Seks av ti mener Frp håndterte Birkedal-saken dårlig
Målingen viser at 64 prosent mener Jensen håndterte saken dårlig. 22 prosent mener karakteren står til «middels», mens 6 prosent mener hun taklet saken på en god måte. 9 prosent har ingen oppfatning av hvordan de mener Jensen har håndtert saken.
Meningsmålingens spørsmål var: «Synes du partileder Siv Jensen har håndtert Birkedal-saken på en god, middels eller dårlig måte?».
Også blant Frps egne velgere er det mange som viser liten nåde. 32 prosent av Frp-velgerne mener Jensen har håndtert Birkedal-saken dårlig. 12 prosent av dem mener hun har håndtert saken bra.
Les også: Frp stuper på ny måling
Valgforsker Frank Aarebrot mener Jensens opptreden i saken ikke var klok, og han gir henne kritikk for å ha gitt støtte til partisekretær Geir Mo.
– Hun har jo bundet seg til masten, og er i en situasjon der hun ikke kan ofre Mo uten å måtte gå selv, sier Aarebrot til Dagbladet.
Han mener Frp kan bli påført så stor skade som følge av denne saken at partiet til slutt må vurdere å hente fram Carl I. Hagen igjen for en periode.
Birkedal er mistenkt for å ha hatt seksuell omgang med en 15 år gammel gutt, og for å ha smugfilmet nakne gutter mens de var på badet hjemme hos Birkedal.
Les også: - Frp-velgere tilgir lettere og fortere


Kronprinsfamilien i toppform etter fylkestur
Mood fordømmer «brutal tragedie» i Houla
Hedret båtfolket med skulptur ved Utvika
Lesernes kommentarer
Irene Løkke
3. april 2011 - 12:05
Seks av ti,
Ole Å. Langeland
3. april 2011 - 12:12
Enhver som fortjent
Fordumming, overforenkling, appell til folkets lavere instinkter og fordommer - den nidrige egoismen i Ayn Rands ånd - alt dette er Sivs varamerke. Av og til kommer bumerangen tilbake... Og velbekommen!!
Åsmund Tetlie
5. april 2011 - 17:39
Ja gjør de det.
fordommer over, tror det er atskjellig ferskere og grovere saker som
det står Ap politiker har---
Einar Ofsteng
6. april 2011 - 10:42
Med all respekt Åsmund, hva
Har du noen bevis for denne "troen" din? noen linker? navn?
Åsmund Tetlie
6. april 2011 - 11:37
Besatt av underlivet
provoseres til og senke meg ned på ditt nivå i skittkasting, det får være en grense for alt. Du snakker om pedofili og vet ikke engang hva det er, men synes sannsynligvis at det er helt greit at helsestasjoner deler ut P piller til 12 årige jentunger uten at foreldrene
får vite det.
Er det noe jeg ikke liker så er det dobbeltmoral som noen er beheftet
med.
Einar Ofsteng
6. april 2011 - 14:04
Så det betyr at du ikke har
Pedofili, som jeg har skrevet før, har med å gjøre folk som er tiltrukket av barn. Den medisinske oppfatningen gjelder barn opp til ca 13 år. Men den gjengse oppfatningen av pedofili, dvs det som de fleste i landet mener med det, er barn under den sexuelle lavalder.
Hva tror du det betyr?
Angående å dele ut piller til 12 år gamle jenter, er jeg ikke enig i dette, med eller uten foreldrenes samtykke, men jeg vil bare si at det ikke generelt sett regnes som pedofili om den eldste parten er mindre enn fem år eldre enn den yngste.
Jeg visste ellers ikke at jeg hadde dobbeltmoral.
Hvordan liker du Birkedal sin dobbeltmoral da, og Frp ledelsens dobbeltmoral? For en tid siden ville de kastrere folk som han, men nå er det ikke så nøye lenger?
DET er dobbeltmoral.
Åsmund Tetlie
6. april 2011 - 15:49
Jo det har jeg, men jeg greier ikke og engasjere meg i skittkast
så forutsigbart at det er nesten latterlig.
Du vet FrP har programfestet slutt på pressestøtten, og det sitter mange jurnalister og klipper og limer fra hverandre som frykter for sin
subsiderte arbeidplass. Hvorfor sitter de andre partiene musestille i
båten og lar tillitsmenn og media gjøre jobben som de ikke greier
politisk, dette er helt normalt og forventet av media.
Det det koker ned til er to skaphomser og den ene har snikfilmet den
andre. Det at Vg og Stavanger Aftenblad bruker 13-14 mann på en
slik verdensensjason og bedriver karakterdrap på en person, det
sier mer om media enn noe annet.
Heldigvis har vi en del perfekte mennesker her i landet uten menneskenaturens svakheter og lyter og de tilhøre den gode
sosialistiske side, og fortrinnsvis i AP., så det er håp.
Hvis jeg ikke husker feil så var en av disse perfekte menneskene
på TV 2 og løy det Norske folk midt i fjeset der han nektet for og
ha kontaktet terrororganisjonen Hamas og det er ikke første gang
at Støre har et lettvint forhold til sannheten.
Unnskyld meg, men jeg er mest opptatt av politikk og hvor dårlig dette
landet styres og ikke folks seksulle legning.
Einar Ofsteng
7. april 2011 - 9:16
"Unnskyld meg, men jeg er
landet styres og ikke folks seksulle legning."
Det er ingen andre her som bryr seg om folks sexuelle legning.....det er bare du og ett par andre som blander det inn. Sex med mindreårige er IKKE en sexuel legning. Dette har blitt forklart til deg massevis av ganger, men du og dine tyter på om de samme om og om igjen. De eneste som har nevnt sexuell legning er dere.
Det at du også velger å kalle en mindreårig som er missbrukt i en sex sak for en av "to skaphomser" forteller jo endel om deg og ditt syn på lov og rett.
Kjell Tangen
3. april 2011 - 12:32
Fakta i saken.
Fr.P.-ledelsen har innrømmet at de var orientert om saken med 15-åringen, muligens ikke anklagene om oralsex. Partiet mente først at de hadde behandlet saken godt uten å orientere politi. I ettertid kom innrømmelse av at guttens foreldre ikke ble orientert og det var feil.
Flere ledende lokalpolitikere har gått ut kraftig mot ledelsen og karakterisert det som dårlig saksbehandling.
I folket som helhet mener 64 % av de spurte mener saken ble dårlig behandlet, kun 6 % mener den ble godt behandlet. Blant Fr.P. velgere er tallene 32 % og 12 % også her overvekt av de som synes behandlingen var dårlig.
Du hevder at de som mener saken ble dårlig behandlet kanskje ikke har forutsetning for å synes noe. Da er det nærliggende å anta du mener det kun er de 6% som har slike forutsetninger.
Hvilke forutsetninger har så du for å uttale deg om andres forutsetninger?
Terje Bunes
3. april 2011 - 12:57
Du Kjell.
Jan Erik Bakstad
3. april 2011 - 13:12
Vær nå ikke dum...
Simple hersketeknikk og i beste troll-skikk på nett. Shame on you, fool.
Roald Tysnes
3. april 2011 - 13:16
Seks av ti,
Einar Ofsteng
3. april 2011 - 17:18
To av ti.....
Hans-Erik Christensen
3. april 2011 - 12:07
Birken trår til
Helge Larsen
3. april 2011 - 12:14
Nå må Frp reise seg og legge denne sak bak seg
Frp må markere seg i politikken for kampsaker som skal gjelde nå inn mot valget, og fortelle oss velgere hva de går til valg på.
Jeg er lei av å høre om Birkedal saken, nå vil jeg ha nyheter fra Fremskrittspartiet.
Fortell meg hvor dere står hen i saker som gjelder:
1. Vrakpantordningen. Vil dere heve summen?
2. Strømpriser, hvordan vil dere håndtere den?
3. Hva gikk dere inn for i mastesaken i Hardanger?
4. Er dere for at det skal bygges jernbane i Finnmark?
5. Hvordan ser dere for dere at oljeutviklingen skal skje i Finnmark?
6. Vi ønsker reduksjon inne i fjordene i Finnmark for oppdrett?
7. Opprettelse av eget fond som hentes ut fra oljeutviklingen i Finnmark som skal tilgodese befolkningen i den landsdelen.
8. Opprettholdelse av rimelig flyrute Alta - Oslo.
9. At unge som vil inn i fiskeryrket skal få rimelige lån og tilskudd til båt
10. At bostøtteordningen forstsatt skal være solidarisk for familier og enslige med lav inntekt.
11. At ungdom i Finnmark skal få beholde og gjerne øke stipend andelen ved studier.
12. Hjelpe til å redusere kostnadene for å ta førerkort for unge.
13. Redusere scooter registrering som idag er på 3230,- ned til 1000,- Da scooter ikke sliter på veg, og heller ikke skal regnes i avgiftsklasse ved registrering som en bil.
Det er en mengde saker dere må profilere dere ovenfor velgerene på nå, og slutte med denne selvmedlidenhet over Birkedal saken.
Einar Ofsteng
3. april 2011 - 17:24
Helge
Ellers er det jo artig å merke seg at Frp velgere ikke ser på pedofili som en viktig sak, tidligere ville jo partiet kastrere pedofile......... Men, men, det er jo vanskelig å ta harde valg.
Knut Sollien
3. april 2011 - 21:18
Nå må FrP reise seg........
Børge Øgård
6. april 2011 - 9:27
Du glemte:
15. Sykkelstier legges til Bhutan
16. Asfalt over alt
17. Legalisere (og/eller forby) alt som passer til en hver vindretning
18. Forby alt som ikke passer morgenmøtets politiske mantra
Kurt Grytten
7. april 2011 - 19:19
Og
3. april 2011 - 12:16
Til trøst.
Sex er framleis eit uomtvisteleg tema . Som ei åleteine: Dei som er ute vil inn og dei som er inne vil ut.:)
Marius Bu
3. april 2011 - 12:18
PR styrt nyhetsbilde
Denne saken dreier seg om en høyt politisk tillitsvalgt som i kraft av sin posisjon fikk med seg en 15 åring på rommet, og fikk han til å overnatte. Spiller det noen rolle hvordan man håndterer det efterpå ??? Fyren eier ikke gangsyn, har ingen ting i et slikt værv å gjøre.
Gutten bør få den støtten han trenger, og FRP og den tidligere ordfører kandidaten må leve med sin umodne og pøbelaktige oppførsel.
Marius
Walter Langøen
3. april 2011 - 12:26
Synsing er
Får meg til å minnes Søviknes-saken: synsinger og beskyldninger haglet over ham selv om han ikke hadde gjort noe straffbart. Men det ble blåst noe så enormt opp at man skulle tro at FRp fikk dødstøtet. Det var vel en av landets verste mobbekampanjer gjennom alle tider. Og bak det hele lå et eneste mål: å skade Frp så mye som mulig.
Nå har samme Søviknes vært ordfører i Os kommune, Hordaland i årevis. Mobberne nådde ikke fram.
Han er ordfører i en kommune som er så veldrevet at det kommer politikere fra andre kommuner for å lære av erfaringene i Os.
Å skulle stå til rette for noe man ikke selv har gjort, er vanskelig for de fleste skulle jeg tro. Mobbingen av Siv Jensen, en dyktig politiker uansett parti, må oppleves tøft for henne. Vil man noen ondt, gleder man seg over det. Å tråkke på andre er favorittsporten til mange; altfor mange. Resultatet blir skittent og ikke verdig et demokrati.
Kan nok være at Frp-velgere lettere tilgir, men så blir de også lettere tråkket på.
Å stå oppreist når stormen raser, er et tegn på styrke. Det tror jeg de fleste forstår og setter pris på.
Kjell Tangen
3. april 2011 - 12:44
Syting om mobbing er Fr.P. mantra.
Geir Toften
3. april 2011 - 13:17
Dette er uverdig mot frp
Hvis en ikke klarer å stille FRP mot veggen på noe annet enn dette, så står det dårlig til med norsk politikk.
Kurt Grytten
7. april 2011 - 19:20
Ikke uverdig mot frp
Walter Langøen
3. april 2011 - 13:55
Alle dine
Hvor står f.eks. "latsabber" i Frps program?
