Fikk øynene opp etter sjokkerende kinoreklame

Kinogjengerne i Hongkong ante ikke hva de hadde i vente.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Den tyske bilprodusenten Volkswagen ønsket å få fram farene ved å skrive tekstmeldinger med mobiltelefonen mens man kjører bil. De ga oppgaven til det kinesiske reklamebyrået Ogilvy Beijing, som brukte mobilteknologi for å gi uvitende kinogjengere en opplevelse de ikke ventet seg før kinofilmen.

Se resultatet i videoen øverst i artikkelen.

Holdningskampanjen hadde utgangspunkt i å nå det engelsktalende publikummet i Hongkong, men har i løpet av helga spredd seg via sosiale medier.

Se også: Se denne ubehagelige videoen om sms i bil

Også andre trafikkrelaterte kampanjer mot bilulykker har truffet en nerve hos folk, som denne fra New Zealand, som gikk verden rundt tidligere i år:

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus