Disse flyselskapene får mest kjeft i sosiale medier

American Airlines har den tvilsomme æren av å havne på en førsteplass på listen over de flyselskapene som får mest kjeft på Twitter. Illustrasjonsfoto: AP/NTB scanpix
American Airlines har den tvilsomme æren av å havne på en førsteplass på listen over de flyselskapene som får mest kjeft på Twitter. Illustrasjonsfoto: AP/NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Det mest forhatte europeiske selskapet er også det best likte.

Artikkelen fortsetter under annonsen

De får kjeft for dårlig service, treg service, manglende service og lang behandlingstid. En ny rapport viser hvilke flyselskap som får mest kjeft på sosiale medier, skriver Daily Mail.

Crimson Hexagon, som analyserer sosiale medier, har tatt for seg ti store flyselskaper for å finne ut hvem av dem som svarer best, engasjerer mest og er mest forhatt på Twitter.

Fem amerikanske og fem europeiske selskaper er med i analysen.

De som kom verst ut er begge amerikanske, United Airlines og American Airlines. Det europeiske selskapet som får mest kjeft på Twitter er Ryanair. 46 prosent av omtalene til selskapet er negative.

På listen over positiv omtale topper JetBlue. Her ligger Ryanair på en sjetteplass, som de deler med British Airways.

Mye av årsaken til at Ryanair ligger høyt på listen er selskapets kundeservice, skriver Daily Mail.

En annen årsak til Twitter-kjeftingen er alle tilleggene selskapet opererer med, som frustrerer passasjerene.