
KrF: Hoksrud-saken hindrer ikke samarbeid med Frp
KrF skal sette i gang en bred intern prosess for å finne ut hvilke partier som er aktuelle å samarbeide med fram mot stortingsvalget i 2013.
Les også: Tror ikke sexkjøpet rammer Frp særlig hardt
Et flertall av tolv fylkesledere som Nationen har snakket med, sier utfallet av drøftelsene fremdeles er helt åpne. At Frps Bård Hoksrud kjøpte tjenester av en prostituert i Riga før helgen, får ikke noe å si for utfallet.
Les også: - Flere stortingspolitikere kjøper sex
- Enkelthendelse
– Jeg ser på dette som en enkeltpersons feiltrinn og kan vanskelig se at det skal ha noe å si for et eventuelt samarbeidsklima, sier fylkesleder Kjell Bjørseth i Hedmark til avisa.
Les også: Ingen planer om å ekskludere Hoksrud
– Dette er en enkelthendelse, som må håndteres som en enkelthendelse. Jeg kan ikke se at saken skal få konsekvenser i den ene eller andre retningen, sier leder Malin Sensønes i Akershus KrF.
Hun understreker at diskusjonen om partisamarbeid skal handle om politikk, ikke enkeltsaker.
Les også: Både Hoksrud og «Nicole» sier det ikke var sex
- Samme avstand
Heller ikke nestleder Bjørg Tysdal Moe tror saken kommer til å ha noe å si for KrFs veivalg.
– Det som er viktig når vi skal diskutere samarbeidspartnere, er ideologi, politiske valgprogrammer, konkrete saker og gjennomføring. Her er avstanden til Frp den samme uavhengig av denne saken, sier hun. (©NTB)

- Houla rammet av brutal tragedie
Hedret båtfolket med skulptur ved Utvika
EM 1960 - en franskmann får viljen sin
Lesernes kommentarer
Roald Atle Furre
24. september 2011 - 8:42
GAPESTOKKEN gjeninnført av TV 2
Trond Ivar skaug kværnerud
24. september 2011 - 10:14
lurer på om noen journalister
Jon Martin
24. september 2011 - 10:43
Godt spørt.
Ann Karin Sivertsen
24. september 2011 - 12:54
De gjør nok desverre det,
Pål Vedeld Djupvik
24. september 2011 - 14:05
TV2 har gjeninnført gapestokken!!
Knut frode Bolsø
24. september 2011 - 8:51
det er nesten slik at man kan
Anne Lise Arnesen Elgesem
24. september 2011 - 9:22
nok er nok
Hans Fosshagen
24. september 2011 - 10:55
Apropos Stoltenberg..
Gi meg et navn på en bedriftsleder som ikke ville stilt opp og støttet sine ansatte om 70 stk ble drept eller rammet i form av terror eller ulykke..
For å være enda mer konkret, om han ikke stilte opp i dette tilfellet eller så at det var riktig vlle vert utrolig merkelig, men det som overasker mest er at det er rådgivere som forteller ham at slik bør han stille opp..
Det står en helt annen respekt av hva Kongehuset representerer i så måte.
For å kommetere videre på hva saken her gjelder ville nok tematikken også vert satt i forskjellig lys om det var en politikker fra venstresiden som svingte seg i Riga.
Om man kommer fra spessielt FRP er alt lov, navn og bilder på alle medier første sider..
Skal undre meg hvilken parti ordføreren fra Oppland har som holdes så hemmelig både navn og parti...
G Gram
24. september 2011 - 12:18
Enig
Odd Johannessen
24. september 2011 - 11:01
Beklagelig journalistikk.
Jentene/ damene er ikke noe bedre. I mine studentdager kjente jeg noen som finansierte studiene ved å være gigolos for de fine, gifte fruene i Oslos Fine Åsen.
I denne saken er det nok ikke bare personen TV2 har vært ute etter, men å skade Frp som parti. Det syns jeg er beklagelig journalistikk. Hvis de mener dette er en stor sak, bør de heller ta opp problemet i sin helhet, ikke henge ut en enslig person.
Lars Welle
24. september 2011 - 12:21
Politisk spill.
Vi har jo flere legetime massasje klinikker i Norge også, der gis massasje til både kvinner og menn, uten at dette er galt på noe måte. Det er ingen ulovlighet.
Tv2 burde heller vært stevnet inn for retten ved bruk av skjult kamera.
Det er jo forbudt å filme andre uten deres samtykke. Er tv2 uten for loven i dette?
Og dersom Tv2 visste hva som skulle skje, burde de kontaktet politiet og stoppet dette.
Trond Løkken
24. september 2011 - 9:23
Hyggelig at fornuften
Simen Floke
24. september 2011 - 9:26
pressens etikk
Atle Stien
24. september 2011 - 9:33
Hoksrud / Konspirasjonsteori
Vil tro at han ikke var fast kunde i Riga , skulle han være det, er det sannsynlig fler "lik i lasten".
Spør du meg er hele saken hinsides all sunn fornuft.
