NSB setter popularitetsrekord

Konsernsjef i NSB Geir Isaksen setter pris på gode tilbakemeldinger fra kundene. 
(Foto: Berit Roald / NTB scanpix)
Konsernsjef i NSB Geir Isaksen setter pris på gode tilbakemeldinger fra kundene. (Foto: Berit Roald / NTB scanpix)
Artikkelen fortsetter under annonsen

Nye målinger viser at NSB har bedre punktlighet enn på lenge. Og kundene er mer tilfredse enn før.

Artikkelen fortsetter under annonsen

60 prosent av befolkningen sier de har et svært godt eller ganske godt inntrykk av NSB, skriver Aftenposten.

Resultatet for mars måned er rekord for målingene siden de ble innført i 2009. Blant dem som faktisk reiser med NSB, er det 68 prosent som er fornøyde.

Punktligheten for norske tog den siste tiden har vært ganske god, og NSBs andel av ansvaret for forsinkelsene fortsetter å gå merkbart ned.

– Folk synes det fungerer bedre, ikke minst bedre enn i fjor høst. Jeg tror også at folk legger merke til nye og bedre togsett. Der det er lettere å få plass og der komforten er bedre. Også ruteendringene fra desember har trolig slått ut, sier NSB-sjef Geir Isaksen.