Årets mest sette #31Harry nordmann tok verden med storm

Kampanjevideoen som skulle sette fokus på båtliv og alkohol tok helt av, og er det 31. mest sette videoklippet på ABC Nyheter i 2015.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Den norske kampanjen fikk internasjonal oppmerksomhet og runder snart 13 millioner visninger.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Årets mest sette #31: Kampanjevideoen fra organisasjonen AV-OG-TIL skulle få norske båtfolk til å tenke over alkovett på sjøen, men ble fort en internasjonal suksess. Den ble også den 31. mest sette videoen på ABC Nyheter og SeDenne i 2015.

– Edru til rors

Den harry nordmannen som kan kunsten å legge til var å se hos flere internasjonale medier, og høster fortsatt mange visninger.

– Vi fikk spørsmål fra hele verden om filmen kunne legges ut på nettaviser, brukes i opplæring i sjøsikkerhet og brukes i reklamemedier. Den ble delt over hele verden, både av båtfolk og landkrabber, skriver daglig leder i organisasjonen, Kari Randen, til ABC Nyheter i en e-post.

Se også denne: Norsk andevideo «øde­leg­ger inter­nett»

Randen forteller at både organisasjonen og alle som har jobbet med filmen er godt fornøyde med at budskapet nådde ut til langt flere enn først antatt.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Båtførere på alle kontinenter fikk med seg at det er lurt å være edru til rors , skriver hun og forteller at filmen har høstet flere priser i kåringen Sterk Reklame.

Det ble også laget en oppfølger til suksessvideoen hvor alle edru båtførere ble premiert.

«Hvor mange glass tåler barnet ditt?»

Mens den harry nordmannen fortsatt spilles, likes og deles på Facebook, Youtube og Vimeo håper AV-OG-TIL at deres nye julekampanje blir minst like mye sett og delt.

Før jul kommer organisasjon med hele tre filmer som omhandler temaet alkoholbruk rundt barn og unge.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Det er et viktig tema så vi håper kampanjen «Hvor mange glass tåler barnet ditt?» får like stor oppmerksomhet som nordmannen som legger til kai, skriver Randen.

Hver dag i desember viser vi deg en av de mest sette videoene her på ABC Nyheter og SeDenne gjennom 2015. Vi begynner med nummer 31 på lista, og klatrer oss oppover til nyttårsaften. Da avsløres årets mest sette video.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Livsfarlig lek på preikestolen gikk verden rundt

Turistens dødslek ved stupet fikk folk verden over til å gispe, og fikk konsekvenser for den lille bolten ved kanten. Se videoen igjen her.

Følg med videre, så får du sjansen til å se spektakulære, morsomme, sjokkerende, rørende og triste videoer du kanskje gikk glipp av, eller vil se igjen.

Mens du venter kan du se de tre mest sette videoene i 2014.

1. Brittanys (29) dødsønske rørte oss alle

Brittany valgte sin egen dødsdag og en hel verden fulgte henne gjennom hennes siste dager.

2. Uteligger lurt til å tro at han vant i lotteri

Videoen av lureriet gikk sin seiersgang på nettet. Heldigvis gikk ikke mannen tomhendt fra spøken.

3. «Tatt» da hun hentet melk naken

En gammel traver seilte opp på topp tre-lista over de mest sette videoene i 2014. Videoen er fra 2011, men fikk nytt liv da den ble trukket frem i serien «Husker du denne?» som har gått på vår videoside SeDenne.no:

Følg Sedenne.no på Facebook for å se flere morsomme, rørende og populære videoer.