ABCNyheter
ABCNyheter AS Kirkegata 17 Oslo 0153
22 80 85 80 tips@abcnyheter.no
true nyheter Carl I. Hagen,Frp,førerkort,påkjørsel,nyheter
Tor Strand Tor Strand er redaktør i ABC Nyheter. 90548980 tor@abcnyheter.no
Carl I. Hagen får bot og mister lappen Politiet inndrar Carl. I Hagens førerkort etter påkjørselen av et kjærestepar. http://www.abcnyheter.no/files/imagecache/normal/2012-03/carl680.jpg
http://www.abcnyheter.no/files/imagecache/normal/2012-03/carl680.jpg

680 454

FRATATT FØRERKORTET: Carl I. Hagen får ikke kjøre selv, men må belage seg på å sitte på med kona Eli en stund fremover. Foto: Scanpix

Carl I. Hagen får bot og mister lappen

Politiet inndrar Carl. I Hagens førerkort etter påkjørselen av et kjærestepar.

Det var nyttårsaften at kjæresteparet David Wagemann (30) og Bettina Håberg Badendyck (24) ble påkjørt i et fotgjengerfelt i Halvdan Svartes gate i Oslo.

Les også: Carl I. Hagen kjørte ned kjærestepar

Oslo politidistrikt har nå valgt å ilegge Hagen en bot på 10.000 kroner, samt å inndra førerkortet hans, melder VG Nett.

- Jeg har hele tiden sagt at jeg tar konsekvensene og har dermed akseptert forelegget og inndragningen, sier Hagen til ABC Nyheter.

- Takknemlig

Han sier han først og fremst er glad for at fotgjengerne ikke fikk alvorlige skader.

- Jeg er takknemlig for at det ikke skjedde noe langvarig med dem jeg kjørte på, sier han.

Hagen var på vei til nyttårsfest sammen med kona Eli da ulykken skjedde. Kjæresteparet ble sendt til sykehus med ambulanse, og Hagen ga uttrykk for at han var svært lei seg og ønsket paret god bedring.

Promilletestet

– Jeg beklager meget sterkt uhellet og som sjåfør opplevde jeg marerittet, nemlig et fotgjengerpar rett foran bilen uten mulighet til å stoppe. Om det var lysforhold eller mørke klær uten refleks om kvelden vites ikke, men paret var ikke synlig for meg før de var rett foran bilen, uttalte Hagen i et skriftlig svar til VG kort tid etter ulykken.

Etterpåkjørselen måtte Frp-politikeren gjennom en rutinemessig promillekontroll, som ikke ga utslag.

Les flere nyheter

Lesernes kommentarer

2012-01-16T11:19:28

Tom brandt Tom Brandt

16. januar 2012 - 11:19

Hagen / Jens.

Merkelig for en poletikk vi har i dette landet, dette var et rent uheld og en elendig oppmerket gangfelt, hadde det vært han Jens så hadde han bare fått en annmerking. Tydelig der er forskjel på systemet. Sjerp dere.
2012-01-16T11:36:31

Maria Moen Maria Moen

16. januar 2012 - 11:36

Det eneste jag kan skrive/si er at......

....jeg ER ENIG i Tom's innlegg! Mer kan jeg ikke skrive, for da blir jeg sensurert/sletta.......(noen jeg har blitt mange ganger før,fordi jeg har -meninger- som ikke passer i dette forumet)
2012-01-16T11:55:05

Asbjørn GAbrielsen Asbjørn GAbrielsen

16. januar 2012 - 11:55

Refusert

Jaggu bra refusering fungerer også nå til dags. I gamle dager måtte man enkelte ganger avfinne seg med at avisen sendte manuskriptet tilbake pr post. Påskrift: Dessverre refusert!
2012-01-16T12:26:12

JILL FANEBUST JILL FANEBUST

16. januar 2012 - 12:26

HAGEN/STOLTENBERG

Enig med dere.Lurer på om Stoltenberg fikk en form for bot eller erstatningskrav da kjørte inn en bil og stakk av.


