Ford GT: Røkke slo kloa i superbilen
– Vi kan bekrefte at en svært bilinteressert nordmann har søkt om og fått innvilget sin søknad om å kjøpe vår stolthet, Ford GT. Den skal etter planen leveres neste sommer, sier administrerende direktør hos Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.
Og det er ikke småtteri nordmannen, som mange norske medier i dag melder at er ingen ringere enn Kjell Inge Røkke, legger på bordet for å sikre seg superbilen. Prisen er satt til 4,7 millioner kroner, og det er FØR moms og avgifter til staten!
Men Ford garanterer en helt rå kjøreopplevelse. Ford GT er den råeste bilen Ford har laget så langt. Bilen er bygget i karbonfiber, og under motorluken skjuler den sterkeste Ecoboost-motoren Ford noen gang har bygget. 3,5-liters V6-eren med twinturbo yter 600 hestekrefter!
Les også: BMW 5-serie GT: Bjørn fikk et ekte scoop, se spionbildene
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsen(Artikkelen fortsetter under bildet)
Skal bli sett, hørt og brukt
Grunnen til at Ford har en søkeprosess for å få mulighet til å kjøpe bilen, er for å luke bort investorer som gjemmer bilen bort i en garasje.
– Ford har ikke laget GT for at den skal stå gjemt bort i en garasje som et investeringsobjekt. Den nye supersportsbilen skal bli sett, hørt og kjørt. Ford GT er summen av alt vi er gode til i Ford. Og det er den samme lidenskapen for innovasjon som kan ses i hele modellutvalget vårt, fortsetter Per Gunnar Berg.
Og det står ikke på interessen, skal vi tro Ford. 6 506 personer søkte om å få kjøpe de første 500 produksjonsbilene, og mer enn 200 000 personer har bygget sin egen versjon av drømmebilen på fordGT.com.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenLes også: Dette er bilen selveste Clint Eastwood kappet taket av
Ford har derfor bestemt seg for å forlenge produksjonen, og i 2018 vil de åpne en ny søknadsrunde for interessenter av supersportsbilen. Det kan derfor hende at ytterligere én bil på sikt får norsk asfalt under hjulene.
Artikkelen fortsetter under annonsen– Vi klarer rett og slett ikke å bygge mange nok biler til å tilfredsstille markedet. Vi ønsker å holde Ford GT eksklusivt, men har valgt å opprettholde produksjonen i to ekstra år for å tilfredsstille våre mest lojale Ford-ambassadører, avslutter Berg.
Saken er først publisert på Klikk.no
Les også: