Undersøkelse: God service fra kabinpersonalet er viktigst for passasjeren

DETALJER: Oppmerksomt personale, som yter god service, er viktig for at reisende skal ha en god opplevelse, viser en spørreundersøkelse. Tilgang til WiFi under reisen trekkes også frem som viktig. Illustrasjonsfoto: Colourbox.com
DETALJER: Oppmerksomt personale, som yter god service, er viktig for at reisende skal ha en god opplevelse, viser en spørreundersøkelse. Tilgang til WiFi under reisen trekkes også frem som viktig. Illustrasjonsfoto: Colourbox.com
Artikkelen fortsetter under annonsen

En spørreundersøkelse viser at det enkle ofte er det beste når det gjelder å gjøre flypassasjerer fornøyde med reisen.

Artikkelen fortsetter under annonsen

I en spørreundersøkelse gjennomført blant 7000 flypassasjerer, ble deltagerne bedt om å velge mellom en rekke faktorer som påvirket deres opplevelse av flyreisen i positiv retning.

Den faktoren som ble trukket frem som viktigst av flest (23 prosent), var oppmerksomt kabinpersonal som ga god service under reisen, melder Lonely Planet.

På andreplass (21 prosent) var det å få elektroniske varsler fra flyselskapet, på riktig tidspunkt i forbindelse med reisen.

Les også: Her er det best å sitte i flyet

16 prosent mente WiFi-tilgang om bord var viktig for en god reiseopplevelse.

Når det gjelder irritasjonsmomenter knyttet til flyreisen, er sikkerhetskontrollen på flyplassen det som ødelegger opplevelsen mest, ifølge undersøkelsen.

60 prosent svarte at de misliker å måtte fjerne sko, belter og jakker, mens 51 prosent synes det er irriterende at de må ta elektronisk utstyr som laptoper ut av bagasjen, skriver Lonely Planet.

Les også: Den beste tiden å bestille reise i vinter