980 639

Siv Jensen og Frp får både ris og ros fra forskerhold for sin tilnærming av integreringspolitikken i Norge. FOTO: Scanpix
ABCNyheter
ABCNyheter AS Kirkegata 17 Oslo 0153
22 80 85 80 tips@abcnyheter.no
true nyheter Frp,siv jensen,snikislamisering,Norge,nyheter
Tor Strand Tor Strand er redaktør i ABC Nyheter. 90548980 tor@abcnyheter.no

- Siv Jensen overdriver

Frp-formann Siv Jensen tegner et skrekkens bilde av feilslått integreringspolitikk i Malmö og frykter svenske tilstander i Norge. Fra forskerhold får hun både ros og ris.

– Segregasjonen er mye sterkere i Sverige enn i Norge, men det er grunn til å være oppmerksom på tendensene, sier sosiologiprofessor Grete Brochmann til NTB.

Brochmann har forsket mye på følgene av innvandringen til Norge. Hun mener Frp-formannen inviterer til en viktig debatt, men kjenner seg ikke igjen i virkelighetsbeskrivelsen.

LES OGSÅ: Siv Jensen opprørt over Hitler-sammenligning

LES OGSÅ: Slakter Frps skremselsrapport

– Siv Jensen overdriver og bruker ord og uttrykk som neppe noen forskere vil stå inne for, men hun peker på sensitive og viktige ting. Hvis man ser en fortsatt tendens til opphoping av sosiale problemer i bestemte bydeler i Oslo, og myndighetene ikke klarer å tilrettelegge for en mer sammensatt befolkning, er det grunn til bekymring.

Gettoisering er ingen tjent med, sier hun.

– Snikislamisering

Siv Jensen advarte mot «snikislamisering» av Norge i sin tale til Frps landsstyre på lørdag. Hun trakk fram Malmö-bydelen Rosengård som et skrekkens eksempel på feilslått integreringspolitikk, og hevder sharialovgivning er i ferd med å erstatte svensk lov enkelte steder.

– Det er ikke tvil om at det er store problemer i Rosengård. Arbeidsledigheten er høy og gjengkriminalitet har ført til frykt blant utrykningspersonell. Men å si at knapt noen tør å bevege seg der eller at sharialovgivningen har erstattet svensk lov, er jo ikke riktig, sier Brochmann.

Hun mener Norge står langt bedre rustet enn Sverige til å takle utfordringene med innvandring.

– Norge har i større grad prøvd å styre bosetningen, ved at mottak er spredt over hele landet og at velferdsgoder er knyttet til bosetning i bestemte kommuner. Den nye introduksjonsloven tegner også til å bli temmelig vellykket. Den kan bidra til at folk slår seg til ro der de har fått tilbud om lønnet skolering til arbeid. Svenskene har en lignende lov, men den er ikke obligatorisk for kommunene, sier Brochmann.

Parallelle samfunn

Siv Jensen har fått høyst ulik respons på lørdagens tale. Kritikerne er opprørt over ordvalget, men mange mener hun likevel er inne på noe viktig.

– Frp har truffet spikeren på hodet når det gjelder hovedproblemstillingene, sa Venstre-politiker Abid Raja til Aftenposten i helgen. Og Klassekampen ønsket på lederplass mandag en debatt om gettoisering velkommen.

– Klassekampen har ved flere anledninger problematisert utviklingen av parallelle samfunn både i Norge og i andre land, heter det i lederen.

Ifølge Grete Brochmann har parallelle samfunn fått utvikle seg i Rosengård.

– Dette er samfunn i samfunnet som består av mennesker uten arbeid, som ikke snakker svensk og stort sett bare forholder seg til mennesker fra egen etnisk gruppe, sier hun.

I hvilken grad en lignende utvikling er på gang i norske byer, finnes det lite forskning på. Men feltstudiene til sosialantropolog Viggo Vestel ved Nova kan gi en pekepinn. I en periode på tolv år fulgte han tett et flerkulturelt ungdomsmiljø i Groruddalen i Oslo.

– Miljøet var preget av sterkt samhold og vennskap, på tvers av etniske skillelinjer. Jeg kjenner meg ikke igjen i det bildet Siv Jensen tegner, sier Vestel til NTB.

(NTB)

Lesernes kommentarer

2009-02-23T15:58:05

Tore Toender Tore Toender

23. februar 2009 - 16:58

Flott at FRP tar opp disse spørsmålene

Problemet i Norge er jo at vi ikke har ført noen åpen debatt, med hensyn til risiko i forbindelse med innvandring,
Det norske folk blir daglig konfrontert med en innvandring politikk, som ikke er forankret i en grunnleggende debatt. Debatten om hijab og burka har vekket en debatt som burde hvert ført for mange år siden.
Nå jumper ivrige politikere og forskere ned fra gjerdene og imøtegår FrP Siv Jensen fordi hun legger kjelker i veien for de som gjerne ser at Norge hurtigst mulig øker innvadringen slik at Norge blir et flerkulturelt samfunn… Det er fint vi får debatten nå! Vi får håpe Siv Jensen fortsetter debatten.
2009-02-23T15:59:57

Ketil Jansen Ketil Jansen

23. februar 2009 - 16:59

Siv har helt rett her!!

Dette er iferd med og skli helt ut og her har vi allerede lover og regler og da skal ikke
våre nye landsmenn prøve og forandre det for gir vi lillefingern så tar de hele armen
og det er en kjent sak at det er det de vil ! Hvorfor må norge bli hele den muslimske verdens
sosial kontor? Jeg og mange andre har ikke noe imot innvandere som lever etter norske lover
og regler og jobber og klarer seg selv men vi har importert alt for mye kriminalitet det siste
30årene og dette har gått alt forlangt og det er noe som må stoppes da dette er vårt land
og vi er ikke intressert i alt for mye innblanding i åssen dette landet skal styres da kan dere heller prøve i f.e.k.s Iran og se hvor langt dere kommer!
2009-02-23T16:01:58

Jan Pettersen Jan Pettersen

23. februar 2009 - 17:01

Per Kristian Foss

Denne mannen har selvfølgelig vært til stede i de bydeler som er i media i Sverige??? Har han satt foten på Vaterland natterstid i Oslo? Har han vært til stede når Norske kvnner er overfalt av "muslimske menn"?Kan det være at vi står foran et vannskille i norsk politikk? Fotfolket mot eliten som spiser kanapeer og drikker edle drikker? Det er ekkelt å tenke at herr Foss kan utfolde seg i sin "levestandard" , gamle damer som bor på 'Grønnland i OSLO!!!!! frykter for livet. Hvor i all verden er den ærlige politiker?
2009-02-23T16:17:26

Per øivind haugen Per øivind Haugen

23. februar 2009 - 17:17

Siv og FRP tør og stå fram som vanlig !

Takk og pris for at vi har politikere som Siv Jensen,hun tør og si sannheten om innvandringen.Det er helt tullete at når FRP eller andre viser motstand eller skepsis til innvandring og muslimer,ja da er man nazist og rasist,. jeg vet ikke hva.Et gammelt ordtak sier : BEDRE FØRE VAR ENN ETTER SNAR ! Det passer utmerket i denne debatten.
2009-02-23T16:21:00

Audun Berg Audun Berg

23. februar 2009 - 17:21

En gjeng stakkarer.

