
SV-kilder frykter regjeringskrise
– Vi blir ikke enige om noe som helst, og hvis vi ikke blir det, så har vi ikke noen regjering, sier en sentral kilde i partiet til Klassekampen.
En annen SV-kilde advarer om at regjeringssamarbeidet ryker «hvis ikke Ap gir seg».
Les også: SV på nytt under sperregrensen
Folk i partiet mener likevel ikke at det er håpløst å skulle redde den rødgrønne regjeringen. En tredje SV-er peker på at det er godt kjent at partiet ikke kan leve med en dårlig klimamelding. Vedkommende tror derfor at striden vil løse seg til slutt.
Den varslede klimameldingen er blitt utsatt flere ganger, og det skal være stor uenighet mellom SV og Ap om hvor og hvordan de planlagte reduksjonene av klimautslipp skal skje.
Ingen av SV-kildene som overfor Klassekampen advarer om en mulig regjeringskrise, ønsker å bli navngitt.
Les også: Lokallagsledere ber SV gå ut av regjering

Disse er favoritter i kveld
SV vil gi bøndene mindre enn andre grupper får i år
Skåber i Hakkebakkeskogen
Lesernes kommentarer
Jan B-n
28. januar 2012 - 10:59
tomme trusler ?
Det er vel en grunn til at troverdigheten er under sperregrensa ?
Reidar Strand
28. januar 2012 - 11:24
MUSA SOM BRØLTE
Geir A Breive
28. januar 2012 - 10:59
Nei det blir ikke krise
Ove Jan Ludvigsen
28. januar 2012 - 11:11
HVA ER DEN VERSTE KLIMAFORUTRENSNINGEN?
Det rødgrønne regjeringssamarbeidet ryker hvis ikke Ap beveger seg i striden om klimameldingen, advarer SV-kilder."
Politiske partiers frykt for det ene og så for det andre, det er en merkverdig "politik-fremtoning!" Tror egentlig ikke noen politisk retning, kan løse disse problemene.
Vi må da være ærlige overfor oss selv, at gjennom alle disse latterlige klima-konferansene, som sannsynligvis har kostet milliarder på milliarder av kroner, kanskje euro, kanskje dollar, som da blir regnet om i norske kroner. Da blir det litt av det. Men global klima-endring står de hjelpeløse overfor! Vi må nok bare se den sannheten i øynene!
Det syns som om ingen kommer noen vei i denne saken, og det gjør de heller ikke! Det syns heller som om klimaendringene forverrer seg jo flere luksuriøse klima-konferanser, klima-eliten samles om.
Bibelen sier ganske enkelt og klart ifra om at "Himmel og jord skal forgå! Det eneste som skal stå igjen er Herrens Ord!" Matt. 24: 35.
Det vil si det nåværende som vi ser med det blotte øyet. Den værste klima-forurensningen, er nok alt det politisk forvirrende surret!
Evangelist: Ove Jan Ludvigsen.
Kjell Alsaker
28. januar 2012 - 11:53
Kaos
ROTECOP Hovestøl
28. januar 2012 - 12:24
Mr. Ludvigsen
Joda, det gjør de. De bruker opp masse penger på idioti. Eller klima som de liker å kalle det.
Penger som kunne ha mettet "Tusner på Tusner" av fattige og sultne barn i værden..... :(
Og Halvorsen og Ap`ne er delaktige i dette pengesløseriet....BASTA.
Mvh Kenneth :)
Harry Andreassen
28. januar 2012 - 12:26
Om ca 5 milliarder år
Men vi er av universet, så det er garantert livsformer der ute. Livet oppstod neppe på denne kloden. DNA-molekylet er nok universellt og ferdig programmert. M.a.o. evig liv!
ROTECOP Hovestøl
28. januar 2012 - 12:27
Ehh?
Hvordan kan du garantere noe ingen vet, enda? :)
Eller hvilke livsformer tenker du på?
Harry Andreassen
28. januar 2012 - 13:11
Det er DNA + elementenes
Ehh, vi er vel et produkt av universet, eller befinner du deg i din egen lille boble?
Hvor tror du livsformene på denne kloden kom fra? For ikke å snakke om selve kloden. Julenissen?
ROTECOP Hovestøl
28. januar 2012 - 13:37
Da er det...
