Uno Life gir opp

«Kunder» av selskapet Uno Life opplevde å bli oppringt i tide og utide med krav om betaling. Nå trenger de ikke engste seg mer. (Illustrasjonsfoto: COLOURBOX)
«Kunder» av selskapet Uno Life opplevde å bli oppringt i tide og utide med krav om betaling. Nå trenger de ikke engste seg mer. (Illustrasjonsfoto: COLOURBOX)
Artikkelen fortsetter under annonsen

Avslutter salget, og kommer heller ikke til å følge opp krav de allerede har sendt ut til norske kunder.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Selskapet var ilagt en millionbot for brudd på markedsføringsloven, men fortsatte likevel å kontakte forbrukere med nye tilbud.

Er du blant dem som har slitt med dette, er derfor den ferske pressemeldingen fra Forbrukerombudet en svært god nyhet.

Slutt på pengekrav

Nå avslutter nemlig Uno Life sin virksomhet og stopper salget. De vil også slutte med å sende pengekrav til angivelige kunder.

Dette går fram av en fersk pressemelding fra Forbrukerombudet.

Etter en klagestorm som Forbrukerombudet beskriver som «uten sidestykke» fikk selskapet i september et lovbruddsgebyr på 1,75 millioner kroner.

4000 henvendelser

Dette skjedde etter at ombudet hadde mottatt over 4000 henvendelser og over 400 klager.

Les også: Her er selskapene vi klager mest på

Like fullt fortsatte altså selskapet sin virksomhet.

Oppskriften synes å ha vært å ringe folk med tilbud om helseprodukter og deretter kreve dem for penger.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Slutt på bekymringer

Selskapet skal ha opptrådt svært aggressivt, og mange skal ha opplevd å få flere henvendelser selv etter å ha sagt klart nei.

- Vi har arbeidet intensivt med å sette en stopper for den ulovlige aktiviteten til Uno Life. Jeg er derfor glad for å kunne fortelle alle som har vært rammet at de ikke lenger trenger å bekymre seg for forespørsler fra Uno Life, sier forbrukerombud Gry Nergård.