Meny

Snapchat snuser på det norske mediemarkedet

Foto: Marianne Løvland / NTB scanpix. Foto: NTB scanpix
I all hemmelighet har to Snapchat-topper vært i møter med flere norske mediehus for å diskutere norsk nyhetsinnhold på mobilappen.

I forrige uke kom to av Snapchat-toppene ens ærend fra Paris og Los Angeles til Oslo for å snakke med norske mediehus, skriver Dagens Næringsliv.

Ifølge avisen er det amerikanske teknologiselskapet interessert i samarbeidspartnere og innholdsleverandører innenfor kultur, nyheter og sport i Norge.

Flere norske medier er allerede til stede med egne kanaler på Snapchat, men det som nå diskuteres er å levere nyheter til mobilappens offisielle nyhetsseksjon, Discover.

Både VG, TV 2, Aller Media og Aftenposten bekrefter at de har vært i samtaler med Snapchat. Det samme har Geir E. Engen, som er fagsjef for digital utvikling i Mediebedriftenes Landsforening (MBL).

– De presenterte Snapchat Discover for meg og hadde en del spørsmål om det norske mediemarkedet. Jeg forsto at Snapchat skulle utvide i Norge, men fikk ikke noen flere detaljer utover det. Det var gøy å snakke med dem, og jeg opplevde dem som oppriktig nysgjerrige, sier Engen.

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus