Denne familiebilen har over 1.000 hestekrefter!

Bisimoto Engineerings Odyssey Project - er noe så sjeldent som en hårete flerbruksbil, med 20" kromfelger og en motor som sørger for 1.029 hestekrefter!
Bisimoto Engineerings Odyssey Project - er noe så sjeldent som en hårete flerbruksbil, med 20" kromfelger og en motor som sørger for 1.029 hestekrefter!
Artikkelen fortsetter under annonsen

Og det er minst EN kjempestor utfordring med akkurat det.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Flerbruksbiler er i utgangspunktet laget for de bilkjøperne som kanskje er aller minst opptatt av bil. Her er det praktiske hensyn som gjelder, og omtrent BARE det. Hvilket merke det er, designet, hva som finnes under panseret og hvilke felger som følger med er fullstendig uinteressant.

Men det finnes de som tenker at dette er biler som er perfekt til å style, senke og tune til et nivå der det til slutt ser ut - og har krefter som - et romskip.

Bisimotor har tatt en Honda Odyssey Power Van, og herjet så intenst med den at det i alle fall er fjernet ut over enhver tvil at Power-delen av navnet er velfortjent.

Les også: Dette må du vite om trimming av bil

Ugjenkjennelig motorrom

Bisimotor er et tuning- og stylingfirma i USA, som har flere sprø prosjekter på samvittigheten. Og som liker å bruke Honda som utgangspunkt.

Men sjelden har de tatt det så langt som med denne bilen. De har riktignok beholdt utgangspunktet mellom forskjermene, nemlig en 3,5-liters V6-motor. Men med to digre turboer og en masse annet «juggel», er det sannelig ikke lett å kjenne seg igjen i motorrommet.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Saken fortsetter under bildetDette er kraftsenteret i en av verdens aller råeste flerbruksbiler.Dette er kraftsenteret i en av verdens aller råeste flerbruksbiler.

Les også: Disse familiene er mest fornøyd med bilen sin

Hold deg fast

Lavt skal det være. Lavt skal det være.

Resultatet er altså 1.029 hk. Det som nok er den største utfordringen, er å få plantet kreftene i bakken.

Det er nemlig ikke annet enn forhjulene som brukes til å skape fremdriften. Det betyr kort sagt at du må belage deg på en "interessant" tur om du skulle finne på å gi flat pedal ut av lyskrysset.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

20" felger og 255/30/20-dekk er alt som knytter deg til bakken.

Skiboks på taket er jo forøvrig akkurat slik vi nordmenn ønsker det - men det spørs om dette er den perfekte bilen for storfamiliens vinterferie på fjellet.

Les også: Ny trend - nå skal bilen kles i fløyel

Spesialsydd interiøret - inkludert skinn til girspaken. Ikke det vakreste vi har sett.Spesialsydd interiøret - inkludert skinn til girspaken. Ikke det vakreste vi har sett.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Spesialsydd interiør

Innvendig er det også «blinget» opp - med spesialsydd klokkereimsmønstret skinninteriøret - i mørkebrunt.

Vakkert? Du skal nok være noe spesiell for å synes det - men at det er særegent kan ingen nekte for.

Så hvis du er av typen som både er eier av en flerbruksbil, OG stor gatebil- og tuningentusiast, så fortvil ikke. Som du ser, det er håp for den typen biler også.

Les også: Hvordan får jeg en tøff bil uten å ødelegge noe?

Hvordan det hele høres ut kan du oppleve i videoklippet under: