Vil la «personlig tjener» fylle drivstoff og vaske bilen

Volvo satser annerledes, når de setter i gang et pilotprosjekt i California, der rundt 300 bileiere får tilgang til concierge-service, der alt fra å fylle drivstoff til å vaske bilen blir gjort mens kunden gjør andre ting.
Volvo satser annerledes, når de setter i gang et pilotprosjekt i California, der rundt 300 bileiere får tilgang til concierge-service, der alt fra å fylle drivstoff til å vaske bilen blir gjort mens kunden gjør andre ting.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Volvo tar service et langt steg videre.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Bilmarkedet er i stadig endring, og produsentene tar hele tiden nye grep som skal gjøre det mer fristende å velge akkurat dem.

En ting er naturligvis bilene i seg selv. De er viktige. Men nå får du også ulike pakker som gjøre bilholdet enda enklere enn det har vært. Mye har vært knyttet opp mot nødvendig vedlikehold. For eksempel får du mange steder en personlig mekaniker å forholde deg til, bilen kan plukkes opp hjemme hos deg i forbindelse med service og serviceavtale kan avtales til spesialpris ved kjøp.

Anders takket nei til en million for den gamle Volvoen

Personlig tjener

Men Volvo går lenger. I Norge starter de i vinter opp en tjeneste som gjør at du kan få levert dagligvarene dine direkte inn i bagasjerommet, mens du er på jobb eller gjør andre ting.

Og i USA er de også i gang med et nytt prøveprosjekt. XC90 og V90-kundene skal rett og slett få sin egen, personlige hjelper!

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Denne har mange kjøpt – helt usett

Vil gi bileierne tiden tilbake

Det starter som et pilot-prosjekt i San Francisco. Der vil rundt 300 Volvo-eiere få det nye "concierge-"tilbudet.

En kundeundersøkelse Volvo har gjort i USA, viser at 70 prosent ønsker at noen skal ta seg av å fylle opp tanken for dem. 56 prosent ønsker at bilen hentes og leveres i forbindelse med rutinemessig vedlikehold – og 49 prosent ønsker at bilen skal kunne flyttes til et annet sted ved behov.

– Tenk deg at du parkerer bilen på jobben din. Så, når du er ferdig, står den der, nyvasket, med full tank og tilbake fra service hos Volvo, forteller Björn Annwall, en av sjefene for kundetjenester hos Volvo.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Nå vil svenskene kjøpe tilbake Volvo

– Dette er bare starten

Ved hjelp av App, digital engangsnøkkel til bilen og mobiltelefonen, vil Volvo gjøre livet lettere for kundene sine.

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Nå gjør vi noe nytt, og får med oss nye samarbeidspartnere. Dette er bare starten, sier Anders Tylman-Mikiewicz, sjef for kundetjenester hos Volvo Car Group.

Nå tar Volvo handlingen et steg videre

Pilotprosjekt også i Norge

Som nevnt, har altså Volvo et pilotprosjekt gående i Norge også. Her er tanken at kundene ved hjelp av en App og en digital engangsnøkkel til bilen, skal kunne få levert både dagligvarer og post direkte til bilen.

Bakgrunnen for at akkurat Norge er valgt ut til å teste tjenesten, er at vi har etablert gode vaner rundt handling via internett.

Mobiltelefonen og App-er blir en viktig brikke i Volvos satsning på personlig service.
Mobiltelefonen og App-er blir en viktig brikke i Volvos satsning på personlig service.

Denne saken ble først publisert i Broom.no