JILL
2012-01-16T13:04:36

Gunnar Celius Gunnar Celius

16. januar 2012 - 13:04

Du sier noe Jill

Hvordan gikk det forresten med den saken?
2012-01-16T14:00:48

Jan Erik Jensen Jan Erik Jensen

16. januar 2012 - 14:00

Stoltenberg stakk av,hvor

har du det fra?
2012-01-16T15:20:18

T. A. G T. A. G

16. januar 2012 - 15:20

Herfra!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html
2012-01-16T19:54:12

R Blackmore R Blackmore

16. januar 2012 - 19:54

Javisst

Det var skriverier om dette i noen dager etter hendelsen, hvilket er helt greit, for det er normal folkeskikk å gjøre opp for seg. Han fikk seg nok en lærepenge, for han ble på mange måter fremstilt som uredelig på fremsiden av avisene. Men det var mange som ikke fikk med seg akkurat det. I tåkeheimen ble de fortalt hva som hadde skjedd, men de lukket øynene og ørene når noen fortalte om etterspillet.
2012-01-16T20:40:23

Kjell zaal Kjell Zaal

16. januar 2012 - 20:40

Ferdige ??

Hvorfor holder ABC så lenge på dårlige nyheter om FRP .
Jeg venter bare på de sakene frp har, som faktisk kan avhjelpe mange av dem som sliter og som er positive for Norge .
2012-01-16T21:14:19

Bjørn Johansen Bjørn Johansen

16. januar 2012 - 21:14

Ja så var det igang igjen

Ja så var det igang igjen da,hadde dette vært osv osv.Men han fikk bare 6 mnd,det er for liten straff.Det skjedde i min hjemby også og vedkommende fikk 2 år uten førerkort......Hva sier du til det da?
2012-01-16T21:23:07

Gunnar Celius Gunnar Celius

16. januar 2012 - 21:23

Straff

Det er det jeg sier. AP'ene ser ut til å være strafferettslig immune. Stoltenberg burde også hatt samme straff. Og til alle AP-sympatisører...: Jeg sa Stoltenberg, ikke AP!
2012-01-18T21:23:47

R Blackmore R Blackmore

18. januar 2012 - 21:23

Go´gutten...!

Hvis du ringer Stoltenberg og spør pent så kan det jo hende han tar straffen for Carl I. Hagen...så sympatisk og god som du er Celius, så fint som du snakker om andre folk osv så kan jeg ikke fatte at han ikke vil komme deg i møte. Nå er det også sånn at det å miste lappen ikke er noen straff i juridisk forstand...selv om det nok kan oppfattes som en straff for vanlige folk. Straff er en ting, vedtak noe helt annet.
2012-01-22T14:48:44

Håvard Moen Håvard Moen

22. januar 2012 - 14:48

God info som ikke blir forstått

Yes, dette er en info som alle bør merke seg, R. Blackmore eller what ever peker her på kjernepunktet.
2012-01-17T19:09:48

Olai marton jacobsen Olai marton Jacobsen

17. januar 2012 - 19:09

ABC Hahahaha

ser dere har lit plass til en FRP VERDENS NYHET TIL. hahahahah.
Hvor stor dummskalle går det ann å bli. ?
2012-01-16T11:38:37

Leon Aune Leon Aune

16. januar 2012 - 11:38

Til Tom Brandt

Når noen blir påkjørt i et gangfelt, blir sjåførens sertifikat automatisk inndratt. Dette er ren rutine. Sertifikatet leveres tilbake dersom etterforskning viser at sjåføren ikke kan klandres for ulykken. Hvordan kan du hevde å vite at dersom det hadde vært Jens i stedet for Carl I, hadde han fått anmerkning? Er du klarsynt? Profet? Har du tilgang på hemmelige dokumenter hos politiet som fastslår dette? Jeg hevder at det er du og likedan tenkende trenger å skjerpe dere!
2012-01-16T11:50:11

Gunnar Celius Gunnar Celius

16. januar 2012 - 11:50

Klarsynt

Man trenger ikke være mye klarsynt for å se at hvis dette hadde skjedd med Jens eller andre av de rødgrønne, så hadde de sluppet lett unna, slik som har skjedd med alt det andre kriminelle de har gjort. De er jo nærmest strafferettslig immune!
2012-01-16T11:52:37

Roy Belseth Roy Belseth

16. januar 2012 - 11:52

Til Gunnar

Nå må du slutte å tulle da, Gunnar. Det er ikke Hagen som er offeret her, men de påkjørte.
2012-01-16T12:14:13

Gunnar Celius Gunnar Celius

16. januar 2012 - 12:14

Tull?

