt, selger Kjell Olav Trobe fra Moss, kan ikke heeelt gå god for akkurat det. Det finnes nemlig lite informasjon om ytelser og effekt, og selv har han ikke fått testet den i det hele tatt.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Bilen ble prøvekjørt av forrige eier på prøveskilt. Var visstnok en fyrrig sak, sier Kjell Olav.

Grunnen til at han ikke selv har fått erfare hvordan bilen fungerer, er at forrige eier mistet ladekabelen.

Les også: 40-årskrisen? Ja, takk - kom med den!

Under panseret er det plass til batteriene, ettersom Porsche 911 som kjent har motoren bak. Foto: Privat / Finn.no
Under panseret er det plass til batteriene, ettersom Porsche 911 som kjent har motoren bak. Foto: Privat / Finn.no

Ikke skilter

Ombyggingen har skjedd i USA, og kostnadene for å få den til å gå på strøm skal beløpe seg til flere hundre tusen kroner.

Det er firmaet Warp TM Motor Powered som står bak den helt unike bilen. Den er tatt til Norge med godkjente tollpapirer, men den er ikke registrert på norske skilter.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Det tror imidlertid selger bør være en smal sak å få til.

– Jeg har fått mange spørsmål på mail, forteller Kjell Olav.

Klikk her for å se hele annonsen

Åpen "visning"

Han opplyser i annonsen at det blir holdt "åpen" visning av bilen, og at den så blir solgt til høystbydende.

Den aktuelle cabrioleten er mørk blå, med stort stofftak. Siden det er en amerikansk utgave, har den de ikke spesielt populær "støtfanger-putene" på bakfangeren.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Innvendig er det sort skinn som gjelder.

Bagasjerommet foran, som 911 er kjent for ettersom motoren er bak, er mer eller mindre fylt opp av batterier.

Så hvis du er gira, så bør du komme deg avgårde til Moss kjapt. Kanskje klarer du å finne ut litt mer om effekten, og hvilke rekkevidde den har også. Men aller først, bør du sørge for å skaffe en ladekabel ...

Dette var bilen drømmedama skulle hatt ...

Les også: Jubler over nye bobil-regler