Du vet like godt som meg at Frp er det partiet som blir mest mobbet. Du og alle venstrevridde som forlengst har tapt kampen om "folk flest", har bare skuffelsen igjen. Skuffelse over at "folk flest" er mye mer på linje med Frp enn Sosialistisk Venstreparti, Akademikernes Kommunist Parti, marxist-leninistene, (AKP m-l) og resten av originalene på ytterste venstre.
Innbiller du deg et øyeblikk at venstresidens anti-Frp kampanje vil gi dem større oppslutning blant velgerne?
Tangen; du spiller en tapt kamp. Men vil du gjøre som don Quijote og kjempe mot vindmøller, så må du gjerne gjøre det. Det betyr ingenting hva hylekoret du tilhører, gjør eller ikke gjør. Dere er like håpløse uansett.
Anbefaler at du tar skjeen i en annen hånd og melder deg inn i partiet for "folk flest". Men du er kanskje for fin for "folk flest"?
PS: Husker du Søviknes-saken? Han hadde ikke gjort noe straffbart, og likevel ble han dømt nord og ned! Hva synes Tangen om det? Fortjent? Søviknes er jo Frp-politiker?
Einar Ofsteng
3. april 2011 - 17:34
Walter
Jeg har ellers spurt flere ganger både deg og andre, om dere hadde vert fornøyde med partiledelsens håndtering av denne siste saken om det hadde vert din 15 år gamle sønn som var forulempet av Birkeland.
Siden jeg har spurt om dette og gitt deg sjangse til å svare 5-6 ganger, vil jeg anta att om du ikke svarer nå, så mener du at du IKKE er fornøyd med hvordan de har håndtert saken. Det kan jo ikke vere noen annen grunn til at du ikke tørr svare........
Olav Heggum
5. april 2011 - 9:03
''Om jeg ikke huser feil,
Direkte sammenlignbar sak Ofsteng????
''Jeg har ellers spurt flere ganger både deg og andre, om dere hadde vert fornøyde med partiledelsens håndtering av denne siste saken om det hadde vert din 15 år gamle sønn som var forulempet av Birkeland.''
Det er jo ett lett spørsmål med fasit i hånd, nei. Uten fasit er nok ikke svaret like klart.
''jeg har spurt om dette og gitt deg sjangse til å svare 5-6 ganger, vil jeg anta att om du ikke svarer nå, så mener du at du IKKE er fornøyd med hvordan de har håndtert saken. Det kan jo ikke vere noen annen grunn til at du ikke tørr svare........ ''
Hvor har du spurt om dette 5-6 ganger før 3.4 17.34?
Einar Ofsteng
5. april 2011 - 11:46
"Direkte sammenlignbar sak
Det kan du spørre Walter om, det var han som nevnte Søviknes, og jeg bare svarte på spørsmålet.
"Det er jo ett lett spørsmål med fasit i hånd, nei. Uten fasit er nok ikke svaret like klart."
Skjønner ikke hva du mener med fasit.....det er din mening jeg er ute etter, ikke ett fasitsvar.....dersom det er din mening du har skrevet her, betyr det at du IKKE er enig i partiledelsens håndtering av saken, og jeg lurer da på hvorfor du forsvarer hva de har gjort...... Takk for svaret forøvrig, du er den første og eneste så langt som har svart.
"Hvor har du spurt om dette 5-6 ganger før 3.4 17.34?"
Her i forskjellige artikler som omhandler saken, jeg har nok ikke spurt deg personlig 5-6 ganger, men har antatt (noe jeg selvsagt ikke bør gjøre) at om du er så ivrig i diskusjonen så har du lest alle postene, som jeg gjør.
Olav Heggum
7. april 2011 - 21:20
Når jeg sier ''lett med fasit
Det er enkelt å mene noe om ett svar som foreligger, ikke like enkelt når ikke alle fakta er kjent. Det betyr også at det er menneskelig å foreta feilvurderinger når ikke alle fakta er kjent, og også at det er mulig å endre mening når nye fakta kommer på bordet. Jeg tror nok du forstår hva jeg mener Ofsteng, at din agenda ''hindrer'' deg i gi inntrykk av at du forstår, får så være.