Butikkgaranti ga gratis øl

Butikkgaranti ga gratis øl
Butikkgaranti ga gratis øl
Artikkelen fortsetter under annonsen

Er du ikke hundre prosent fornøyd med varen, får du ny vare eller pengene tilbake, lover Coop Norge. NRKs forbrukerprogram FBI tok dagligvarekjeden på ordet og fikk enkelt seks øl til å bli tolv.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Oslo (NTB): Er du misfornøyd med varen holder det ifølge reklamen at du viser fram kvitteringen i butikken. Da får du et nytt produkt eller pengene tilbake. «Enkelt og greit. Og uten flere spørsmål,» lover Coop Norge.

NRKs medarbeidere tok med seg kvitteringen tilbake til butikken og fortalte at de ikke var helt fornøyd med ølen. Ekspeditøren var skeptisk til at de hadde rukket å drikke opp alt, men da hun ble minnet om garantien, fikk de pengene tilbake. Og seks øl ble til tolv.

Gjelder også øl

- Det er klart vi vil være litt restriktive når det gjelder et så spesielt produkt som øl, men er folk misfornøyde med produktet, så skal også garantien gjelde på øl, sier informasjonsdirektør Vidar Ullenrød i Coop Norge.

Også ti skoleelever som ble sendt inn i den lokale Coop Mega-butikken for å klage på skolebollene sine, fikk pengene tilbake. Men ikke uten litt bråk.

- Ekspeditøren i kassen nektet først å gi oss pengene tilbake og vi måtte snakke med butikksjefen. Hun beskyldte oss nesten for å snylte og sa at dette kunne få konsekvenser for oss. Men vi fikk pengene tilbake til slutt, forteller skoleelevene.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

500 kroner tilbake

På sin handletur klarte NRKs medarbeidere å få tilbakebetalt over 500 kroner for varer de ikke var fornøyde med. Vidar Ullenrød forteller at han har opplevd kunder som har vært misfornøyde med alt fra VG til alle varene på kvitteringen, og krevd pengene tilbake.

- Vi er best tjent med at kundene er fornøyd det de kjøper og folk som klager er det eneste som kan gjøre oss bedre. Men ser vi folk som åpenbart prøver å lure oss, så kan det være at vi stiller litt flere spørsmål, sier Ullenrød. (©NTB)