Slik vil Majestic Princess ta Asia med storm

Artikkelen fortsetter under annonsen

Ny prinsesse skal regjere i Sør-Kinahavet.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Princess Cruises har nettopp avslørt nye detaljer rundt Majestic Princess, som skal sjøsettes i 2017. Etter en jomfrutur i Europa, kaster cruiseskipet anker i Shanghai, som skal være skipets hjemhavn.

Majestic Princess er moderselskapet Carnival Cruiselines forsøk på å penetrere det kinesiske cruisemarkedet, som har opplevd en eventyrlig vekst de siste årene, melder nyhetsbyrået AFP Relaxnews.

En ny rapport fra Cruise Lines International Association viser at antallet cruisepassasjerer fra Asia økte fra 775.000 i 2012 til 2,1 millioner passasjerer i 2015.

Les også: Historisk cruise møtt med jubel i Havanna

Flere restauranter

Med Majestic Princess, som har plass til 3.500 gjester, håper Princess Cruises å lokke asiatiske reisende med store kulinariske opplevelser. Det anerkjente magasinet Food and Wine Magazine, kåret nettopp Princess Cruises til det beste rederiet for matelskere.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Om bord i Majestic Princess kan gjestene velge mellom flere restauranter. Richard Chen, som hjalp Las Vegas-restauranten Wing Lei med å få en Michelin-stjerne, står for menyen på Harmony Place, som spesialiserer seg på kantonesiske retter.

Franskinspirerte Le Bistro lover å ta med gjestene på en reise til Paris. Her kan gjestene smake på bagetter og annet fransk bakeverk. I tillegg kommer man til å finne en italiensk restaurant, steakhouse og en buffet som er åpen hele dagen.

Les også: Cruise mot nye horisonter

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Shoppingmekka

Majestic Prinsess er også designet med tanke på at shoppingglade asiater skal ha nok av luksusbutikker å bruke pengene sine i. Både Cartier, Bvlgari, Chopard, Burberry og Gucci åpner butikker om bord.

Majestic Princess, som også kalles Grand World og Grand Spirit, er ikke alene om å forsøke å erobre det attraktive asiatiske markedet. Norwegian Joy er Norwegian Cruise Lines første skip som er bygget med tanke på det kinesiske markedet. Hun vil også seile inn til Shanghai i 2017.

Oversatt og tilrettelagt av Kathleen Buer / ABC Nyheter

Les også:

Åpner cruiselinje fra USA til Cuba i mai

Kåring: Verdens beste cruiseskiprederier