Våre politikere er en gjeng stakkarer. Da unntatt Siv Jensen. Debatten er ikke mange dagene gammel før de legger seg flate og jatter med og forsvarer segregreingen. Noen kan bli støtt av uttalelsene sier de. Ja jeg blir støtt av sånne tafatte politikere. Siv peker på viktige ting , men vi må ikke håndheve norske lover og regler mener de. Det er klart at vi må vise storsinn og vere imøtekommende, sier de. Ja akkurat. Til du får en kniv i ryggen uten videre. Hvorfor skal forbryterne ha spesialbehandling? De er jo i fengsel for helsike. Ikke på ferie. Om ikke maten er bra nok så la vere å komme i fengsel. Så enkelt. Nei med like lover for alle så fremmer vi integrering. Ikke det motsatte slik som det er nå. Alle skal ha sine særregler. Til og med oppegående muslimer ser jo det der. Og Høybråten jatter med ekstremistene. Meget skuffende. Sponheim vil nekte FRP å delta i debatten. Har mannem blitt gal? Hva slags demokrati er det vi har fått. Nekte representanter for 25% av befolkningen talerett. Det blir jo diktatur. Nei Sponheim hold deg til sauene dine du. Den der var for drøy. Det der er slikt som de driver med i land vi så absolutt ikke vil sammenligne oss med. Vi skal ha en åpen sakelig diskusjon og ikke slik skittkasting som her har kommet frem. Det er tydeligvis en gjeng som har sittet for lenge på tinget. Slik skal ikke vi ha det i et demokrati. Et lovelig valgt stort parti skal nektes å delta. Makeløst. Det blir jo nesten en form for statskupp. Reis heller rundt og se hva denne islamiseringen har resultret i både her og der. Ikke rakke ned på Siv som påpeker mislighetene. Rett og slett skammelig oppførsel av de andre politikerne.
2009-02-23T16:21:53

Leif kåre nordmo Leif kåre Nordmo

23. februar 2009 - 17:21

Siv Jensen.

Det er synd at en så pen og åreit jente,som Siv roter det til gang på gang,livet er vel mer en og
samle stemmer,skulle veldeg gjerne stemt på henne,men da må hun,se litt anderledes,
på det virkelige liv.
2009-02-23T16:32:48

Rolf Aune Rolf Aune

23. februar 2009 - 17:32

Foss` kommentar til Siv Jensen

Foss sier at Siv Jensens kritikk av norske muslimer minner om jødehetsen før siste verdenskrig.
Foss` omtanke og forsvar for muslimske særrettigheter i Norge er rørende.
Som homofil i et muslimsk land (Iran) ville Foss blitt hengt offentlig på byens torg.
2009-02-23T16:42:57

Mohamed charif Mohamed Charif

23. februar 2009 - 17:42

Siv Jensen inviterer til en

Siv Jensen inviterer til en meget viktig debatt i en tid hvor integreringsproblemer skyter i været her til lands. Mann skal ikke legge skjul på at innvandrere kvinner er overrepresentert i krisesentrene. Bufetat sine statistikker viser til stadig økende antall barneverns barn med minoritets bakgrunn. Integrering problemstillinger i skole-Norge når stadig høyere tak. Her er det små jenter i alderen ned til 6 år som nektes av sine foreldre om å delta i gym, svømming, leirskole..osv. Det vi ser nå er kun toppen av isfjellet. Ettersom integreringspolitikken i Norge er meget beskjeden og passiv og siden antall innvandrere "spesielt ikke-vestlige" øker hver eneste dag vil integreringsproblemer bare øke, øke, øke.
Mann skall ikke være geni for å forstå at dette er et meget alvorlig problem for Norge nå, men i fremtiden, vil disse problemene forvandles til alvorlige kulturelle konfrontasjoner mellom Normann og oss muslimer. Det vil sikkert bli alvorlige psykososiale konsekvenser både blant ikke vestlige-innvandrere og blant Normann.
En nyansert analyse av problemet må ta hensyn til de enorme utfordringene som andre land har. Ta for eksempel Frankrike og Belgia. I "Boix sur Seine" i Paris (Et beryktet bydel med ikke-vestlige-innvandrere) har jeg sett med mine egne øyner mange skilt som forbyr politiet og andre offentlige etater å komme inn i bydelen. Her skjer ran, voldtekt, og narkosalg uten at fransk politi kan gripe inn. når de prøver blir de beskutt av desperate uintegrerte gjenger
2009-02-23T16:46:26

Knut Amundsen Knut Amundsen

23. februar 2009 - 17:46

Siv Jensen har helt rett.

