
Felles innsats mot brystkreft

I hele oktober bidrar TENA til å gi brystkreftsaken et ekstra løft. Så enkelt bidrar du.
Denne saken er betalt av Tena Norge
Rosa sløyfe-aksjonen er blitt en internasjonal folkebevegelse. Formålet med aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, gi økt kunnskap om krefttypen, samle inn penger til forskning og spre informasjon. I Norge arrangeres Rosa sløyfe-aksjonen av Brystkreftforeningen og Kreftforeningen. Tena har i flere år vært stolt sponsor av Rosa sløyfe-aksjonen i Norge.
– Vi er veldig glade for å få lov til å være med på å støtte en så viktig sak som Rosa sløyfe-aksjonen , sier Wanda Storbugt, Marketing Manager for TENA i Norge.
I hele oktober vil tre kroner av hver solgte pakke med utvalgt TENA-truseinnlegg gis til støtte for brystkreftsaken. TENA støtter også aksjonen i de andre nordiske landene.
– Vi tok for tre år siden kontakt med Kreftforeningen i Norge for å få til et samarbeid. Det valgte vi fordi vi brenner for kvinner og kvinnehelse. Både Tena og Rosa sløyfe setter seg inn i kvinners situasjon på hver sin måte, og sånn sett er vi en svært god match, sier Storbugt.
Spør om alt du lurer på
Aksjonen stammer opprinnelig fra USA på begynnelsen av 1900-tallet, da amerikanske kvinner krevde større fokus på brystkreft og bevilgninger til brystkreftforskning. Rosa sløyfe har blitt arrangert i Norge siden 1999. Både bedrifter, privatpersoner og organisasjoner har vært med på å sette brystkreft på agendaen i oktober måned. Aksjonen innebærer ulike aktiviteter, som utstillinger og boklanseringer, men først og fremst går man med den lille rosa sløyfen på klærne for å vise sin støtte.Kreftforeningens Rosa turné kjører landet rundt. På deres stands kan du få svar på alt du måtte lure på om brystkreft. Pengene som samles inn via Rosa sløyfe-aksjonen går til forskning og andre brystkreftrelaterte prosjekter.
Denne saken er betalt av Tena Norge