ABCNyheter
ABCNyheter AS Kirkegata 17 Oslo 0153
22 80 85 80 tips@abcnyheter.no
true verden ufo,Verden,nyheter
Tor Strand Tor Strand er redaktør i ABC Nyheter. 90548980 tor@abcnyheter.no

Hemmelige UFO-filer avgradert

Det britiske forsvarsdepartementet har avgradert tidligere hemmeligstemplede filer om hundrevis av mystiske UFO-observasjoner.
Mer enn 6000 sider med UFO-observasjoner inkluderer rapporter om «flyvende Tobleroner», blå triangler og silkehvite substanser, melder Sky News.

Filene strekker seg fra 1994 til 2000 og inkluderer beretninger fortalt til politi, militære og regjeringen.

Flyvende objekter i alle størrelser og fasonger har blitt sett over en rekke ulike beliggenheter, inkludert Chelsea FCs stadion og tidligere innenriksminister Michael Howards hjem i Kent.

Eieren av et begravelsesbyrå sa han følte seg fysisk syk og utviklet et utslett etter at bilen hans ble omgitt av et «hvitt hylster av lys» i Ebbw Vale i Wales.

En annen rapport inneholder detaljer om et blått triangel som svevde over en hage i Birmingham. Mannen som oppdaget triangelet hevder det skjøt av gårde og etterlot en «silkehvit» substans som han samlet og la i en syltetøykrukke.

En elektriker i West Lothian så en «Toblerone-formet» UFO sveve over et jorde.

Nick Pope, som brukte å drive den britiske regjeringens UFO-prosjekt, beskriver rapportene som «virkelighetens X-Files».

«X-Files var enormt populær i perioden som blir dekket av disse filene», sier han.

«Men dette er virkelighetens X-Files. Noen av observasjonene ble forklart og noen ble det ikke, noen var morsomme og andre var bare merkelige».

Ekspertene tror filene belyser hvordan formen på rapporterte UFOer har forandret seg det siste halve århundret og sier dette kan skyldes hvordan de har blitt fremstilt på tv-programmer.

Den kanskje underligste observasjonene National Archives har frigjort ble rapportert av politiet selv.

Betjenter i Boston og Skegness fanget sin UFO på film. De rapporterte observasjonen til Kystvakten som i sin tur varslet skip i Nordsjøen, der et mannskap så ytterligere UFOer. Samtidig ble et uidentifisert glimt plukket opp over Boston av en RAF forsvarsradar.

Her kan du laste ned filene fra National Archives.

Lesernes kommentarer

2010-02-19T10:00:19

Solveig hagen Solveig Hagen

19. februar 2010 - 10:00

Noe fra Hessdalen...?

Kansje noen UFOèr fra Hessdalen...? Spennende...
2010-02-19T10:11:28

Olaf Rustad Olaf Rustad

19. februar 2010 - 10:11

Hessdalen

Lysene i Hessdalen ser ut til å være et fenomen som skyldes et samspill mellom geologi og atmosfære.

Jeg synes tanken på besøk av intelligent liv fra andre verdenes høres spennende ut, men med tanke på hvor stort universet er, er det mystisk at vi ser slik en enorm variasjon blant observasjonene. En får jo inntrykk av at jorden er utsatt for rene rushtrafikken av reisende fra andre kloder. Eller at den ene eller de få som faktisk kommer, sender ned svende utstyr i alle farger, former og fasonger. Over flere år, til og med.

Men å ønske at noe er sant, er ikke det samme som at det faktisk er slik. Inntil det foreligger dokumentasjon det er umulig å tilbakevise, uansett hvor mange merkelige fenomener som observeres, kan jeg ikke uten videre gå med på at vi har besøk av andre intelligente arter.
2010-02-19T10:39:55

Nils Midtøy Nils Midtøy

19. februar 2010 - 10:39

Universet er stort

Jorden er liten i det store universet. En kan vel sånn si at det meste er utenomjordisk. Liv her og der? Det vil bli et et veldig kultursjokk for noen med utenomjordiske besøkende. Det vil bli en blanding av oktoberrevolusjonen og Jesu gjenkomst. Ønsker vi det? Liker vi alltid sannheten?
2010-02-19T11:07:48

Solveig hagen Solveig Hagen

19. februar 2010 - 11:07

Det sies at ...

man kan stråle mennsker over enorme avstander - kansje flere millioner lysår - dette påstår vitenskapen skal være fult mulig, bare vi jordbboere som ikke forstår dette...eller kan forklare fenomenet, dermed kunne vi nå til de ytterste planeter om de har "mottagerapperat"...forsto dere noe av dette...? Ihvertfall ikke jeg...
2010-02-19T11:24:25

Erik Toftenes Erik Toftenes

19. februar 2010 - 11:24

US UFO-files

De mest interessante UFO-files ligger godt beskyttet i USA. En voksende organisasjon jobber nå intenst med å få også USAs myndigheter til å publisere sitt, men til det er nok innholdet for eksplosivt. Sjekk disclosureproject.org. Her står nå et utall pensjonerte offiserer, forskere, NASA-folk, m.v., frem og avslører historiene. Det hevdes sågar at det foregår et samarbeid mellom "aliens" og USA om teknologi. Når dette kommer frem går vi inn i en ny æra.
2010-02-19T12:08:58

Nils Midtøy Nils Midtøy

19. februar 2010 - 12:08

Samarbeidsavtaler

Utenomjordiske velger å samarbeide med amerikanere, ikke med engelskmenn, og ikke med nordmenn? Litt frekt gjort, spør du meg, eller? USA har en blanding av folk fra hele kloden. Rundt 1950 hadde USA med knapt fem prosent av jordas befolkning trolig rundt femti femti prosent av jordas produksjon av varer og tjenester. Landet hadde den første atombomben, og var en stormakt. Roswell 1947 fortellingen settes gjerne i en sammenheng. Folk var lei krig, og ønsket en bedre verden. Amerikanere anses ofte som religiøse.
2010-02-19T12:31:50

Erik Toftenes Erik Toftenes

19. februar 2010 - 12:31

Samarbeid

Leser du de engelske X-files, finner du rapporter på at det engelske forsvaret også har hatt samarbeid. I USA hevdes det at bl.a. Stealth-flyet har UFO-teknologi, og at transistoren fra 50-tallet ble utviklet v.h.a. ekstern teknnologi........
2010-02-19T13:43:20

Nils Midtøy Nils Midtøy

19. februar 2010 - 13:43

USA og England

Vi kan vel være enige om at USA har de beste UFO fortellingene. Der fins de beste UFO stedene, kan en vel si. England har de fineste kornsirklene. Norge har Røros og Hessdalen å vise fram, eksotiske steder for mange, vil jeg kanskje tro.
2010-02-19T21:16:05

Rune Kjøren Rune Kjøren

19. februar 2010 - 21:16

Det jeg tru

er at det må være noe annet liv ut en plass. vist ikke så er d veldig my tom plass vist det bare er lille jorden som det er inteligent liv på. Det er min mening
2010-02-19T21:44:31

Benny Einarsen Benny Einarsen

19. februar 2010 - 21:44

Trur annet intelligent liv

Trur annet intelligent liv ville snudd fort når de ser denne kyniske kloden besatt av penger og terror + allt anna elenighet.
2010-02-19T21:58:05

Solveig hagen Solveig Hagen

19. februar 2010 - 21:58

Intelligent liv?

Kan vi ikke prøve å finne intelligen liv på jorden først? Så kan vi jo nøye oss med å finne liv ute i verdensrommet. Når vi ser på verden idag,så virker vi ikke så veldig smart.