Men det er typisk norsk og ikke høre på det hun sier , men derimot sitte å vente til det er for sent.
At asylmottakene er spredt over hele landet betyr ikke at asylsøkerne blir værende der.
Så snart de kan flytter de til Oslo og bosetter seg i gettoen på Grønnland eller andre steder der det er mye invandrere.
Så blir det gjenger og bander ut av det som får herje fritt.
Snikislamiseingen er det den rødgrønne regjeringen som står for.
Så snart muslimene sier hopp så hopper hele regjeringa.
Det kommer å bli det samme her i landet en dag som vi ser på den Filipinske øyen Mindenao.
Der er det så mange muslimer nå at de krever at deler av øyen skal bli egen muslimsk stat.
Det samme kommer å skje mange steder i europa , muslimenes mål er å ta over mest mulig og
gjøre det om til muslimske stater.
Er vi ikke våken nå så er jeg redd det en dag er for sent.
Det må stilles mye strengere krav til innvandring og flykninger som kommer fra kriksherjede land må skrive under på at de skal reise tilbake så snart landet de kommer fra blir erklært trygt av FN.
Ikke som i dag da de bare anker og anker vedtak om tilbakesending og når de ikke har flere ankeinstanser igjen så går de i kirkeasyl eller lenker seg sammen utenfor stortinget og ber folk synes synd på dem. Det er altid en biskop eller en prest som kommer å sympatiserer med dem og ber politikerne ta menneskelige hensyn.
Det må bli slutt på at vi nordmenn skal fø på halve verden og la alle invandrer kvinner gå på trygd.
Få dem i jobb eller send dem ut , dette er ikke noe hvilehjem for invandrere.
2009-02-23T16:49:24

Arne Eriksen Arne Eriksen

23. februar 2009 - 17:49

Våkn opp

Ble nok litt sjokket da jeg hørte utalelsen, men jo mer jeg tenker på det, jo mer enig med Siv blir jeg. Norge er jo et velstansland med gode sosiale goder, og det vil selvfølgelig andre også ta del i, hvis de får anledning. Det gir vi dem i rikelig monn. Hvis vi ikke hadde hatt slike som Siv og de andre likesinnede, er jeg redd for at vi hadde allerede hatt "Malmø tilstander", og kansje det som verre er. Det er slike som hun som har vært med på å bremse den utviklingen vi har. Vi er jo så naive og tror alt godt om flyktningene, enten det er reelt eller ikke. Når de sier de må få opprettholde sin kultur fra hjemlandet som de flyktet fra, her i landet, synest vi synd på dem og lar de selvfølgelig få anledning til det, med støtte. Da er det lett å få gettoisering, og over tid en sterkere islamisering i disse områdene. Vi er ganske rund og godtar det meste av andre, men vi har sett hva islamistene står for. Der er det fanatisme som rår. Enten er du med eller så er du mot, med de konsekvenser som det medfører. Vi har dessverre sett noen tilfeller av det, ikke minst i tegneverden. De kan rakke ned på oss uten følger, men hvis vi gjør det mot dem, havner vi raskt på dødslisten. Er det slike tilstander vi ønsker?
Stå på Siv, vi trenger deg sårt.
2009-02-23T16:56:06

Harald Hartmann Harald Hartmann

23. februar 2009 - 17:56

Arne Myrdal, en legende.

Vi husker hvordan Arne Myrdal ble hetset den gang han var leder for Folkebevegelsen mot innvandring (FMI) Han var framsynt om hvordan det ville bli hvis det ble fri innvandring til Norge.Han ble utsatt for herverk på bil og sjikane av forskjellig art. Krigsseilerene sendte brev til kong Olav hvor de advarte mot ukontrolert innvandring. Jeg lurer på om kongen noen gang fikk se brevet.
2009-02-23T16:56:55

Jan Erik Hansen Jan Erik Hansen

23. februar 2009 - 17:56

Flott Siv

Stå på Siv. Endelig en politiker med ben i nesa og som gjenspeiler det som folk flest i gata mener.En ting jeg ikke skjønner, er hvorfor innvandrere niholder på sin gud som ikke klarte å ta vare på dem i sitt eget land, men som gjorde at de måtte rømme til oss vantro som spiser griser og til oss som har en gud som har sørget for oss. Hadde det vært omvendt hadde jeg heller trodd mere på den guden som har sørget for sitt folk.
2009-02-23T16:59:12

Paul Roy Muni Paul Roy Muni

23. februar 2009 - 17:59

Siv Jensen og Islamisering.