Minner litt om saken i Kristiansund som "knekket" Demokratene i Norge , der et lydopptak ble brukt ca 1/2 år etter hendelsen.
Lurer på om TV 2 jobbe strategisk med hemmelig opptak. Dette lukter av utpressing og kan selvfølgelig selges til enhver politisk motstandard både internt og eksternt. Har en følelse at TV 2 er blitt et nytt og nyttig redskap for "sosialistene".
Trond Løkken
24. september 2011 - 9:48
Leser at TV2 eies
Nicolai Myklebust
24. september 2011 - 10:15
NrK er det allerede for sent
Italia har sin Berlusconi. Vi i Norge har vårt Arbeiderparti.
Trond Løkken
24. september 2011 - 10:48
Synes du har gode poeng,
Skulle gjerne sett en uhildet granskning av makt- og påvirkningsstrukturene i vårt samfunn, der også skoleverket fra A til Å gjennomgåes.
Tror imidlertid den tjenesten må kjøpes utenlands. Og hvis så er tilfelle, bekrefter det jo på mange måter mistanken.
Hans Fosshagen
24. september 2011 - 11:04
Undring
Om denne var fra FRP vill nok dette vert utbasonert for lenge siden..
Men kan det være at denne har venstresiden i ryggen?? Og således er fredet, og alle middler brukes for å stlle jenta i det dårlige lyset..
Denne jenta er misbrukt av en politikker, jenta i Riga har nå tross alt gått frivillig med på å forlate stedet med en politikker. Og det finnes fortsatt ikke bevis for noe annet her heller..
Men hvem ønsker å anmelde noen for voldtekt eller utuktig omgang uten at det er noe i det?? Med den belastningen dette har fra før er nok muligheten sørre for at det ikke anmeldes om det er tvil...
Jørn Haakenstad
24. september 2011 - 12:04
Undring?
Olav Heggum
24. september 2011 - 12:50
Du sier:''rokker ikke ved
Birkedal saken har vært kjent fra dag 1 over alle landets førstesider og riksdekkende TV-kanaler. Saken hans skal snart opp i retten. Ser du forskjellen? Søviknes saken var vel egentlig ett spørsmål om etikk og moral, der var det vel ikke lovbrudd engang. Kan det ha noe med parti tilhørighet å gjøre?
Arnstein Hammerseth
25. september 2011 - 9:04
Akkurat.
Men det har vel ingen betydning, for pressen behandler jo alle likt, eller?
Jeg blir uvel og kvalm av å være vitne til det systemet som har fått fotfeste i dette landet. Noen skal i offentlig gapestokk og andre skal ikke. Partiboka bestemmer...
Er det slik en vil ha det i Norge? I tilfelle, er det bra det finnes alternative land å bo i.
Jørn Haakenstad
25. september 2011 - 14:20
Gapestokk
Arnstein Hammerseth
25. september 2011 - 19:21
Birkedal-saken
Kan du nevne lignende saker, der politikere fra andre partier som er mistenkt for usømmelige/ulovlige handlinger får hovedoppslag i media?
Er ellers enig i mye av det du skriver, men reagerer på pressens åpenbare "drittpakker" med adresse til et visst parti.
Ikke bare i ordførersaken det finnes offer, -det er det i de andre også.
Frida FREDRIKSEN
24. september 2011 - 11:53
Hmmmm...
Er det oppskriften som er funnet nå kanskje ?
Harry Fjelle
24. september 2011 - 13:04
Ja, og i Italia
24. september 2011 - 9:55
En tankevekker
Denne saken skulle aldri vært nevnt, la TV2 ta tak i andre vitigere ting som alle de voldtektssakene som blir forkastet på grunn av mangel på resuursjer og lignende. Er ikke de mye værre?
Det er noe som heter fremst i kirken og innerst i helvete, dette er veldig dekkende for utrolig mange i denne debatten i alle media.
Det ble vel skrevet en gang om å kaste den første steinen den som var helt uten skyld. Finnes den personen eller?
Nei det at mannen går ut og morer seg og kjøper seg en bit ordentlig kvinne. Det står det respekt av, han gjør jo det som alle disse i hylekoret drømmer om å gjøre.
Hørte ikke det samme hylekoret da Bondevik og Gro svindlet store summer i pensjon. Hvorfor? Var ikke det så nøye når det gjelder Arbeiderparti rampen?
Nei bruk tia deres på noe mer konstruktivt enn å finne mest mulig feil på andre.
Kanskje burde vi danne en klubb som boykotter TV2 for all negativ omtale av FRP og andre uviktige ting?
Ha en fortreffelig helg i glasshusene deres om det er noen hele ruter igjen da:-D
Robert Pettersen
24. september 2011 - 9:55
sex kjøp
Olav Heggum
24. september 2011 - 14:01
Hvor har du lest at Krf
Pål Vedeld Djupvik
24. september 2011 - 14:09
Ja Olav Heggum media kan slenge ut slike utsagn.
Job
24. september 2011 - 9:55
Jeg leste nettopp at
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7796421