NSBs passasjerer mer fornøyde enn før

NSBs kunder har aldri tidligere vært med fornøyde med å ta toget. De fleste svarer at de er meget godt fornøyd med NSB.
Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
NSBs kunder har aldri tidligere vært med fornøyde med å ta toget. De fleste svarer at de er meget godt fornøyd med NSB. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

På nesten samtlige strekninger er NSBs togpassasjerer nå mer fornøyde enn tidligere. Mest fornøyd er lokaltogpassasjerer i Trøndelag. Lokaltogene i Oslo-området kommer dårligst ut, men også her er tilfredsheten høyere enn før.

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Kundene smiler igjen. Vi er lykkelige og takknemlige for at stadig flere velger å reise med tog, sier Tom Ingulstad, konserndirektør i NSB Persontog.

NSB måles kontinuerlig av sine kunder. Et resultat under 60 poeng regnes som svakt, mens over 75 poeng regnes som et meget godt resultat. I siste måling fikk NSB totalt 73 poeng, noe som er høyere enn noen gang tidligere.

– Vi har også fremdeles elementer vi må bli bedre på. Håndteringen av buss for tog og informasjon ved forsinkelser er noe kundene forteller oss at vi må jobbe mer med. Det er vi enig i. At toget kommer og går som det skal vil fremdeles være vårt høyeste mål. Punktlighet er det viktigste for våre kunder og dermed for oss, sier Ingulstad.

På regiontogene er det passasjerer på strekningene Dombås-Åndalsnes og Oslo-Kristiansand som er aller mest fornøyd med henholdsvis 82 og 80 poeng.

På lokaltogstrekningene utmerker Steinkjer-Lundamo seg med 83 poeng.

Strekningene Skøyen-Mysen og Skøyen-Ski har lavest tilfredshet, men også her har det vært en vesentlig økning i tilfredsheten.