Lanserer snobbeøl

Lanserer snobbeøl
Lanserer snobbeøl

Macks Ølbryggeri lanserer en ny økologisk moteøl. Som trendene skal designet hele tiden endres. - Spesielt og litt spekulativt, sier ølekspert.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Espen Smith, som har skrevet boken «Ikke bare øl», sier til ABC Nyheter at de ikke vil treffe tradisjonelle øldrikkere.

- Men de vil kanskje treffe miljøer der det er viktig å bli sett med «den rette» flasken i hånden, hvor det er viktig å ha selve flasken på bordet. Akkurat det er litt spekulativt mot nye generasjoner, hevder han.

Serien heter Fluid, og med den håper Mack å nå ikke-øldrikkende mennesker. Ifølge markedsdirektør Siri Hamnvik vil de nå en ny forbrukergruppe som ennå ikke har funnet sin øl.

- «Fluid» står for både elegant og i endring. Direkte oversatt fra engelsk betyr jo fluid flytende, sier markedsdirektøren.

Til tross for at serien er basert på moter, vil hun ikke være med på at ølet skal finne sine tilhengere blant unge jenter.

- Vi prøver å nå mennesker som ikke drikker øl. Kvinner er en del av denne målgruppen.

Men smaker det øl?

- Det smaker øl, hevder hun, og understreker samtidig at hun tror at de kan vinne nye kundegrupper med et nytt design.

Øltypene Mack nå lanserer er et såkalt økologisk øl, som er brygget av økologiske råvarer.

- Mack er den første av de store bryggeriene i Norge som lanserer et økologisk øl. Det er rart at ingen av de andre har vært på banen med dette tidligere, sier Smith.

Personvernpolicy