
Derfor fikk ikke Sagen hoppe først
– Dette er en ny bakke. Alt som er nytt, blir testet først. Når man tester, må det være trygt og det må være en hopper med erfaring, sier Roar Gaustad, styreleder i Kollenhopp, til NTB.
Han presiserer at det ikke var Kollenhopp som sto for prøvehoppingen.
Svært mange har reagert med vantro på det som nå har skjedd. Sagens egen far er en av de som sier sin mening. Norges tidligere storhopper Espen Bredesen skjønner lite av gårsdagens Romøren-hopp.
Les også: - Sagens pappa rasende
Les også: - Bare å drite i rennet
– Vi ble bedt om å stille med våre beste hoppere. Vi stilte hopperne våre til disposisjon, og hvordan de ble enig om hvem som skulle utfor først, vet jeg ikke, sier Gaustad.
Les også: - Stakkars Anette Sagen
Styrelederen i Kollenhopp er frustrert over hvordan saken har utviklet seg.
Les også: Romøren hoppet først i Kollen– Vi jobber frivillig for hoppsporten, også for jentehopping. Nå er det raseri mot oss, sier han.

Argentinere og briter i ordkrig om Falklandsøyene
Pengesedler varmer fattige ungarere
Lesernes kommentarer
Pål Sparby
3. mars 2010 - 12:41
Snakk om tåka i Holmenkollen!?
Akkurat som om vi Osloborgere, nye som gamle, og alle andre Holmenkoll entusiaster, nye som gamle; ikke er kjent med den NATURLIGE tåka som av og til legger seg som en "god gammel bekjent" over bakken?
Jeg synes de skulle slutte med slike "øvelser", bekjenn heller sin brøde og ta skammen som hører med når dere ytrer "vitnesbyrdet":
"VI TABBET OSS UT!"
Kjerstin Elveland
3. mars 2010 - 12:43
Erfaren hopper??
Reidar Rasch
3. mars 2010 - 12:48
Smålig, dårlig gjort - løftebrudd
Nei
Er Sagen uerfaren sammenliknet med 12 mannlige hoppere?
Nei
Var dette smålig gjort av "de som bestemte"?
Ja
Var dette et maktovergrep?
Ja
Bør det ha følger for deres stilling/verv?
Ja
Kai Stick
3. mars 2010 - 12:52
Ryk og reis Gaustad. Det er
Magne Klokset
3. mars 2010 - 12:59
Første kollenhopp
Anette er vel rutinert nokk så det er ingen undskylling det er andre motiver som ligger bak her.
Hadde jeg vert Anette hadde jeg slik som situasjonen er takket nei til å hoppe.
3. mars 2010 - 13:01
Sikkerheten til Anette Sagen gjorde det nødvendig å bruke en erf
Roar Gaustad vis at du har baller å fortell oss alle som ville ha Anette Sagen som første hopper i kollen sannheten:
Sannheten må være at dette er Kvinnediskriminering og ingenting annet. Alt annet møl som måtte komme ut av din munn er "Direkte lettsindig omgang med sannheten"
Håper noen må få stå skolerett for dette og allerhelst miste sin jobb for et utrolig dårlig håndverk, men det er vel noen i sportsnorge som tjente på dette også slik at dette ikke ville skj noe som det alltil er i duste norge
Brage Skriver
3. mars 2010 - 13:01
Tøv om sikkerhet
3. mars 2010 - 13:02
Frustrert?
Ja, han må gjerne være frustrert.
Frustrert er bare forbokstaven for den skuffelsen han har påført oss.
Dette er rent bedrag overfor de som stemte for Anette Sagen som første hopper i nye Holmenkollen. Et svik mot hoppinteresserte.
Erfarne hoppere?
Hvem skulle vel være mer erfaren og kompetent enn norges og sannsynligvis verdens beste kvinnelige hopper, en som er vant til å takle dårligere forhold i bakkene enn det noen av de mannlige hopperne blir tilbudt?
Dette må vel kvalifisere til årets tåpeligste utsagn til nå?
Støtt Anette her: http://www.vg.no/protokoll/?pid=587
Srul-Majer Frajdenrajch
3. mars 2010 - 13:02
Erfaren hopper?
Dag Hogstad
3. mars 2010 - 13:08
Skam dere!
Det er bare en ting som kan sies om dette: SKAM DERE!
Geir Gjengaar
3. mars 2010 - 13:17
Erfaren hopper
Har dere sjekket merittlisten til Anette Sagen?????
Gaustad presiserer at arbeidet er tuftet på frivillighet. Da synes jeg at Gaustad & Co skulle frivillig fjerne seg så langt fra hoppsport miljøet som mulig.
At det er raseri mot dere skulle bare mangle, at det går an å være så respektløs er over min fatteevne.
Ta din hatt å gå Gaustad, langt.......
Forøvrig burde alle de som ble spurt om å hoppe nektet når de visste at det første hoppet var forbeholdt Anette Sagen. Skam dere...
Ingar Drevland
3. mars 2010 - 13:10
..førstemann liksom.....?
Atle Staal
3. mars 2010 - 13:12
Idioter.
Gudmund Havardsgard
3. mars 2010 - 13:14
Heia Anette! Og stakkars Gaustad, og stakkars Romøren!
