Reklamesvikt for TV 2 under OL
Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix. Les mer Lukk
Ifølge Dagens Næringsliv gjør de lave reklameinntektene under OL at det haster mer enn før med å gjennomføre kutt i kanalen. Fra før av er det kjent at TV 2 skal kutte 350 millioner kroner i kostnader fram mot 2020.
– Dessverre er det slik at reklamemarkedet ikke har våknet helt etter sommerferien, og vi må være ærlige og si at vi er veldig skuffet over inntektene hittil i august. La oss håpe at den tredje målsettingen om tidenes start på den viktige høstsesongen reparer noe av dette, skriver Årsæther i en intern epost.
Han understreker at han er veldig fornøyd med at kanalen har nådd de redaksjonelle målene de hadde satt seg for OL.
Tirsdag ble det kjent at TV 2 utsetter presentasjonen av kutt- og strategiprosessen «TV 2 i 2020» med to uker. (©NTB)