Fikk øynene opp etter sjokkerende kinoreklame

Artikkelen fortsetter under annonsen

Kinogjengerne i Hongkong ante ikke hva de hadde i vente.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Den tyske bilprodusenten Volkswagen ønsket å få fram farene ved å skrive tekstmeldinger med mobiltelefonen mens man kjører bil. De ga oppgaven til det kinesiske reklamebyrået Ogilvy Beijing, som brukte mobilteknologi for å gi uvitende kinogjengere en opplevelse de ikke ventet seg før kinofilmen.

Se resultatet i videoen øverst i artikkelen.

Holdningskampanjen hadde utgangspunkt i å nå det engelsktalende publikummet i Hongkong, men har i løpet av helga spredd seg via sosiale medier.

Se også: Se denne ubehagelige videoen om sms i bil

Også andre trafikkrelaterte kampanjer mot bilulykker har truffet en nerve hos folk, som denne fra New Zealand, som gikk verden rundt tidligere i år: