– De er minst like sexy

Artikkelen fortsetter under annonsen

Undertøysprodusent går i strupen på utseende til Vicoria’s Secret-modellene.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

I en kampanje under emneknaggen #ImNoAngel («Jeg er ingen engel») forsøker undertøysprodusent Lane Bryant å gå til motangrep mot undertøysprodusent Victoria’s Secret.

Se også: Er dette undertøyet for sexy for barn?

Victoria’s Secret er kjent for sine profilerte modeller som kalles for «engler». Lane Bryant lager undertøy i større størrelser for kvinner, og sier de ikke liker at modellene til Victoria’s Secret skal definere hva som er sexy.

Såkalte «store modeller» fronter kampanjen #ImNoAngel, som utfordrer hva som ellers fremstilles som sexy i reklamekampanjer.

Se også: Kvinner raser over «perfekt kropp»-kampanje

Victoria’s Secret har vært i hardt vær etter at de lanserte kampanjen «Perfect Body». 30.000 skrev under på et opprop for å endre slagordet, noe undertøysprodusenten tilslutt gjorde.

Lane Bryants kampanje derimot har fått svært mye positiv respons på sosiale medier.