Plutselig blir kampanjen personlig:– Dette er skikkelig ekkelt!
Komiker Jonna Støme fikk et personlig møte med ny norsk trafikk-kampanje.
Artikkelen fortsetter under annonsen
Trygg Trafikk går nye veier for å nå frem med budskapet sitt, og i samarbeid med Gjensidige har de nå laget kampanjen «Hold Fokus».
Poenget bak kampanjen er å forbedre trafikksikkerheten ved at bilistene skal holde fokuset på veien i stedet for på andre ting, som for eksempel mobil.
Se også denne: Er du en «rattsurfer»?
Ifølge Gjensidige kan en ny undersøkelse, utarbeidet for dem i forkant av kampanjen, avsløre at én av tre norske bilister har for lite fokus på veien når de kjører.
I kampanjevideoen, som du selv må se via nettsiden holdfokus.no, går Trygg Trafikk personlig til verks og tar deg som seer med inn i en stygg bilulykke.
Les også: Britene truer SMS-ungdom med skrekkvideo
Det fikk blant andre programleder og komiker Jonna Støme oppleve på nært hold da han testet kampanjen.
– Dette er skikkelig ekkelt! utbryter Støme når han oppdager sitt eget profilbilde i kampanjevideoen.
Se hvordan det gikk i videoen øverst i artikkelen.
Se også denne: Fem uvaner i bilen som får selv ekspertene til å feile
Nå deles kampanjen som ild i tørt gress på sosiale medier og nordmenn oppfordrer både kjente og kjære til å holde fokus når de er ute og kjører.
Hva synes du om filmen? Del din mening i kommentarfeltet under.
Dette ga kinogjengerne en skikkelig støkk
Sommeren 2014 ønsket den tyske bilprodusenten Volkswagen å få fram farene ved å skrive tekstmeldinger med mobiltelefonen mens man kjører bil.
De ga oppgaven til det kinesiske reklamebyrået Ogilvy Beijing, som brukte mobilteknologi for å gi uvitende kinogjengere en opplevelse de ikke ventet seg før kinofilmen. Se hvordan det gikk her: