Vent til du ser resten av denne Rolls-Roycen

Disse «bling»-felgene er i dimensjonen 24". Det legges det merke til. I alle fall når du plasseres på en som som har en «flying spur» på panseret.
Disse «bling»-felgene er i dimensjonen 24". Det legges det merke til. I alle fall når du plasseres på en som som har en «flying spur» på panseret.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Du vil ikke tro hva som danner utgangspunktet for denne doningen.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det er i utgangspunktet ingen ting som hindrer folk i å style hvilken som helst bil med all mulig spoiler- og blingfaktor. Men i lang tid har det vært en slags uskreven regel at du ikke går berserk med selveste Rolls-Royce. Det ærverdige, britiske bilmerket kler som regel svært dårlig å bli dollet opp i en spoiler- og felg-bonanza.

Et ypperlig eksempel på hvor totalt feil akkurat det kan bli, kan du se mer om her.

Utgangspunktet er en nemlig en Rolls-Royce Wraith.

Les også: Bil til 5 millioner – etterlatt for å dø

Her er den i all sin «prakt». Rolls Royce á la gangsta-rap.
Her er den i all sin «prakt». Rolls Royce á la gangsta-rap.

Penger – men ikke smak?

I disse dager pågår en bilutstilling i Dubai. Kanskje er det kundegrupper her, folk med mer penger enn smak, som er målet for denne kreasjonen?

Egentlig trenger ikke det å være noe dumt konsept. En rask titt i garasjen og garderoben til mangemillionærer verden rundt, tilsier at mange av dem har en viss dragning mot det bisarre.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Wraith kom på markedet i 2013, som coupe-variant av sedanen Ghost. Den har samme chassis som BMW 7-serie – og under panseret sitter en 6,6-liters V12, med fullstendig absurde krefter.

Godt over 600 hk, sørger for at selv om dette er en diger doning, så flytter den seg effektivt. 0-100 km/t er gjort på under 5 sekunder.

Les også: Så billig kan du få brukt superbil

Joda, det er blankt, om ikke annet.
Joda, det er blankt, om ikke annet.

Fra råflott til...

Men for de som kjøper en slik bil, er det raffinementet, selve tilstedeværelsen og følelsen av å eie en «Rolls», den ekstreme luksusen innvendig, de tykke og myke gulvteppene og den unike kjørekomforten som virkelig gjelder.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Dessverre kan du med noen enkle grep ødelegge hele utgangspunktet. Slik som er gjort med denne stylingpakken fra styling- og tuningspesialiten Wald.

Den hvite lakken er jo fin nok. Men så slutter det smakfulle. 24" felger med gull er et digert feiltrinn, gulldetaljer rundt lykter og i grillen og andre «kledelige» steder er heller ikke noe de to Rolls-Royce-gründerne ville godkjent.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Vi er til og med litt usikre på om en gulltann-bærende rapper ville rørt denne med ildtang. Det blir ganske enkelt for mye.

Les også: Er dette verdens beste bil?

Digre felger, senking og et spesiallaget eksosanlegg hører med – i tillegg til en voldsom styling-pakke.
Digre felger, senking og et spesiallaget eksosanlegg hører med – i tillegg til en voldsom styling-pakke.

Omfattende styling-pakke

I tillegg til de nevnte gulldetaljene, har bilen fått en styling-pakke, bestående av frontfanger, sideskjørt, bakfanger og diffusor. Takspoiler er også på plass.

De enorme felgene gjør naturligvis sitt til at kjøreegenskaper og komfort blir heller fraværende, men i tillegg er den altså senket.

Mens prikken over denne særdeles lite heldige i-en, er et Miracle eksosanlegg, med variabel lydstyrke.

Finnes det ingen lover mot denne typen «hærverk» av en Rolls-Royce?

Les også: Dette er privatsjåførenes favorittbil