Eller hvor sannsynlighet er det for noen livsformer å fare gjennom univærset mange lysår til lille jorden? Jeg har lest om mye som blir til i univærset. Mange ting som blir dannet. Men jeg har ikke sett at et nytt liv blir skapt ut av alt dette.....enda. Nye liv som blir dannet som jeg selv er delaktig i( har 3 små) er blitt til av allerede-eksisterende-liv.....Som jeg vet, jaffal. Of Topic dette....hører vel egentlig til i mest debattert: Gud skapte ikke univærset.
Har aldri vært i besittelse av noen boble. Men mange andre biler :))
- Vel, jeg tror på et inteligent opphav. Som mange vitenskapsmennesker ikke tror på. Bare det er jo et paradoks i seg selv, hihih:) Ikke?
Harry Andreassen
28. januar 2012 - 13:51
Hvodan vet du
Men at denne kloden og livsformene på den befinner seg i universet slik vi i dag kjenner, kan det vel gå an å enes om.
Da er det vel den nærmeste tanke at livet også oppstod i dette universet selv om det ikke er vitenskapelig bevist, eller?
Det skulle jo være ganske klart bevist at livsformene er her.
Gunnar Celius
28. januar 2012 - 16:37
Harry Andreassen
ROTECOP Hovestøl
29. januar 2012 - 9:21
Hei GC..
Hvor tror du vitenskapen hadde vært? Hvist det IKKE var for at vitenskapsmennesker trodde på sine teorier i første omgang?
Og jeg har selvfølgelig LEST om hvordan de mener DNA ser ut i praksis. Jeg påstår ikke noe annet. Ei heller har jeg noe bevis på noe annet når det gjelder DNA- spiralens oppbygging og virkemåte.
Men jeg synes det er dårlig gjort å fraskrive andre mennesker som TROR i å delta i diskusjoner og debatter:( Vi har da my fint å bidra med "vi."
Og i denne sammenheng så er forskjellen noe sånn som at troende tror på at det var et inteligent vesen, Gud , som satte sammen alle levende vesner på jorden med disse "byggestenene". Mens de fleste "andre" mener og kan bevise at livsformene vi har hadt og har. Er satt sammen av moder jord i et tidrom på millioner av år.....
Som sakt før: Har enda tilgode å se et nytt liv som noen andre har bygd opp av noen byggestener til dags dato. Jeg venter fremdeles i spenning.
Jan Olaf per knutsen
28. januar 2012 - 14:59
Egen liten boble?
Harry Andreassen
28. januar 2012 - 15:41
Allt liv videreutvikler DNA
Polarreven på Svalbard har forskjell i DNA sammenlignet med fjellreven i Norge, selv om disse ser ut som helt like.
Så livet tilpasser seg vel genetisk sett de livsbetingelsene det lever under.
Så evt.liv andre steder i universet er vel tilpasset gjeldende livsbetingelser. Men byggesteinene til liv befinner seg nok utvilsomt der ute et sted.
Vidar Hvila
28. januar 2012 - 12:47
Ja Ludviksen
med 200 års kulderekord.og samtidig vet at vi mennesker ikke kan styre
jordas naturlige gang,så bør alle disse klima fanatikerne heller gå til kirken og og be til gud om tilgivelse for sine synder,de har jo svindlet og
bløffet til seg miliarder av skattebetalernes penger,folk dør i helsekø
pga mangel på penger,og det dør folk hver uke pga av at veiene våre
ikke er utviklet,det meste av veier utenfor oslo er jo gamle dyretråkk som er lappet på i en mansalder.
Harry Andreassen
28. januar 2012 - 14:13
Ikke så
Historien er i ferd med å gjenta seg. Menneskelig begjær har såvisst ikke forandret seg det grann siden den gang. Bare mer sofistkert og innsvøpet slik at det ikke skal være så lett å avsløre.
Men grådigheten er den samme.
KARL MARIUS HAFSLUND
28. januar 2012 - 14:45
er ikke kulderekord et bra bevis?
Vidar Hvila
29. januar 2012 - 18:33
Svar til karl
meg hvorfor det er avslørt bevist feilaktige forskningsraporter fra styret her i landet.og hva med Al gore som ved rettsaker i england ble avslørt som feil alt han påsto ved global opvarming/klima krise,global opvarming betyr at temperaturen går opp og det er det samme som +
grader (varmere) vetu,når gradestokken viser 30- minus grader er det kuldegrader vetu.Når forskere har sjekket temperaturer fra tidligere tider
som man finner i isen i polarstrøk så viser det seg at temperaturen har tidligere har gått både opp og ned (+ Og- vetu)lenge før vi menesker
var her på jorden og forurenset.så uansett hvor mye skatter og avgifter
og annen klima galskap disse politikerne finner på så får de ikke påvirket
jordas nuturlige gang.Sv er vel det partiet som har stått i spissen for denne miljø galskapen og vi ser jo hvordan oppslutning de har i dag.
