ABC Nyheter med på global MSN-satsing

ABC Nyheter med på global MSN-satsing
ABC Nyheter med på global MSN-satsing
Artikkelen fortsetter under annonsen

ABC Nyheter er en av partnerene når Microsoft i dag lanserer en helt ny versjon av MSN.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Den nye siden byr på redaksjonelt innhold fra noen av verdens og Norges ledende innholdsleverandører, og kombinerer dette med enkel tilgang til populære verktøy og tjenester som lar brukerne få gjort mer.

ABC Nyheter, Aftenposten og Apéritif, Facebook og Twitter, Nettavisen og NTB, Outlook og Office– for å nevne noen – er alle tilgjengelig på nye MSN.

Microsoft lanserer også nye MSN-apper. For Windows og Windows Phone i dag, og for Android og iOS i løpet av et par måneder.

Nye MSN handler om tilby brukerne topp innhold og populære tjenester på ett og samme sted – og om å gjøre dette tilgjengelig på alle plattformer. Gjennom norske og internasjonale innholdsleverandører av svært høy kvalitet håper vi alle brukere vil finne innhold de opplever som interessant og relevant, sier Audun Giske, direktør for Microsoft Information & Content Experiences Group.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Følg ABC Nyheter på mobil

- ABC Nyheter vil være med

Totalt har MSN over 1000 ulike innholdsleverandører globalt, og innholdet er kategorisert i 11 ulike kategorier. For eksempel Nyheter, Underholdning, Sport, Helse og Trening, Økonomi og Reise.

─ For en nyhetsavis levert av Startsiden er det viktig at ABC Nyheter ligger i front med tilbud om både tekst og video til våre brukere. Samarbeidet med MSN sikrer at våre lesere og seere finner oss uansett hvilke plattformer de bruker – både etablerte og nye som kommer. ABC Nyheter har allerede vært leverandør av nyheter til MSNs norske nyhetstjeneste i over ett år, og vi har store forventninger til ytterligere samarbeide med en så troverdig og global aktør, sier redaktør Tor Strand i ABC Nyheter.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Internasjonale partnere inkluderer blant annet The New York Times, CNN, Huffington Post, The Guardian, Sky News og Le Monde.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også fra ABC Nyheter: Denne MÅ du se!

Populære verktøy og tjenester på ett sted

Nye MSN tilbyr enkel tilgang til verktøy og tjenester som lar brukeren gjøre unna gjøremål direkte i tjenesten. Innloggede brukere kan skreddersy sin egen opplevelse, som deretter vil følge dem på alle enheter. På toppen av den nye siden kan brukeren med et enkelt klikk få tilgang til tjenester som Outlook, Office, Skype, Twitter, Facebook og OneNote.

─ Tett integrering med nettskyen lar brukerne skreddersy egne opplevelser og få tilgang til dem på alle enheter. Muligheten for personlig tilpasning gjelder også det redaksjonelle innholdet – brukerne kan enkelt sortere og prioritere typen innhold de selv opplever som mest relevant, sier Audun Giske.

Les også fra ABC Nyheter: Spionen - norges ukjente krigshelt

Nye apper

Appene tilknyttet MSN endrer nå navn fra Bing Apps til MSN Apps og får i likhet med nettsiden mye nytt innhold.

Artikkelen fortsetter under annonsen

De syv kategoriserte appene kommer preinstallert i Windows og Windows Phone og har fått en ny og moderne design. Versjoner for Android og iOS kommer i løpet av et par måneder.

Les også fra ABC Nyheter: Besøkte vi DEG i sommer?

Norske innholdspartnere

MSN har inngått partneravtaler med en rekke kjente norske innholdsleverandører. Fra breddemedier som Aftenposten, Nettavisen, NTB og ABC Nyheter til nisjemedier som Apéritif.no, Klikk.no, Matprat, Reisguiden.no og Filmweb.

Artikkelen fortsetter under annonsen

─ Nettavisen er glad for samarbeidet med MSN fordi det dekker vår ambisjon om å være tilgjengelig for brukerne, uansett hvilken plattform de bruker. Det er attraktivt for oss å være tidlig ute, og vi setter pris på å kunne samarbeide med en av verdens ledende aktører, sier Gunnar Stavrum, sjefredaktør i Nettavisen.

─ Microsoft har skapt en helt ny modell for å samarbeide med forskjellige medier som vi i Apéritif har store forventninger til Det vil synliggjøre stoff for lesere Apéritif kanskje aldri tidligere har nådd frem til. Å være blant de første i Norge som får denne muligheten ser vi på med glede, sier ansvarlig redaktør i Apéritif, Jan H. Amundsen.