Sliten Nissan ble ny:Lukes «drittbil» gikk verden rundt – Nå har den fått et nytt liv

Artikkelen fortsetter under annonsen

Amerikanske Luke Akers hysteriske reklamefilm for sin slitne Nissan Maxima gikk verden rundt. Da fant Nissan ut at de liksågodt skulle kjøpe bilen tilbake – Nå er den restaurert.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det var for omtrent et år siden at den amerikanske filmskaperen Luke Aker fra Florida fant ut at han måtte skilles fra sin (mer eller mindre) trofaste Nissan Maxima.

Men hvordan får man oppmerksomhet rundt en 17 år gammel, rusten og svært sliten bil? Jo man lager en svært overbevisende reklamefilm.

Les også: Slik selger du en sliten Nissan

- De største monumentene er de som tåler tidenes tann. De som fortsatt står til tross for krig og resesjon, slik åpner luksus-reklamen Aker har laget for bilen sin.

«Majestetisk land-yacht»

I annonsen lovet han en «magisk» bil som garantert vil bli lagt merke til.

«Denne majestetiske land-yachten er så imponerende at den trenger styreolje, siden den er designet til å lekke olje fra undersiden av bilen, når den er sliten etter den majestetiske jobben den har gjort.»

Se den hysteriske reklamen nederst i artikkelen.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Heftig norsk bilvideo imponerer verden

«Maximaen trenger ikke lenger at speedometeret forteller hvor langt den har gått. Den har valgt en sti av storhet og nekter å la tullete tall fortelle hvor langt liv den har hatt.»

Filmen var så overbevisende at Nissan selv fant ut at de ville kjøpe bilen og restaurere den.

Resultatet kan du se i videoen øverst i artikkelen.

Strålende fornøyd

ABC Nyheter skrev om Akers film i desember i fjor og da var amerikaneren strålende fornøyd med tilbakemeldingene.

- Tilbakemeldingene har vært ekstremt positive og jeg digger at folk liker reklamen min, fortalte han da.