At Gaustad ikke har sett sammenhengen i disse tingene, tyder på totalt sviktende dømmekraft. Av en eller annen grunn.
Og at Romøren og de andre prøvehopperne ikke forsto at alt ville bli antiklimaks i kveld hvis de prøvehoppet Nye Holmenkollen, er også totalt ubegripelig. De skulle kort og godt ha nektet.
FOR:
Hvis Gaustad og Kollenhopp mente at det ikke var forsvarlig at Anette Sagen satte ut for hoppkanten i den nye bakken uten at den hadde blitt prøvd først, skulle de jo aldri ha valgt henne!! Hva slags agenda har de egentlig hatt oppi alt dette?!
Samme hva de sier, MÅ jo EN være den første til å hoppe, prøvehopper eller offisielt. Romøren var altså erfaren nok!!!! Underforstått, Anette Sagen var for uerfaren!! Nei, Kollenhopp, her har dere ganske sikkert hatt veldige diskusjoner på bakrommet om hvem som skulle være den første. Og ganske sikkert var ikke avgjørelsen om at det skulle være Anette Sagen enstemmig. NOEN ville ha en annen - Romøren - til å være først utfor!
Og så blir alt bare klabb og babb og tull og tøys og antiklimaks!
Anette, du skulle ha vært den abs. første til å hoppe! Du har både ferdigheter og erfaring nok til det! Hele Norge minus Gaustad og Romøren og Lasse Ottesen og noen ytterst få andre står bak deg med sin støtte!
Kåre Kristoffersen
4. mars 2010 - 16:15
Anette satt på flyet fra Japan.
Noe har gått galt med planleggingen og komunikkasjonen mellom de som styrer dette. Men når det først skulle testes før den offisielle åpningen, så var ikke Anette Sagen tilgjengelig.
Hun satt på flyet fra Japan.
Senere fikk hun "kongeørner" i magen og det er forståelig. Det er mulig at Romørens hopp beroliget henne og at hun satte pris på det til og med.
Men for de fleste ble dette en tøysete åpning uten interesse.
Ivar Solberg
3. mars 2010 - 13:22
Gaustadtøv opp igjen
Teste en ny bakke??? Alle bakker i dag er bygd etter samme internasjonale norm, og det er knapt noen forskjell. Vet Gaustad og Nordby dette, eller er det bare et fortvilt forsøk på å ro seg i land?
Rune Grandahl
3. mars 2010 - 13:23
Trist for Norsk hoppsport.
Vi heier på Anette uansett om noen har ødelagt den jomfruelige opplevelsen vi hadde gledet oss til.
Jeg håper at de ansvarlige får så mye pepper at de trekker seg fra sine verv umiddelbart.
Leve hoppsporten for kvinner!!!!!
Åge Thorsen
3. mars 2010 - 13:31
PISSPREIK
Kjell Hanssen
3. mars 2010 - 13:32
Anette Sagen IKKE hopp.
så hopper Romøren i all stilhet som første hopper. Er det et plaster på såret for alle hans elendige hopp i år?
Hvorfor blei ikke Anette Sagen rådspurt?
Anette ikke hopp,det er ingen vits i å hoppe
som nummer 13-14 på direkten i TV.
Ivar Solberg
3. mars 2010 - 13:35
Testing av ny bakke
Johnas Alstadsæther
3. mars 2010 - 13:37
Sagen
Terje Arnesen
3. mars 2010 - 13:44
SLIPP SKIA UTFOR,ANETTE
Rolf Hanssen
3. mars 2010 - 13:47
Useriøse hoppledere
Nils Bøe
3. mars 2010 - 13:55
Er det Mulig????????
HVA I HULLE HEITESTE FÅR DERE TIL OG TRO AT ANETTE SAGEN ER NOEN DÅRLIGERE HOPPER EN GUTTA?????????????
Dere burde mistet all rett til å sitte i styrer og verv, når dere har en slik instilling til personer.
Kjønns diskriminering kalles dette.
Nils
Nils Bøe
3. mars 2010 - 13:58
Og så Rommøren??
Ragnar Østli
3. mars 2010 - 14:03
Kollenhopp
At en styreleder kan være så dum og atpå til prøve og bortforklare sin egen dumhet.
Tormod Nilsen
3. mars 2010 - 14:07
Manglende erfaring.
3. mars 2010 - 14:21
Første hopp i nye Holmenkollen?
Nei, det blir det ikke. Det blir i så fall første hopp av en kvinnelig skihopper i denne bakken. DET blir ikke det samme!
Jeg håper at de som fikk gjennomført og var med på å gjennomføre dette, i alle fall har såpass vett at de er for skamfulle til å vise seg for folk på minst en uke!
Hans Fosshagen
3. mars 2010 - 14:21
Gaustal og nye Holmen-kålen (grønsak)
Men det er jo kansje det største problemet til hoppsporten i Norge anno 2010, ikke noe respekt for andre og bare veldig store ego og eget fokus. Hører knappt nok på hva treneren sier og mener,,
Vi ser jo det etter OL,
Christian Nymark
3. mars 2010 - 14:55
dette må få store konsekvenser!!