Voldsomt salg av Mercedes-AMG G63

Artikkelen fortsetter under annonsen

Mercedes-AMG G63 selger i bøtter og spann, til tross for en pris på over 2,5 millioner kroner

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Salget av nye luksuriøse terrengbilen Mercedes G-klasse, også kjent som Geländewagen, selve børstraktoren, har gått over all forventning, til tross for priser i millionklassen.

– Faktisk er det slik at vi i løpet av noen få måneder har solgt like mange biler som det er registrert totalt de siste fem årene, sier PR- og informasjonssjef Audun Hermansen hos den norske importøren.

Han opplyser at over 50 kunder har skrevet kontrakt siden mars 2018.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Kjøper dyreste utgave

– Hele 70 prosent av disse har valgt toppmodellen Mercedes-AMG G 63. Det mest oppsiktsvekkende er likevel at 50 prosent av disse igjen er personbiler. For å sette det i perspektiv kan jeg opplyse at vi kun har solgt én Mercedes-AMG G 63 personbil de siste ti årene. Det ser med andre ord ut til at det nye interiøret med bedre plass, mer komfort og luksus på S-Klassenivå har gjort at mange er villige til å legge over 2,5 millioner kroner på bordet for å sikre seg en historisk god bil, sier Hermansen til Hegnar.no.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Den store interessen ser heller ikke ut til å avta, noe som betyr at nye kunder som skriver kontrakt i dag får tildelt produksjonsplass i andre halvdel av 2019.

Les også: Jaguar E-TYPE - verdens vakreste elbil

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

– Investeringsobjekt

– Hvorfor er det slik?

– Jeg tror suksessformelen er en kombinasjon av luksus, kjørekomfort på vanlig vei og vanvittige off-roadegenskaper. Det finnes rett og slett ikke noe liknende på markedet. I tillegg er det nok noen som tenker at dette kan bli et investeringsobjekt for fremtiden, all den tid forbrenningsmotorene blir mindre, mer effektive og delelektriske, sier Hermansen.

Les også: Her er helt nye Mercedes G-klasse

Saken er opprinnelig publisert på Hegnar.no