Meny

Nordmenn velger luksus

Nordmenn vil ha premium. (Foto: Øivind Skar)

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Luksusmerkene får stadig sterkere fotfeste i Norge.

Det er en kjent sak at nordmenn bruker mye penger på bil, og gjerne velger utstyrspakker på øverste hylle. Vi kjøper også flere nye premiumbiler enn noen gang.

Tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken per. 19. mai viser at premiummerkene sto for 29,7 prosent av samlet personbilsalg så langt i år. På samme tid i fjor var andelen 25,0 prosent.

Fem av de elleve mest kjøpte bilmerkene hører hjemme i gruppen premium.

Motor
Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus