
Ber velgerne om å ikke stemme på sitt parti
I et leserinnlegg i Telemarksavisa skriver Ole Bernt Wang at han føler seg ekskludert av sitt eget parti i valgkampen.
- Jeg får ikke informasjon. Jeg blir ikke informert om hva som skjer. Jeg har ikke fått tilgang på valgeffekter for partiet. Jeg er ikke bedt om å være med på noe som helst.
Han skriver også at han forstår at hans leserinnlegg kan skade partiet lokalt, men at han føler at det er hans plikt å varsle om det han kaller usunne krefter og udemokratiske problemer i partiet.
- Så vet jeg ikke om jeg kan be folk stemme på Frp, sier bystyrekandidaten.
Les også: Lokale partitopper åpner for å fjerne Siv Jensen
Ole Bernt Wang går hardt ut mot eget parti i et leserinnlegg. Foto: Privat
- Et problem
Han understreker at han står inne for politikken og partiprogrammet til Frp.
Videre forteller han at det finnes mennesker innad i partiet som han mener kan gjøre en veldig god jobb.
- Men partiorganisasjonen er et problem, sier Wang.
Bystyrekandidaten forteller at han har forsøkt å ta opp problemet med toppene i Frp.
- Jeg har vært i kontakt med generalsekretær Geir Mo, uten at det har hjulpet. Jeg vinner rett og slett ikke gehør, sier Wang.
- Hadde forventet noe annet
Gruppeleder i Frp Porsgrunn, Thorleif Vikre, er oppgitt over leserinnlegget.
- Jeg har brukt tid på å prøve å fortelle Ole Bernt Wang om spillereglene i et politisk parti. Men jeg ser jo at det har vært bortkastet, sier han til ta.no.
Han mener utspillet sier mer om Wang enn om Frp i Porsgrunn.
- Det er jo noe merkelig at hver eneste gang noen er uenig, så er det enten ukultur eller et demokratisk underskudd i Porsgrunn Frp. Men jeg hadde forventet noe annet av en listekandidat, sier Vikre.
Les flere nyheter her

Hedret båtfolket med skulptur ved Utvika
EM 1960 - en franskmann får viljen sin
Røykfrie ansatte får ekstra fridager fra jobb
Lesernes kommentarer
Trond Berg
31. august 2011 - 12:22
Enig!
Frøydis Huseby
31. august 2011 - 12:56
Stem demokratene :-)
Mogens Yndesdal
31. august 2011 - 14:08
Demokratene i stedet for FrP?
Paul Oskar Rosenquist
31. august 2011 - 17:18
Er virkelig dette rett tid
Ulf Dahl
31. august 2011 - 14:50
Ja, særlig etter
Åge Fred Gram
31. august 2011 - 12:26
FRP
Daniel Nergaard
31. august 2011 - 12:28
"Ber velgerne om å ikke stemme på sitt parti"
Men bare stå på, akkurat som Dagbladet, har dere ikke skjønt at jo mer negativ omtale av partiet, dess større oppslutning får de....
Godt valg!
Dette innlegget blir sikkert raskt sensurert bort!
Ragnar Østli
31. august 2011 - 13:29
Venstrevridde
Bjørn Sørensen
31. august 2011 - 14:05
Vips, en nasjonal nyhet
Ett såret ego på bærtur, og vips, ABC nyheter har en nasjonal "nyhet"
å presentere.
Hadde dette vært en engangs-lapsus så la gå. Men dette synes desverre å være et mønster etter modell av den gamle partipressen Norge så lenge hadde nærmest som eneste nyhetsrapportører.
Den ubalanserte tiden er etterhvert over.
Det er å håpe at også ABC Nyheter følger etter.
Et såpass bra medium uten flagget partitilhørighet har et særskilt ansvar for å kvalitetssikre oppslagene.
Politisk virksomhet er lov dersom man står åpent frem som del av en politsk retnings propagandaapparat.
Hvis ikke er det en tilsnikelse.
Paul Oskar Rosenquist
31. august 2011 - 16:41
Rette baker for smed.
Ofte er det slik at de som ikke får det som de selv vil, kaster sten i plenum! Ikke slik voksne folk skal oppføre seg!
Bjørn Sørensen
31. august 2011 - 18:56
Spillerom selvsagt viktig
Men dersom et medie konsekvent fokuserer ensidig på ubetydelige og tøysete utspill og løfter disse opp på riksplan i det som kan synes som et mønster, for å bidra til motstand mot en bestemt politisk retning kan dette være for således å fremme en annen, ved med uredelige midler å søke å sverte førstnevnte. Jeg understreker ubetydelige og uredelige. For det kan være mange gode grunner til negativ omtale, ja endog full avvisning og slakt, for den saks skyld.
En gang i blant må det tåles, for all del.
Men danner det seg et mønster må man være på vakt, så lenge ikke mediet fremstår som organ for retningen det promoterer.
Det finnes noe positivt i alle leire. Hvis den ene kun får de gode oppslagene, og den andre bare de dårlige ser vi et uønsket mønster.
Men bevares. Uten spillerom er journalistikken død. Så ta nå et hjertesukk for hva det er verdt. Det er kun båret frem av ønsket om kvalitet slik at velgeren får tenke selv uten å bli pådyttet noe av aktører som burde være (og foregir å være) nøytrale.
Paul Oskar Rosenquist
31. august 2011 - 19:21
Joda, men det er slik at vår presse er rød.
Ang. jornalistskolen så sier det jo litt at Sigurd Allern er en av de som underviser:)
Eplet faller ikke langt fra stammen:)
Bjørn Sørensen
31. august 2011 - 19:42
Ja
Allern gidder jeg nesten ikke å kommentere. "Væpna revolusjon" og "proletariatets diktatur" i fredelige Norge sitter fortsatt så sterkt at jeg for min del ikke kan forholde meg til denne fyren.
Men jeg har sett eksempler på at flere i Volda går ham en høy gang når det gjelder horrible utsagn og holdninger, om enn innen litt andre felt.
Men se det er en annen diskusjon.
Tore Mikkelsen
31. august 2011 - 20:36
Hadde en..
Pål Magnus Arnesen
31. august 2011 - 12:58
Smart
Ingar Nilsen
31. august 2011 - 13:22
Vel
Atle K
31. august 2011 - 13:26
Så en løs kanon
Oddarildhellvik
31. august 2011 - 13:10
Invidualister
Allikevel er det bra at vi har dem.
De fleste andre partiene styres med partipisk og gir liten plass til personer med egne meninger.
Jeg stemmer Høyre, men vær ikke redd for å stemme Frp.
Frp har stått på som talsmann for den lille mann både når det gjelder
eiendomsskatt, høye avgifter, byråkrati osv så vi trenger dem virkelig i norsk politikk.
Paul Oskar Rosenquist
31. august 2011 - 18:28
Partipisk?
Selgeren skal ikke selge brosjyra eller seg selv, men levere lovet produkt til lovet tid og lovet pris!
Da tar man sine velgere på alvor!!!
Harald Haha
31. august 2011 - 13:13
JEG STEMTE FRP I 30 ÅR MEN IKKE LENGER.
Ingar Nilsen
31. august 2011 - 13:21
Tragisk
Eller har du blitt frelst?
Harald Haha
31. august 2011 - 17:20
Noen partier tenker med det over belte andre partier
Atle K
31. august 2011 - 13:28
Særlig at du har stemt
Tuva Jensen
31. august 2011 - 13:34
Du lyver, Harald H.
Harald Haha
31. august 2011 - 17:21
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Bjørn Sørensen
31. august 2011 - 14:16
Det er bra folk over alt
Det handler om retningen på styringen av landet.
Bærekraftig eller ikke, avgiftshelvete eller ikke, eiendomsskatt eller ikke, bompenger eller ikke, frihet eller Arbeiderpartiet, så og si.
Men hva du vil for meg.
Men bytter du ståsted etter 30 år fordi du har møtt et par personer du liker har du neimen ikke mye ballast å rutte med.
Men det er absolutt ikke noe forbudt i det.
Det heller.
Harald Haha
31. august 2011 - 17:24
Det er mange grunner til å skifte mening.
Stem på et godt parti heller.Til og med FRP topper anbefaler ikke å stemme FRP.
Frank Thørn
31. august 2011 - 14:24
Hmmmmm
Wenche Aanonsen
31. august 2011 - 13:21
Hvis alt er FRP står for er
ER du ikke liten nok, siden du skriver for den lille mann?
Atle K
31. august 2011 - 13:34
Våkne kanskje Wenche
"Jeg stemmer Høyre, men vær ikke redd for å stemme Frp.
Frp har stått på som talsmann for den lille mann både når det gjelder
eiendomsskatt, høye avgifter, byråkrati osv så vi trenger dem virkelig i norsk politikk."
Som du ser så skryter mannen av hva Frp står for. Uvant for dere sosialister å skryte av andre. Det vet vi jo, men en Høyremann kan godt skryte av mye av Frp`s politikk.
Dere sosialister er så glad i å rakke ned på folk og kvele ytringsfriheten. Konsentrer deg når du leser og lær deg å være åpen for andres gode hensikter. Folk i Frp har bare gode hensikter for folket i dette landet. Ap for eksempel er til tider mer opptatt av resten av verden enn sitt eget folks vel og ve. Vi har utallige gode eksempler på det. Helsenorge, eldreomsorgen, infrastrukturen, kriminlaiteten og mangelen på politi med mye mer.