Snapchat ønsker norsk innhold

Snapchat planlegger norgeslansering av sitt nyhetsprodukt Discover til høsten. Flere norske medier har meldt sin interesse. Foto: Marianne Løvland (NTB scanpix)
Snapchat planlegger norgeslansering av sitt nyhetsprodukt Discover til høsten. Flere norske medier har meldt sin interesse. Foto: Marianne Løvland (NTB scanpix)
Artikkelen fortsetter under annonsen

Snapchat planlegger norgeslansering av nyhetstjenesten Discover til høsten. Flere norske medier har meldt sin interesse.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

VG står først i køen, mens Nettavisen er usikre på om det er lønnsomt å bli en offisiell del av mobilappen, skriver Dagens Næringsliv.

I forrige uke gjestet to Snapchat-topper Oslo for å diskutere samarbeid med flere norske mediehus for andre gang. Sist de besøkte Norge var i mars. Bakgrunnen for møtene skal være Snapchats lansering av den norske delen av den offisielle nyhetsseksjonen Discover til høsten. Fram til nå har den vært forbeholdt internasjonale medier som CNN, Buzzfeed og Daily Mail.

Les også: Snapchat snuser på det norske mediemarkedet

Pål Nisja-Wilhelmsen, direktør for forretningsutvikling i Nettavisen, bekrefter at mediehuset er i løpende dialog med Snapchat for å levere kjendis-, teknologi- og motestoff.

– Snapchat har en inntjeningsmodell hvor de kan selge annonser for deg, eller du kan fikse dem selv og dermed tjene mer. Men foreløpig har ikke tallene deres vist meg at den økonomiske gevinsten er god nok, sier han.

Også Aller Media og Aftenposten er i dialog med Snapchat om innholdslevering.

Les også: EU vil ha høyere aldersgrenser for bruk av sosiale medier