Meny

Nå har denne blitt 40.000 kroner billigere

Mitsubishi Outlander i utgaven som ladbar hybrid, ble 40.000 kroner billigere fra nyttår.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

En av markedets smarteste SUV-er.
Mitsubishi Outlander PHEV

Motor: 2-liter bensin + elmotorer
Effekt:
202 hk til sammen
0–100 km/t:
11 sekunder
Toppfart:
170 km/t
Oppgitt forbruk: 0,19 l/mil
CO2-utslipp:
44 g/km.
Bakkeklaring:
19 cm.
Tillatt tilhengervekt:
1500 kg.
Pris fra:
435 000,-

Mitsubishi er ikke snauere enn at de har laget verdens første SUV som er en ladbar hybrid. Outlander er utgangspunktet – og resultatet har blitt en av de mest praktiske modellene på markedet.

Du får jo alt du er vant med fra en SUV – som økt bakkeklaring, firehjulstrekk og god plass - men i tillegg blir forbruket dramatisk mye lavere. I alle fall om den brukes mye til småkjøring.

Fra nyttår gikk prisen ned med 40.000 kroner, takket være budsjettforliket som innebærer en avgiftslette for hybridbiler. Dermed blir en av Norges mest gunstige nybiler, enda billigere. 

Les også: Dette er kanskje det smarteste bilkjøpet i 2014

- Ypperlig pendlerbil

Broom-redaktør, Knut Skogstad, har testet bilen grundig – både på langtur og til pendling.

- Men at den egner seg helt ypperlig for alle som for eksempel har kort vei til jobb, er det ingen tvil om. I teorien skal rekkevidden bare på strøm være hele 50 kilometer, forteller Skogstad.

Les også: Nå blir disse bilene mye billigere

I praksis er det riktignok ikke helt slik. I alle fall ikke på vinterstid og mer litt kupert terreng.

- Likevel vil jeg si at den gjør en helt utmerket jobb på småkjøring. Det er først når du skal på langtur at forbruket stiger, forteller Skogstad.

Oppgitt snittforbruk er på bare 0,19 l/mil.

Les også: Dette kan bli SUV-kometen i 2014

Motor
Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus