Raser mot British Airways-kampanje: «Forferdelig usmakelig»
British Airways brukte «brexit» som markedsføringstriks.
British Airways «brexit»-inspirerte salgskampanje har skapt furore.
Pundet har stupt, noe som innebærer at amerikanernes kjøpekraft i Storbritannia har økt betydelig. Det er denne utviklingen British Airways har forsøkt å lokke sine amerikanske kunder med, melder AFP Relaxnews.
– Du har aldri kommet lenger med dollaren din. Med vårt fantastiske tredagers-salg kan du se enda mer av London, tvitret flyselskapet tidligere denne uken.
Les også: Brexit-supportere drømmer om blomstrende turisme på falmet feriested
British Airways forsøkte å markedsføre en ukestur fra Boston til London, til for eksempel 647 dollar.
Det angret de nok på. Kampanjen har nemlig møtt stor motbør i sosiale medier. Mange Twitter-brukere var raske til å påpeke at parlamentsmedlemmet Jo Cox, faktisk ble drept i den innledende folkeavstemningen. Hun var talskvinne for «remain»-leiren. Mannen som er siktet for drapet skal angivelig ha ropt: «Storbritannia først», under angrepet.
Her er noen av de andre Twitter-reaksjonene:
«Hvor grådig går det an å bli? At det går an å bruke landets økonomiske problemer til egen vinning».
«Forferdelig usmakelig. Å bruke at markedet kollapser som et salgstriks...»
«Hyggelig at britiske flyselskaper er like slibrige som sine amerikanske kolleger»
Salget ble forøvrig avsluttet i går.
Les også:
— Norwegian er «grønne», British Airways mindre miljøvennlige