Norges befolkning har avslørt bløffen.Men det er jo sikkert noen få igjen
som så feil på gradestokken i fjor vinter,eller har gradestokker som ikke virker. så var det co2 opphavet for alt liv her på jorda det er det vel ikke
så smart å påvirke,noe vi ikke kan, men det er jo innført C02 avgifter
av det forferdelige avgiftregime her i landet.Vakna folkens,stem gærningene nor og ned ved neste valg.
Einar Ofsteng
30. januar 2012 - 11:59
Ifølge siste gallup er det
Ove Jan Ludvigsen
28. januar 2012 - 15:17
Svar til Vidar Hvila: DET ER -----------
Personlig tror jeg det beste for nasjonenes befolkning, er at alle disse kronene, dollarene, euroene, nettopp hva du sier i avslutningen av ditt innlegg, kunne vært brukt til syke, folk som trenger penger, og til de mange dårlige veier her i landet.
"ET GODT INNLEGG - TAKK SKAL DU HA!"
Mvh. evgl. Ove Jan Ludvigsen.
Inger Vibeke Haugen
28. januar 2012 - 14:12
Ludvigsen
Ove Jan Ludvigsen
28. januar 2012 - 15:01
VI har ikke --------
Mvh. evgl. Ove Jan Ludvigsen.
Harry Andreassen
28. januar 2012 - 16:40
Menneskene og allt liv på kloden
Det har alltid vært kamp om resurser og den beste plassen. Det gjelder allt liv. Dem som ikke har tilgang på resurser, eller klarer tilrane seg disse, går dukken. Det har vi daglige beviser for. Også her til lands, der de svakeste gruppene ikke akkurat bugner av resurser. De glupeste, sterkeste, mest tilpasningsdyktige overlever, og vil føre genene videre. Slik er allt liv oppbygget i naturen, inkludert menneskene, selv om mye er innsvøpt i politisk propaganda. Men før eller siden innhenter naturen også menneskene som blir regulert av tilgang på resurser, pandemier eller krig. Helt naturlig. Slike livsvilkår har vi, mens noen skriver roserøde dikt for å drømme seg bort i en unaturlig verden som ikke finnes. Det menneskene opplever nå er bare midlertidig. Det blir nok tøffere etterhvert.
Og til slutt, hvis du ikke kan overvinne overmakten, slå lag med dem. Det holder deg sannsynlig litt lengre i live.
Vidar Hvila
29. januar 2012 - 18:38
Du inger
om at jorda ikke skal gå under.En at de Tømmer felleskapet vårt for
penger.
Birger Hetland
28. januar 2012 - 18:48
Himmel og jord
Bjørn Sørensen
28. januar 2012 - 11:07
SV bør nedlegges
Hele stortingsgruppen sitter på oppsigelse, og partiet er på full fart ut av rikspolitikken. Partiet har lenge ligget stabilt under sperregrensen, gjennomskuet og avkledd som det utdaterte østblokkpartiet det vitterlig er.
Ingen ting tyder på at SV står foran annet enn nedleggelse eller i det minste varig tapt innflytelse.
Å ensidig egoistisk å forsøke seg på regjeringstrøbbel kun for å søke å redde noen "kjernevelgere" ved å true anonymt med å ta andre med seg i fallet viser atter engang at partiet er mere interessert i seg selv enn samfunnets beste.
Velgerne etterspør ikke det disse avlegse DDR-nostalgikerne står for.
SV bør legges ned.
Hans Martin Øvre
28. januar 2012 - 11:09
Små hunder bjeffer mest.
Åge Fred Gram
28. januar 2012 - 11:20
Sv
Vidar Hvila
28. januar 2012 - 13:00
Helt enig Åge
for mange år siden.kan ikke ha fanatikere til å styre norge,men ap brukte fanatismen til sv i flere år for å svindle norske skattebetalere,
og innføre det skattehelvete vi nå har her i landet.
Nei her må nye folk som har arbeidserfaring og bakkekontakt ta over
styringen i vårt meget rike oljeland.