980 569

Ikke bare roser: Valgkampaktivister fra Ap og SV får sjokkerende meldinger på stand. Foto: Foto: Håkon Mosvold Larsen/Scanpix
ABCNyheter
ABCNyheter AS Kirkegata 17 Oslo 0153
22 80 85 80 tips@abcnyheter.no
true nyheter 22/7,Arbeiderpartiet,SV,terror,valg11,nyheter
Tor Strand Tor Strand er redaktør i ABC Nyheter. 90548980 tor@abcnyheter.no

Ap og SV blir terrorhetset

Sjokkerende meldinger til folk på valgkamp-stand: - Terroren var fortjent.

- Dere fikk som fortjent.

Slike og liknende meldinger har folk som står på valgstand for Arbeiderpartiet og SV i Oslo fått, melder NRK Østlandssendingen.

Sist mandag ble nestleder i Oslo SV Nora Fjelddalen skjelt ut ved valgboden.

- Jeg ble sjokkert da en kvinne sa at terroraksjonen på Utøya burde vært rettet mot vår ungdomsorganisasjon, sa hun til NRK.

Tatt opp på bånd

NRK var tilfeldigvis på stedet og fanget opp hva kvinnen sa:

«Velferdsstaten er i ferd med å gå under på grunn av SV sin innvandringspolitikk. Hvis han der idioten skulle plaffe ned noen, så var det heller SV sin ungdomsleir han skulle plaffet ned.»

Senest i dag har også ABC Nyheter mottatt epost med hyllest av Fjordman og advarsler om at vi mister landet vårt.

Ble satt ut

– Når man står på stand er man vant til at det kan bli diskusjoner med høy temperatur og stor uenighet, men jeg ble mye mer satt ut enn jeg hadde trodd da hun trakk den veldig direkte parallelllen til terrorhandlingen på Utøya, sier Fjelddalen til NRK.

Lesernes kommentarer

2011-09-11T18:55:02

Job Job

11. september 2011 - 18:55

Pussige greier

Kjenner du Herr Belseth godt, eller?
Det ser ut som dere sover og er oppe ca på samme tid
2011-08-26T15:33:17

Stig aarstad Stig Aarstad

26. august 2011 - 15:33

religions fritt Norge

Jeg er ikke enig i mye av det AP og SV står for, men for all del fjern all religion snakk både i barnehage og skole, vi er tross alt i 2011 og det er helt ufattelig at vi skal kalle oss intelligente opplyste og samtidig gå rundt og tru og leve for et eventyr, HALLO VÅKN OPP
2011-08-26T17:10:45

Bjørn Lillevold Bjørn Lillevold

26. august 2011 - 17:10

!!!!

Amen!
2011-08-26T17:18:58

Trond Løkken Trond Løkken

26. august 2011 - 17:18

Kanskje du som ser ut til å aspirere

mot intelligens og folkeopplysning kan hjelpe alle "primitive" med informasjon som overbeviser?
Som du kanskje har sett av historien, har regimer forsøkt å avtvinge folk religion, uten å lykkes på sikt..
Det er heller ikke lenge siden sist religionen vår kom "til nytte", enda så sekulariserte vi er av oljesmurt velferd.
2011-08-26T18:13:20

Erik H Erik H

26. august 2011 - 18:13

Kan..

du være så snill å linke til kildene dine. Hadde vært fint å lese om disse regimer som har forsøkt dette.
2011-08-26T21:43:39

Øyvind Gjervik Øyvind Gjervik

26. august 2011 - 21:43

Jeg svarer "for" Trond.

Sovjet var en av disse. Det paradoksale var dog nok at Stalin meget sannsynlig var en troende kristen, i motsetning til Lenin som var en ateist. Dog var det ingen av disse regimene som forsvarte sine undertrykkelser i ateismenens navn, i motsetning til bla. kristne, muslimske og andre religiøse regimer som forsvarte sine regimer i religionens navn.
2011-08-27T12:26:49

Erik H Erik H

27. august 2011 - 12:26

Hei Øyvind.

Takk for svaret. Men det var nok det jeg trodde at soviet var det som kom til å bli nevnt. Og akkurat som du sier var det høyt sannsynlig at Stalin var en troende. Men han hadde nok en noe mer splittet syn på religion.
2011-08-26T18:20:55

Niri Baklid Niri Baklid

26. august 2011 - 18:20

Helge Larsens "kristendom"

virkar så intolerant og fråstøtande at han kan skremme dei fleste. Det ser ut som han vil at Staten skal tvinge ein reaksjonær kristendom på folk.

Vi har religonsfridom her i landet. Det er ein vesentlig del av Norges grunnlov, og det er derfor det er ulovlig med forkynning i ein skule der barn med fleire livssyn går. Det er ikkje berre Ap og SV som meiner det, heldigvis.
2011-08-26T18:20:52

Johnny Nyhammer Johnny Nyhammer

26. august 2011 - 18:20

Bra skrevet Helge

Fjern heller den kreftsykdommen som kalles sosialisme, så blir snart Norge friskmeldt og landet blir godt å leve i.
2011-08-26T19:23:38

Frank overå Frank Overå

26. august 2011 - 19:23

Grunnlovsbrytere

Men selv om de bryter grunnloven, står grunnloven fortsatt ved lag, dette stopper dem ikke. Å forkynne evangeliet i skolene støttes og oppmuntres, ja ikke bare oppmuntres det men det pålegger oss det. Dette er ikke tvang, for man tvinges ikke til å tro det, bare å høre det, men det gjør vi jo når det gjelder historie og andre fag også. Samme gjelder EØS, der de arbeider for å føre Norge inn under fremmed herredømme, som i grunnloven er landsforæderi, og straffes med opptil 6-21 års fengsel. Riksrett har de fjernet, for å fortsette og bryte grunnloven, for å innføre sin liberalistiske linje.
2011-08-26T14:32:43

Roger J Roger J

26. august 2011 - 14:32

Hjemmeavla

Uten å blande meg in i diskusjonen rundt innvandring for en gangs skyld. Vi har en del hjemme avla kristenfundamentalister som faktisk skremmer meg like mye som de du er redd for Helge.
politikk bør diskuteres uten innblanding av religion. Samfunnsdebatter og personlige livssyn hører absolutt ikke sammen.
2011-08-26T15:34:40

Stig aarstad Stig Aarstad

26. august 2011 - 15:34

Enig

Absolutt enig Roger
2011-08-26T19:27:43

Frank overå Frank Overå

26. august 2011 - 19:27

Ikke så smart sagt...

Politikk som ikke er diktatorisk, vedrører og omfatter hele samfunnet, også det som omfatter religionsfrihet, i hvilken verden lever du, Irak? Du kan vel ikke bli mer Politisk enn grunnloven som bygger på Kristendommen, du tror vel ikke bare det er atteistene som har monopol på styre og stell, det er vel derfor det går så galt.
2011-08-29T18:58:38

R Blackmore R Blackmore

29. august 2011 - 18:58

Nettopp

Nå kommer det jo også for dagen at ordførerkandidat for Kristent Samlingsparti i Oslo, Magnar Tanem var medlem i Norwegian Defence League...ekstremisme er det mye av i Norge, mesteparten av de som støtter det synet de står for er "pussig nok" medlem av kristne organisasjoner, foreninger og partier. All religionsfanatisme er farlig
2011-08-26T14:38:42

Yngve Larsen Yngve Larsen

26. august 2011 - 14:38

Helge Larsen,- la oss ikke glemme Utøya!

Helge Larsen... Tror det er flere her som er bøyd i kne, men pga sitt eget trangsyn!
Hørepopulistiske meninger som går på kristne verdier blandet med fremmedfrykt og hat, har vi sett mange utslag av,- og siste eksempel var ved Utøya og i regjeringskvartalet!
Slike meningsytrere du representerer er de jeg hvertfall frykter mer enn alt annet,- om slike med ditt syn skulle komme til makt!
2011-08-26T15:16:30

Vanja kartrud Vanja Kartrud

26. august 2011 - 15:16

Ærlig talt Helge

Dette tror du vel ikke på selv en gang. Denne formen for konspirasjonstenking er så bak mål at jeg blir skremt. Gjør noe fornuftig for landet ditt da, isteden for å sitte og tenke svada og legge skylden på alle andre. Denne ideologien din er mye mer skremmende for Norge enn alle andre grupper. Finnes ikke mer ondskapsfulle folk enn de høyreekstreme.
2011-08-26T17:31:51

Jarl Vatnamot Jarl Vatnamot

26. august 2011 - 17:31

nå må folk kutte ut

Vil nå si venstre - ekstremistene/ røde fanebærere er en større fare for landet, som prøver å trollbinde alle ved å kalle di rasister når di sier sin mening, jeg er ikke redd for å bli kalt rasist bare pga noen ikke liker mine tanker ang politikk, religion, samfunn, Viser jo bare at venstre siden er mere rasister en høyre ekstremistene når di ikke tillater sitt eget folkeslag i å ha annerledes tankegang, det er ikke snakk om holocaust det er snakk om andre meninger som ikke er like alle på venstre siden, viser bare at di tør å gjøre seg opp sin egen mening og ikke er en flokk sauer som må ha andre til å tenke for dem og lage tankegangene for dem. Hvis folk ikke tolerer mitt syn så kan di kalle meg hva di vil men viser jo egentlig hvem som er rasistene da. Rasist javisst, politisk ukorrekt eller ikke politisk korrekt
2011-08-26T19:31:23

Frank overå Frank Overå

26. august 2011 - 19:31

Pissprat fra ende til annen

Hva med dere som påtvinger andre deres ultra liberale syn, og deres våpen er skjellsord, demonisering og generaliserte hersketeknikker. Hva med å komme med et eneste argument navlebeskuere? Å påtvinge en etnisk befolkning flerkulturisme er ikke annet enn makt arroganse, og ikke forenlig med demokratiet, men bestemt over hodet på folket, selv om du kansje liker det.
2011-09-13T15:06:32

Jørgen Sollie Jørgen Sollie

13. september 2011 - 15:06

Påtvinge?

Det er ingen påtvinging! Og jo, det er en del av demokratiet, siden de ikke-etniske som har skapt multikulturen, er en del av demokratiet. Hva er dessuten minst demokratisk, å påtvinge et mutlikulturelt samfunn på folk, eller å påtvinge en kultur på alle?
PS: Hva er den "norske kulturen" som anti-innvandrerne snakker om? Er ikke kultur den sosiale måten et samfunn er oppbygd? Er ikke det sånn Norge er? Jeg sier ikke at du sier noe annent, men jeg bare lurer i tillfelle noen andre leser.
2011-09-13T17:58:19

Olav Heggum Olav Heggum

13. september 2011 - 17:58

Desverre, når flerkultur,

Desverre, når flerkultur, fremmedkultur eller multikultur går utover grensene til norsk lov, er grensene for demokrati også brutt. Har du virkelig tenkt gjennom kosekvensene av det du skriver? Vil du virkelig påvirke vårt samfunn i den retning?
2011-08-26T13:18:21

Helge Larsen Helge Larsen

26. august 2011 - 13:18

Det er ikke svada, vil minne om!

At Kristin Halvorsen ble ikke valgt inn som parlamentarisk leder for SV nå på siste landsmøte. Hun ble valgt ved aklamasjon.
Det betyr at hun ble klappet inn. Men i skyggen lurte en muslim som hadde fått det for seg at han skulle kuppe SV i Oslo, ved at han hadde med seg mange muslimer, som hadde møtt opp, og de stemmene hadde vippet Kristin Halvorsen av pinnen, om ikke møtet underkjente stemmene, i h t valgloven for sentral SV i Oslo.

Ja slik kan det gå. At en muslim faktisk kan kuppe hele SV sentralt, det er faktisk mulig. Denne sak kjenner flere til.
Det hadde vært den prisen SV for SV Oslo hadde måtte betalt for sin såkalte invandrer vennelighet. Så til de som ikke forstår alvoret i dette så, finnes det i Norge radikale strømninger innenfor den muslimske tro som faktisk ønsker makt. Radikale gruperinger har faktisk uttalt at de ville opprette Oslo som det nye Medina i Norden.
Dette er konkrete planer lagt. Og dette er ikke hets men en faktisk kjennsgjerning. Så hykkleri om at "Himmelen er så blå, det finnes ikke en eneste uværssky" er faktisk bare svada. Og ikke det jeg sier.
2011-08-26T16:53:20

Nils arild helander Nils Arild helander

26. august 2011 - 16:53

HELT ENIG

Det du sier er helt korrekt,dagens sv rødstrømpene, tøfflussene dvs menn som stemmer på sv.Denne generasjonens sv ødelegger for spesielt morgendagens kvinner, når muslimene er i flertall i norge om noen tiår da er de norske kvinnene tilbake til 1900 tallet. JEG VIL HA SLUTT PÅ DETTE POLITISKE EKSPERIMENTET SOM SKJER I NORGE I DAG
2011-08-26T18:41:06

Niri Baklid Niri Baklid

26. august 2011 - 18:41

For noe tøys!

"når muslimene er i flertall i norge om noen tiår": Dette er same forvridde tankegangen som Anders Behring Breivik og Fjordman har.
2011-08-28T16:40:52

Pål Vedeld Djupvik Pål Vedeld Djupvik

28. august 2011 - 16:40

Niri Baklid da,

Når tror du da at muslimene er blitt i flertall i Europa?, det hele er jo kun matematikk. Om noen tiår er det nok Sharialovene som gjelder, det fargerike fellesskapet er da forlengst avviklet.
2011-08-26T18:35:52

Niri Baklid Niri Baklid

26. august 2011 - 18:35

Tull om SV og muslimar

Du, Helge Larsen, skriv ting om SV som du ikkje har greie på. Du skriv som om muslimar ikkje bør ha dei same rettane som andre nordmenn. Ikkje heilt demokratisk, vel? Det finst sikkert udemokratiske norske muslimar, men det er nok hundre gonger fleire kristne.
2011-08-29T10:42:30

Ingvald leivestad Ingvald Leivestad

29. august 2011 - 10:42

til Niri Baklid .

Muslimane kjæm hit te Noreg i hopetal med fulle rettighetar,og godt støtta av Sv`erne og deira politikk,har dei til og med heile regjeringa med seg, og fær det som plomma i egget, er det då grunn for bekjymring Niri?
2011-09-01T15:35:30

Oddgeir Andersen Oddgeir Andersen

1. september 2011 - 15:35

Jeg er redd multikulturalismen.

Jeg er redd for det flerkulturelle som til sist, er jeg redd, vil havne i en brutal monokultur. Det må være lov å være redd. Ingen floskler om et fargerikt fellesskap kan fjerne min redsel, men det kan empiri og virkelighet om gode samfunn med lite vold, høy arbeidsdelaktighet, full kvinnefrigjøring og ytringsfrihet i innvandrermiljøer. Så langt har jeg blitt bare reddere og reddere.
2011-09-23T15:41:44

Geir Ove Eide Geir Ove Eide

23. september 2011 - 15:41

Det er viktig...

med et flerkulturelt og åpent samfunn, hvor ulike kulturer lever hånd i hånd. På den måten lærer en å forstå andre og akseptere uenigheter(selv om en ikke er enig). Største problemet er når en ikke snakker sammen. Da kan en få terror som vi har sett, dette gjelder alle. Det er også slik at det ikke er alle muslimer det er noe galt med, det er bare noen få. I en kurv med ett råttent eple får alle epler til å smake råttent. Jeg er norsk og elsker norge om det må sies.
2011-08-26T12:37:29

R Blackmore R Blackmore

26. august 2011 - 12:37

Håpløst kunnskapsløst "Kårebråten"

Det er nok heller du som trappet i ei kuruke der! Å si til andre at de må lese seg opp om et emne for å forstå det bedre mens du selv åpenbart ikke har forstått noe av det viser hvem som trenger mer påfyll. Quisling gav ikke bort landet, og han var på Hitler og alle rundt ham ved utallige anledninger for å få tilbake Norge´s selvstendighet, riktig nok i et germansk Europa hvor Tyskland var den mektigste part. På mange måter, og om han har lest hva Quisling selv skrev så talte han om en europeisk "union" som ivaretok den germanske og nordiske kulturarv. Og i dette lå det også mange tanker rundt økonomi, handel, energipolitikk m.m. Eu er faktisk et ganske godt bilde på hva de så for seg. At Quisling lot tyskerne komme var nok mer fordi at han mente det ville være enklere i forhold til hans egen ideologi å samarbeide med Tyskland. Men så er det jo også et viktig poeng at tyskerne var redde for at England/Frankrike skulle komme først og på den måten kutte råvaretilførselen fra malmgruvene nord i Sverige. Så du "Kårebråten" er håpløst på bærtur, men det er jo ikke første gangen...
2011-08-26T12:07:02

Johnny Nyhammer Johnny Nyhammer

26. august 2011 - 12:07

Gode landsmenn

Godt skrevet Helge! Du er en sann patriot.