Meny

Snart kan du sende bikkja på airbnb

HUNDEPASS. DogBuddy er en tjeneste som lanseres i Norge i februar. Den kan hjelpe hundeeiere og hundeelskere. Richard Setterwall (t.h.) har stor tro på at tjenesten kommer til å bli en stor hit i Norge. Foto: Pax Engström
Den nettbaserte hundepass-tjenesten DogBuddy har endelig kommet til Norge etter stor suksess hos våre svenske naboer.

Det blir stadig enklere for hundeeiere å gi sin firbeinte bestevenn det lille ekstra i hverdagen.

Mange hunder sitter hjemme alene gjennom arbeidsdagen, men nå kan de som ønsker å gi hunden sin en luftetur eller rett og slett litt selskap sende sine små på «airbnb for hunder».

Les også: Spesialist vil ha strengere krav til hundeeiere

– Møtested for hundeelskere

Etter den store suksessen i Sverige i fjor, er DogBuddy klare for å hjelpe de nesten 90.000 hundene (og eierne deres) som har tilhold i Oslo og Akershus.

HUNDEELSKER. Rickard Setterwall grunnla DogBuddy i 2013 og har siden gjort stor suksess i Sverige. Nå tar han tjenesten med til Norge. Foto: Pax Engström

– Vi er veldig spente for lanseringen i Norge. Vi streber etter å være det beste møtestedet for alle hundeelskere, ved å gi trygg og pålitelig hundepass, sier Richard Setterwall, CEO og grunnlegger av DogBuddy.

Han startet DogBuddy i 2013 og selskapet har nå vokst seg såpass stort at det kan kalles Europas ledende online møteplass for hundepass-tjenester.

Allerede er mer enn 350.000 hundeelskere registrert.

Les også: Sykehuset lot Ryans hund få et siste farvel med matfar

Norge neste utfordring

DogBuddy ser på Norden som en av sine sterkeste regioner i tiden som kommer, og Christian Dörffer, medgrunnlegger og CEO av Sweet Capital, som har spyttet inn en god slant penger i DogBuddy, sier de er begeistret over å kunne støtte selskapet:

– DogBuddy har opplevd en utrolig vekst til nå og deres inntreden i det nordiske markedet er en videreutvikling av bedriftens velutprøvde modell i et marked hvor etterspørselen etter hundepass-tjenester er i stadig økning. Vi er begeistret over å kunne støtte DogBuddy i sin reise for å bli Europas desidert mest betrodde merkevare, forklarer Dörffer i en pressemelding.

På mindre enn fire år har DogBuddy sett inntektene vokse med rundt 300 prosent fra år til år, og Setterwall sier de nå har planer om å fortsette å lede denne sektoren i både eksisterende og nye markeder, med Norge som sin neste utfordring.

Les også:

Romeo reddet fra jordskjelvruiner i Italia

Dette har du lov til om du ser en hund innelåst i en varm bil

Døende hund på eventyr

Populært