Meksikansk bryggeri: – Ikke øl til konebankere

Et bryggeri i Mexico tar grep i kampen mot vold mot kvinner. Se reklamefilmen her.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Det meksikanske bryggeriet Tecate tar i en ny kampanje opp et stort problem i det meksikanske samfunnet- vold mot kvinner.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

I den nye TV-reklamen til bryggeriet Tecate blir dørene til ølutsalget stengt for en mann som tidligere i reklamesnutten banket kona. Kampanjen heter «Mexico uten vold mot kvinner» og lanseres etter statistikker har vist at vold i hjemmet i Mexico er økende.

Les også: Øl skal beskytte Det store barriererevet

– Med denne reklamen blir Tecate det første ølmerket til å fortelle menn «om du ikke vet hvordan du behandler kvinner, fortjener du ikke en Tecate,» sier markedsføringssjef for CM/Heineken i Mexico, Leandro Berrone.

Ifølge det meksikanske statistiske byrået sier 68 av 100 meksikanske kvinner i alderen 30-39 at de er offer for vold.

Les også: Vil hjelpe miljøet med spiselige ølpakninger