Det kan se ut som super-BMWen har et rustproblem
Ja, det er faktisk ekte rust!
Artikkelen fortsetter under annonsen
Den Miami-baserte sangeren Austin Mahone gikk nylig til innkjøp av ny bil, og valget falt på BMWs superhybrid, i8. i8 er selv i originalutførelse et realt blikkfang, men Mahone ville ha mer. Mer enn tradisjonell lakk og mer enn vanlig folie.
Mahone ville gjøre noe ingen hadde gjort tidligere. Mahone ville ha rust!
Rust på biler er ikke noe nytt fenomen. Vi snakker ikke om rust som gjør at bilen din ikke går gjennom EU-kontrollen, men om en karosseritrend. I ratrod-miljøet har rust vært brukt i årevis for å hente frem den, la oss kalle det den, rustikke stilen.
Med karosseri i stål er det ikke vanskelig å få frem rust. Panelene kan slipes ned til bart metall og la naturen gjøre sitt, eller så kan man bruke en form for syre som fjerner lakken og fremskynder rustprosessen.
Men hva gjør du når bilens karosseripaneler er laget av karbonfiber og ikke stål?
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsen(Artikkelen fortsetter under)
Ekte rust
Utfordringen gikk til gutta i firmaet MetroWrapz, som kom opp med en enkel, men likevel genial løsning. Ekte rust!
Rusten du ser på Mahones i8 er ikke et rustmønster trykket på en folie og så lagt på bilen. Nei, da. MetroWrapz la først en vinylfolie på Mahones i8. Deretter maskerte de alle ufolierte deler som vinduer, plastpaneler, karmer og lykter, og så penslet de på ekte, oksiderende rust for hånd.
Rust er vanligvis noe man betaler for å bli kvitt. MetroWrapz tar rundt 6000 dollar for en tilsvarende jobb. Og skulle du bli lei, ja så kan rusten enkelt fjernes uten at bilen har tatt skade.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenLes også: Etter fem år skjer det noe med bruktbilprisene
(Artikkelen fortsetter under)
Gjennomført
MetroWrapz overlot ingenting ved Mahones i8 til tilfeldighetene. Et sett matchende felger fra Vossen Wheels ble montert, og enkelte eksteriørdetaljer fikk gullfarge for å matche den spesielle folien.
Artikkelen fortsetter under annonsenSer du nøye etter, ser du også at BMW-emblemene ikke lenger er blå og hvite, men har blitt svarte og hvite. Dette for å kjøre den rustikke stilen fullt ut.
Resultatet er gjennomført og mildt sagt oppsiktsvekkende.
Les også:
Toyota har bygget verdens raskeste SUV
Gjetter du hva som driver denne?
Skistjerna har gjort det igjen
Saken er opprinnelig publisert på Klikk.no