Bugatti Veryron: Har 40 usolgte biler - verdi: 550 millioner kroner!

LYNRASK: Bugatti Veyron Super Sport. Verdens raskeste bil. Men det er ikke verdens raskest solgte bil. Faktisk sitter Bugatti på 40 usolgte biler - og det er en dyr bilpark å ha stående. (Foto: Produsenten)
LYNRASK: Bugatti Veyron Super Sport. Verdens raskeste bil. Men det er ikke verdens raskest solgte bil. Faktisk sitter Bugatti på 40 usolgte biler - og det er en dyr bilpark å ha stående. (Foto: Produsenten)
Artikkelen fortsetter under annonsen

Noen restlager er mer verdifulle enn andre, for å si det mildt.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Enhver bilselger som blir sittende på et «restlager» av biler kan fortelle deg at det ikke akkurat er noen drømmesituasjon.

Men for noen blir en slik situasjon mer kostbar enn "vanlig". Bugatti lager dessuten noen av verdens dyreste biler.

Men tro ikke at det er god butikk av den grunn. For hver bil som selges, taper Volkswagen-konsernet, som eier Bugatti, svimlende 37 millioner kroner.

Og når bilene IKKE blir solgt, så koster det naturligvis mye, mye mer.

Han skulle bare prøvekjøre superbilen

450 biler

Da Bugatti-produksjonen startet ble det tidlig sagt ifra at dette ville bli en svært begrenset produksjon. Av de kun 450 bilene Bugatti har tenkt å bygge, er 40 fortsatt ikke solgt. Dette er snakk om Buggati Veyron Grand Sport og Grand Sport Vitesse (cabriolet).

Disse bilenes samlede verdi beregnes til i underkant av 550 millioner kroner, skriver Automotorsport. Det må kunne kalles et betydelig beløp.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

HØR! Så heftig høres en superbil i tunnel ut

Veyron finnes også som cabriolet - og ja, det er naturligvis verdens raskeste bil uten tak ...

Veyron finnes også som cabriolet - og ja, det er naturligvis verdens raskeste bil uten tak

Gratis gummimatter?

Foreløpig går spekulasjonen ut på at det ikke skal lages en oppfølger av bilen - noe som nok er en bevisst tanke fra Bugatti-leirens side.

Hvis det alt nå fortelles om en erstatter for dagens modell, som riktignok har vært med oss helt siden 2006 - ville nok interessen dale ganske raskt.

De "vanlige" triksene, med løfter om billige vinterdekk eller et ekstra sett med gummimatter blir liksom litt "pinglete" når vi snakker om biler i denne prisklassen.

Les også: Dette hadde vært noe for UP

Fortsatt verdens raskeste

Et minst like stort problem for Bugatti er utviklingen av nye superbiler - som har gjort valget vanskeligere for de aller rikeste.

LaFerrari, Porsche 918, McLaren P1, Lamborghini Veneno og diverse modeller fra Koenigsegg: Det skal ikke være lett å velge når du har en velfylt pengebinge og er gira på en helt spesiell bil.

Men la det være klart: Bugatti Veyron Super Sport er fortsatt verdens raskeste serieproduserte bil - med 431 km/t. Den har 1.200 hk - og når 100 km/t på under 3 sekunder.

Se video: Her møtes Bugatti og Keonigsegg til superduell