ABCNyheter
ABCNyheter AS Kirkegata 17 Oslo 0153
22 80 85 80 tips@abcnyheter.no
true nyheter mississippi,ufo,USA,Verden,nyheter
Tor Strand Tor Strand er redaktør i ABC Nyheter. 90548980 tor@abcnyheter.no

Her fanges UFOen opp av viltkamera

De mystiske lysene henger i luften, og lyser opp rådyr ute i skogene i Mississippi. Se bildene fanget opp av viltkameraet her.

Mystisk UFO fanget opp av viltkamera

Langt ute i skogene i Mississippi dukker mystiske lys opp, og flombelyser rådyrene som er ute. Det hele ble fanget opp av et viltkamera.

Det er ekteparet Rainer og Edith Dhattles som har satt opp kameraet på egen tomt i Cumbest Bluff i Jackson County, for å følge med på dyrelivet i området.

Men nylig var det noe helt annet enn rådyrene på bildene som fanget deres interesse.

Se bildene i videoen øverst i artikkelen

Rundt klokken halv åtte på kvelden, dukker et sterkt lys opp på bildene, som bare ser ut til å blir sterkere. Kameraet er infrarødt, og lager ikke noe lys. Men rådyrene blir likevel flombelyst av noe som kan se ut som lyktene på en bil. Lysene henger altfor høyt oppe i lufta til å være det. Det finnes heller ingen veier i dette området.

– Først prøvde vi å finne en logisk forklaring. Men jo mer vi studerte bildene, skjønte vi at lysene hang i lufta, og var noe jeg aldri har sett før, sier Rainer.

Se også: UFO filmet av flere i California

Han tror ikke det er et romvesen som har besøkt tomta hans, men han har heller ingen annen teori om hva det være. Ekteparet har bedt venner og kjente om hjelp i et forsøk på å løse mysteriet.

– Det er et mysterium som kanskje aldri blir løst. Men det er jo litt gøy, og skaper krydder i hverdagen, sier Rainer.

Se også: Løy om romvesen-drap - arrestert

I Naples i Florida ble dette mystiske lyset fanget opp av et overvåkingskamera over et svømmebasseng i august i fjor:

Lesernes kommentarer

2014-04-07T09:31:03

Hans Ullstein Hans Ullstein

7. april 2014 - 8:31

Mystisk

Finnes det virkelig mystisk UFO?
2014-04-07T09:44:20

Kåre Bjelland Kåre Bjelland

7. april 2014 - 8:44

Hahaha.

Noen (de som hengte opp lysen) får seg en god latter nå.
2014-04-07T09:46:31

Kristian Thengs Kristian Thengs

7. april 2014 - 8:46

Drone

Det er nok sannsynligvis en drone fra en nabo som vil ha det litt kjekt!
Eller fra US army.....
2014-04-07T10:51:46

Stein Sæther Stein Sæther

7. april 2014 - 9:51

Javel

Det var noe der ........ det er alt denne artikkelen / filmsnutten sier.
2014-04-07T10:58:49

Jens T Jens T

7. april 2014 - 9:58

IR lys

IR lys kan gi merkelige effekter. Den tydligste "ufoen" er jo nærmest et speilbilde av rådyret foran. Det er antagelig gjennskinn som treffer linseglasset, eventuelt dogg på linsa. Ved sidelyset på 1:14 må det enten være bruk av ekstra viltkamera, eller slave IR-lys, eventuelt annet kunstig lys. Legger merke til at opptakene er uvanlig godt opplyste, tyder på bruk av flere kameraer, eller slave-IR.
2014-04-07T11:58:30

John Kvernevik John Kvernevik

7. april 2014 - 10:58

Hmmmm...

Hvorfor denne latterligjøringen når det gjelder UFO .
Barnslige kommentarer . Er dere kanskje redde for at det finns mer mellom himmel og jord ? For dere som kanskje ikke vet det det betyr "UFO " Udentified Flying Object (s) eller på norsk ,
Udentitifisert Flygende Objekt (er). Det trenger ikke være romskip fra en annen planet . Men hvis det er ? Man vet det ikke 100% . Vi bor på en bitte bitte bitte bitte bitte bitte liten planet i det store univers , har så vidt kommet utav dørstokken hjemme , vært på månen ? Og dermed vet vi alt . Makan til arroganse skal man lete lenge etter . Tenk etter , les litt , prøv å forstå litt ,kikk opp en mørk kveld , istedetfor å titte på skoene dere nettopp har kjøpt .Bruk litt sunn fornuft ...
2014-04-07T13:33:54

Roald madsen Roald Madsen

7. april 2014 - 12:33

Tja...

Det er vel nettopp sunn fornuft som er stikkordet her..
2014-04-07T15:35:03

Pål kristian vaag Pål kristian Vaag

7. april 2014 - 14:35

Sunn fornuft.......

Er det sunn fornuft å tro at vi er totalt alene i dette universet? Eller at noen aldri skal klare brasene med slike avstander? Kanskje har jorden hatt besøk utenifra helt siden mennesket entret arenaen på jorden, men at vi i tidens løp har glemt hvor vi faktisk kom i fra? Vi er amøber i astronomisk kunnskap, og opp igjennom historien er vi blitt totalt hjernevasket av religiøs imperialisme. Derfor denne skepsisen mot Ufo-besøk.
2014-04-07T16:25:28

Rolf Tømmerås Rolf Tømmerås

7. april 2014 - 15:25

UFO

.for "dumt" å tro og i tillegg få det inn i media at det kan være en UFO så fort det (spesielt i nattelys) kan tas bilde eller video av noe uidentifisert.. Det blir som å se "troll" i skogen nattestid.. He he. Ja jeg må, bare le av slik uidentifisert urealistisk dumskap.. :)
2014-04-07T19:35:01

Morten Ellingsen Morten Ellingsen

7. april 2014 - 18:35

UFO

Ja det ser jo ut som det flyr og da er det vel UFO da uidentifisert flygende objekt.
2014-04-07T21:40:49

Erik H Erik H

7. april 2014 - 20:40

Det som ABC..

skriver her er ikke helt korrekt. Kameraet er ikke infrarødt, men er et kamera som kan se i mørket. (nattsyn) Det er helt avhengig av å ha en lyskilde og det er infrarøde lysdioder som er montert over kameraet som bidrar til dette, så jo infrarøde lys kan sees, men ikke av menneskeøyet. Kameraet selv fanger opp dette når lyset kommer tilbake i linsen. Så dette er ett IFO objekt. For de av dere som har lyst å se ett infrarødt lys, kan bare fyre opp kameraet på mobilen sin og deretter peke en fjernkontroll mot linsen på kameraet og dermed se lyset.:)
2014-04-12T13:32:30

Nick Sand Nick Sand