Mercedes får hjelp av supermodell i markedsføringen

Det tyske bilfabrikanten har samarbeidet med stylist Carine Roitfelt på sin nye reklamekampanje og har sluppet den vakre filmen «Vision In Motion».

Filmen viser den kinesiske supermodellen Sui He kledd i et vakkert, minimalistisk plagg designet av Roitfeld selv - for ikke å nevne den nye modellen av Mercedes' S-klasse.

På motearrangementet London Collections har Mercedes dessuten lansert en egen variant av sin nye modell CLS 63 AMG Shooting Brake. Bilen ble vist i en spesialutgave - dekorert av designeren Nick Hart.

Det er første gangen noensinne bilfirmaet samarbeider med et motemerke, og det vil til og med bli mulig å kjøpe modellen i varianten «Nick Hart Midnight Blue» - med italienske lærseter og farge som beskrives som «mørk sjokoladebrun».

Slike samarbeid skjer oftere og oftere: I fjor samarbeide den italienske bilfabrikanten Fiat med luksusmerket Gucci om en spesialvariant av den legendariske Fiat 500. Sportsbilmerket Porsche produserte nylig en kolleksjon med kvinneklær under merket Porsche Design Sport.

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus