Her er Tusenfryds nye attraksjon

Tusenfryds nye attraksjon er formet som en kano og retter seg spesielt mot småbarnsfamilier. Attraksjonen eksisterer foreløpig bare på tegnebrettet. Illustrasjon: Tusenfryd.
Tusenfryds nye attraksjon er formet som en kano og retter seg spesielt mot småbarnsfamilier. Attraksjonen eksisterer foreløpig bare på tegnebrettet. Illustrasjon: Tusenfryd.
Artikkelen fortsetter under annonsen

En gigantisk kano er årets nye attraksjon på Tusenfryd. - Vi ønsker å satse ekstra på småbarnsfamilier i jubileumsåret, forteller markedssjef Erik Andersen.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Tusenfryds nye attraksjon er en gigantisk kano bygget etter pendelprinsippet med en løftehøyde på 10 meter.

Den svingende kanoen skal ha plass til 24 personer og stå klar til sesongåpningen av parken, søndag 27. april.

Attraksjonen henvender seg først og fremst til småbarnsfamiliene.

– Det er ingen gedigen investering. Men det som er viktig er å få et forbedret tilbud til småbarnsfamiliene. Det er den største publikumsgruppen vi har her i parken, forteller markedssjef i Tusenfryd, Erik Andersen, til ABC Nyheter.

Attraksjonen, som har fått navnet Kanofarten, kan stilles inn på to ulike programmer, hvor det ene er litt snillere enn den andre. Dermed skal den fungere optimalt for småbarnsfamiliene.

Det er foreløpig ikke kjent hvor i parken den nye attraksjonen skal installeres.

20-års jubileum
– I 2008 feirer vi 20-års jubileum her i parken. Og i tillegg til den nye attraksjonen jobber vi med et jubileumsprogram som skal gi gjestene som kommer til oss mange hyggelige tilleggsopplevelser og kanskje overraskelser, forteller Andersen.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Mange hadde kanskje forventet at jubileumsåret skulle by på en attraksjon på størrelse med berg- og dalbanen Thundercoaster, eller to år gamle SpeedMonster.
Det vil ikke skje i år. Men ifølge markedssjefen i Tusenfryd jobbes det kontinuerlig med en videreutvikling av parken i et lengre perspektiv.

Andersen vil imidlertid ikke gå i detalj på mulige nye, store attraksjoner.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Det vil jo komme noe, men litt er avhengig av hvilket resultat vi leverer. Nå har vi jo også fått nye eiere, så vi må lære hverandre å kjenne først, så får vi se.

Spanske eiere

I høst solgte Fred. Olsen seg ut av Norges største fornøyelsespark. Kjøper var det spanske selskapet Parques Reunidos, som sikret seg 90 prosent av aksjene i Tusenfryd.

Ved oppkjøpet uttalte administrerende direktør Richard Golding i Parques Reunidos at de ønsket å utvikle Tusenfryds familievennlige attraksjoner videre og markedsføre parken overfor et større publikum

Drøyt en halv million gjestet Tusenfryd i løpet av fjorårets sesong.