Denne bilen har én viktig unik funksjon

Range Rover er ikke mest kjent for sine pickup-modeller. Men takket være et kreativt ombyggingsfirma, skal denne "skapningen" vises på bilmessen i Shanghai.
Range Rover er ikke mest kjent for sine pickup-modeller. Men takket være et kreativt ombyggingsfirma, skal denne "skapningen" vises på bilmessen i Shanghai.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Pickup helt utenom det vanlige. Se bildene!

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

En pickup er tradisjonelt sett en arbeidsbil. Den har gjerne et romslig lasteplan som det er lett å laste både store og tunge objekter på, og er bygget for å tåle en støyt.

De er normalt sett ikke spesielt luksuriøse. Men det finnes noen «herlige» unntak.

Den siste i den rekken, er en ombygd Range Rover, som du kan se bilder av her. Den ser rett og slett helrå ut. Og på innsiden er det luksus som overgår det meste.

Vises i Shanghai

Det er som du sikkert har skjønt, ikke Land Rover selv som har gått svanger med en slik idé. Her er det Startech, som hører til det mer kjente styling og tuning-selskapet Brabus, som har slått seg løs og vært kreative.

Du kan trygt anta at det ikke er noen andre i nabolaget som har lik bil, om du blir eier av denne skapningen.

Du kan trygt anta at det ikke er noen andre i nabolaget som har lik bil, om du blir eier av denne skapningen.

Bilen skal vises for første gang på bilutstillingen Shanghai Motor Show. Og vi er ikke i tvil om at den vil tiltrekke seg mange nysgjerrige tilskuere.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les testen av Range Roveren som virkelig tok av

Over 100 spesialtilpassede deler

For at den skal skille seg litt ekstra ut, er den lakkert i knall rødt, i kombinasjon med et lass av karbon.

Interiøret byr på noe av det mest eksklusive du kan få tak i.

Interiøret byr på noe av det mest eksklusive du kan få tak i.

Men det er naturligvis ombyggingen fra en vanlig Range Rover til pickup-versjon, som virkelig har gjort susen. Her snakker vi over 100 spesialtilpassede deler – inkludert selve lasteplanet og helt nye C-stolper.

I tillegg til ombyggingen, har den fått en skikkelig stylingpakke, som skal gjøre den enda litt barskere.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Dette lasteplanet er ikke akkurat voldsomt stort. Men det har sin funksjon – og kan forlenges.

Dette lasteplanet er ikke akkurat voldsomt stort. Men det har sin funksjon – og kan forlenges.

Formen på hekken er utypisk for en Range Rover.

Formen på hekken er utypisk for en Range Rover.

Ikke kjempestor

Det er ikke det største lasteplanet i pickup-historien. 110 cm nærmer seg egentlig bare størrelsen på en helt vanlig balje. Men, det skal sies at den kan forlenges med 60 cm til.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Dette er det også en helt spesifikk grunn til: Startech vil nemlig at kundene i Saudi Arabia skal kunne få plass til å sette og feste buret de bruker til falkene sine, når de skal ut på jakt. Joda, det er en sann historie, folkens!

Les også: Range Rover: 40 år med eksklusiv terrengbil

Krefter i overflod

Den er ikke spesielt treg av seg heller. Den er utstyrt med Range Rovers særdeles spreke 5-liters V8-er. Den byr på 526 hk – og sikrer at du har fraspark i massevis.

Det er nok ikke alle miljøvernere som vil applaudere deg inn på parkeringsplassen. Men det har vi en viss mistanke om at samtlige potensielle kjøpere av denne bilen bryr seg fletta om.

I tillegg har den 23" (!) felger, et sportsunderstell som kan senkes 30 mm og et nytt eksosanlegg.

Prisen er det ikke sagt noe om. Men vi kan vel trygt anta at det ikke blir særlig billig. Startech selv poengterer imidlertid at siden den kan klassifiseres som arbeidsbil i mange land, blir den særdeles gunstig priset. Vi får se da ...

Det ser unektelig ganske spesielt ut ...

Det ser unektelig ganske spesielt ut ...

Les også: Joda, det er faktisk mulig å elske denne bilen