Er det obligatorisk at man må fokusere på offeret her?
2012-01-16T13:00:59

Ola Bog Ola Bog

16. januar 2012 - 13:00

Tydeligvis ..

Tydeligvis ikke.

Vi får håpe helsepersonellet
i landet aldri kjører samme linja.
2012-01-16T13:05:31

Gunnar Celius Gunnar Celius

16. januar 2012 - 13:05

Hørt om...

...generalisering Bog?
2012-03-21T15:43:38

Nemi Mordor Nemi Mordor

21. mars 2012 - 15:43

Helt alvårlig?

Den som kjører på er like mye offer, folk bruker ikke refleks og ofte bare detter ut i veien uten å se seg for... Har bråstoppet mang en gang med hjertet i halsen, både med og uten gang felt...
2012-01-16T13:20:01

Terje Johannessen Terje Johannessen

16. januar 2012 - 13:20

Fremskrittpartipolitikere

Fremskrittpartipolitikere skal selvsagt gå fri. Det er jo sånne tilstander FrP`tilhengerne higer etter. Lover og reguleringer neitakk..
Ellers kan man vel fortsatt si det slik, at til og med frpeere flest synes vel at det er verre å kjøre på to fotgjengere i et gangfelt, enn det er å kjøre på en annen bil?? Er du misunnelig Gunnar, ettersom antakelig dine politiske forbilder er å se i media på grunn av uheldige omstendigheter?? Man skjønner godt at FrP havnet under 10% oppslutning i siste meningsmålinger, siden nettet syder av tåpelige kommentarer fra frpeere. Sånt er bare ødeleggende for partiet de tror de støtter.
2012-01-17T19:14:46

Olai marton jacobsen Olai marton Jacobsen

17. januar 2012 - 19:14

Ikke rart at

det går dukken med Norge nå en leser her IQen til de som holder liv i regjeringen.
2012-01-18T21:31:01

R Blackmore R Blackmore

18. januar 2012 - 21:31

Fint det

Hadde du hatt iq i nærheten av de som makter å være saklige her inne til tross for alt pisset enkelte klarer å lire av seg så hadde du kanskje blitt tatt på alvor.
2012-01-16T13:22:17

Einar Ofsteng Einar Ofsteng

16. januar 2012 - 13:22

Nå roter du felt

Nå roter du felt Gunnar......det er frepperne som vil ha strenge lover og regler......for alle andre.
2012-01-16T14:12:58

Terje Viken Terje Viken

16. januar 2012 - 14:12

Til G Celius

Selvsagt er sosialistpolitiet mot Frp.. Her går sosialistpresse og politi hånd i hånd.. Henger ut og straffer Frp lovbrytere.. FY og FY..
Kanskje G Celius kan forklare oss andre uvitende om hvilke "andre" kriminelle handlinger de "rød/grønne" politikere har gjort som han sikter til..
2012-01-16T17:28:37

Johnny Johansen Johnny Johansen

16. januar 2012 - 17:28

Har du glemt Frps bruk av

Har du glemt Frps bruk av partistøtten til heisatur for utvalgte partitopper som det ble skattesak av og som partiet nektet innsyn i da de ble dømt.
2012-01-16T15:19:13

T. A. G T. A. G

16. januar 2012 - 15:19

Dette er tøys!

Hagen har fått ett forenklet forlegg han har betalt. Hagen har eller ikke beklaget seg over noe annet enn det offerene har opplevd.

Det er ganske alvorlig hvis du initsuerer, at det norske rettsvesen er politisk styrt. Videre at denne konkrete politimann, ville handlet anderledes med Stoltenberg.
2012-01-16T17:12:05

Jan olaf per knutsen Jan Olaf per knutsen

16. januar 2012 - 17:12

halo T.A.G.

Rgjeringen med justisministeren i spissen samt stortinget styrer retsvesnet i form av lovgivning. justerer opp straffe rammene osv.Husk at de "rødgrønne"har flertallet på stortinget for tiden.og en kan vel trtkt si at retsvesnet er mere eller mindre politisk styrt. SIR. Knutsen
2012-01-16T17:29:31

Johnny Johansen Johnny Johansen

16. januar 2012 - 17:29

Tror du selv på dette tøvet

Tror du selv på dette tøvet ditt?