Bilen som ble et vendepunkt for Mercedes
Nå oppgraderes suksessmodellen A-Klasse.
Mercedes var i noen år nede i en bølgedal her i Norge. De slet med salget, og havnet litt i skyggen av premium-konkurrentene Audi og BMW.
Så ble lille, friske og småfrekke A-klasse lansert i 2012. Den kom fort i forskjellige varianter, med både lekkert design og gjerrige motorer som gjorde avgiftene og dermed prisene gunstige. Samtidig var de tradisjonelle Mercedes-kvalitetene ivaretatt.
Bilen vekket stor interesse blant både nye og gamle kunder, og har vært avgjørende i utviklingen av merkevaren de siste årene.
Mercedes A-klasse: Dette er folkets nye luksusfavoritt
Mercedes fosser frem
Siden har det vært bra med vind i Mercedes-seilene. Nye modeller lanseres som perler på en snor og de fleste pilene peker riktig vei ...
Etter tre år er det klart for en oppdatering på A-klasse, for at den fortsatt skal henge med i den tøffe konkurransen.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenNå kan den blant annet leveres med innovativt utstyr som fulle-LED-hovedlys, Apple CarPlay og MirrorLink og Dynamic Select.
Sistnevnte lar deg endre bilens karakter med valgene «Eco»,«Comfort», «Sport» og «Individual». Systemet endrer innstillingene på ratt, motor, gir, understell og klimaanlegg for å gi den kjøreopplevelsen man til enhver tid ønsker.
Rimelig design-Mercedes utsolgt på et blunk
Enda sterkere AMG
2-liters motoren i Mercedes-AMG A 45 4MATIC blir nå
enda sterkere. I sin nye versjon yter motoren 381 hestekrefter og gjør
unna 0-100 på heftige 4,2 sekunder.
Dynamic Select-versjonen fra AMG er hentet fra storesøsknene Mercedes-AMG GT og Mercedes-AMG C 63 og tilbyr, i tillegg til de ovennevnte, kjøremodusene «Sport+» og «Race».
Dette er et råskinn – og den er rimelig!
Døråpner-modell
Internasjonalt er to av tre A-Klasse kunder nye for Mercedes og tallet i Norge er enda høyere.
Artikkelen fortsetter under annonsen– De siste tre årene har stadig flere nordmenn fått øynene opp for Mercedes-Benz. Vi har sett den effekten med nær sagt alle nylanseringer, men ingen modeller har åpnet like mange øyne som A-Klasse. Vi tror den utviklingen vil fortsette med denne oppgraderingen, sier Johnny Kristian Danielsen som er sjef for Mercedes i Norge.