Siv Jensen har rett!
Hun kunne også tatt med Stocholm , Gøteborg samt Nørrebro i København ! Dette er ikke "politisk korrekt" , men faktum gjenstår. I København skytest det på åpen gate hvert eneste døgn og i malmø må utrykknings fartøyer ha politibeskyttelse. Brannbiler og anbulanser nekter å kjøre inn i visse områder uten politibeskyttelse.
Men dette skal fortiest , i stedet går man nu etter Politiet og skal straffe politimenn som i frustrasjon har kommet med "rasistiske" slengbemerkninger. Og som i Norge har man en "lojal presse" som skal unngå "stigmatisering av grupper"!
2009-02-23T17:00:05

Ole Å Langeland Ole Å Langeland

23. februar 2009 - 18:00

Siv Jensen har intet nytt

Siv Jensen vil sette opp en lynavleder slik at oppmerksomheten trekkes bort i fra det faktum at Fr.ps grunnleggende politikk er gått ut på dato - sett i forhold til den krise det er kommet i verden. Fr.p er ikke lenger løsningen, men heller problemet.

Hun ønsker en debatt foran stortingsvalget som kun fokuserer på slike ting som har med hva som går an og ikke går an av ting som gjelder minoritetene. Hun vil tydelig spille på fremmedfrykt og late som om den sittende regjering ikke har kontroll på asylpolitikken.

Det har den vist at den har.

Siv Jensen fremstår som en politiker som stadig lever i en permanent sjokktilstand hver gang hun oppdager en eller annen bagatellmessig administrativ glipp i et departement. Hysterisk jakt på enkeltstatsråder og forsøk på stortingsregjereri har forsåvidt preget hele opposisjonen.

Jeg synes kanskje Inge Lønning fra Høyre danner et hederlig unntak. Han lytter jeg alltid til.
2009-02-23T17:34:56

Gerd Bratli Gerd Bratli

23. februar 2009 - 18:34

Dere vet kanskje...

At av Oslos befolkning er 25 % innvandrere. Nå vil jeg si med det samme at det er jo ikke alle innvandrerne som er muslimer, men i de bydelene hvor jeg har vanket som Furuset, Veitvedt, Økern, Haugerud, f. eks. er det omtrent bare pakistanere å se.

Jeg føler meg ikke hjemme i mitt eget land lengere, og det synes jeg er trist.
Siv jensen, jeg håper folk snart må begynne å se virkeligheten og høre på deg. Ellers er Norge islamisert om noen år.

Har noen lest boken "Se oss"? Den er skrever av en jente fra Somalia, tror jeg det var. Hun bor i Norge, men ble forsøkt giftet bort da hun var 13 år.
Det var om å gjøre at hun ble gift så snart så mulig, så hun kunne begynne å produsere barn, for da fikk hun barnetrygd! Hun forteller at faren har flere koner, i hemmelighet selvsagt.
Er det ikke på tide at de som styrer dette landet får opp øynene.
2009-02-23T18:20:12

Pål Vedeld Djupvik Pål Vedeld Djupvik

23. februar 2009 - 19:20

Ole A Langeland,

Dette var en virkelig dypsindig analyse du hadde.
2009-02-23T18:25:03

Rolf Enstad Rolf Enstad

23. februar 2009 - 19:25

Her ble du svært alene Ole A.

Kanskje tilhører du den store gemene hop som ikke skjønner alvoret i situasjonen sosialistene har bragt oss inn i? Som ikke forstår hvilke makter det lefles med når man til enhver tid skal prøve å tekkes muslimene. De har en agenda; tvinge sin ideologi og sitt levesett på de som bor i de landene de kommer til.
Ennå er de ikke mange nok, men sånn som de yngler, vil det ikke ta lang tid før de har mer makt enn vi liker å fantasere om!
2009-02-23T17:18:22

Ernst Skage Ernst Skage

23. februar 2009 - 18:18

STÅ PÅ SIV......

Først ett spørsmål,,,LESER VÅRE FOLKEVALFTE DISSE INLEGGENE? Hvis dei gjør det hvor stor en %? Kan noen svare meg på det, for her er det virkelig mye å tenke på. Og så til vår kjære Siv Jensen, tenk kor glad vi er for å ha deg rundt oss, og når jeg sier vi og oss, så snakker jeg for mange rundt meg. At vi har en talskvinne som tør å åpne kjeften sin å si det som er sant, det setter vi stor pris på. Det du sier er helt riktig, jeg har sett det meste i denne verden, sett det beste og det verste. Får Norge utvikle seg i den retningen som dem gjør no, så blir det, det verste, hvorfor ser ikke andre dette bare Siv Jensen ser det, det er jo merkelig. Når den vanelige mann / kvinne på gaten ser hva som fåregår med vårt land, så blir det liksom så vanskelig å forstå at ikke våre politikere forstår hvor dette bærer. Innvandringspoletikken i Norge er heilt feil, Siv Jensen har rett noe må gjøres, å det skulle ha vært gjort allerede i går. Stå på Siv valget er å blir FrP ,,,, vi vil så sårt ha deg og din poletikk.
2009-02-23T17:24:01

Paal Nilsen Paal Nilsen

23. februar 2009 - 18:24

Norske politikere

Om vi sammenligner norske politikere med politikere fra andre land, så er hovedtyngden av "våre" folkevalgte langt til venstre for det som andre steder kalles sosialister. FRP er å regne som et liberalt parti, og i forhold til andre lands partier så er de som et sentrumsparti. De er faktisk for den politikken som gir størst mulig frihet for enkeltmennesket samtidig som den enkelte må ta ansvar. Dette uten å rive ned fellesskapets sikkerhetsnett som de fleste av oss ønsker å beholde. Feilen de andre partiene gjør er at de har latt våre fellesgoder bli totalt misbrukt av alle som ønsker å misbruke et gode som skulle være for de som ikke har forutsetning for å klage seg selv.
Jeg vil ikke komme med karakteristikker av hverken den ene eller andre av politikerne våre, men det ville jo vært interessant å se hva som skjedde med noen av dem om de dro til f.eks. Iran og krevde å få samme rettigheter som heteroseksuelle, eller at kvinner skulle få tale i deres moskeer og være ute blandt fremmede menn på byen....
Stå på Siv! Ikke la alle de venstrevridde terroristelskerne få skremme deg til taushet.
2009-02-23T17:56:04

Solveig hagen Solveig Hagen

23. februar 2009 - 18:56

En trenger vel ikke være

En trenger vel ikke være forsker for å mene noe her i landet. Det er vel også sprøyt at en forskers
mening er så mye bedre/riktigere enn andres meninger. Men det er jo det disse såkalte forskerne
vil ha det til. Og mange politikere henviser til såkalte forskningsrapporter når de skal si noe.
Meningene deres bør vel kunne stå på egne ben. Det er jo derfor vi har stemt dem inn i poli-
tikken. Vi har jo for f.. ikke stemt på en forsker eller forskningssapport.
Det er grunn til å minne om at all vitenskapelig forskning har sitt utspring i logikken. I dag er
forskningen så og si blottet for logisk tankegang. Dette er et stort problem for forskningen, og
gir seg utslag i mange rare konklusjoner. Så konklusjonen må bli at landet må styres av politikere,
ikke av forskere. Da bærer det galt av sted.

Så Siv, bare si din mening! Du har mest sannsynlig mere rett enn han derre forskeren!
2009-02-23T17:58:04

Audun Berg Audun Berg

23. februar 2009 - 18:58

Vi får håpe---

at mange av de tafatte og snillistiske politikerne leser disse innleggene. For noe møl å snakke om stigmatisering av enkelte grupper. Nei det greier de gruppene så godt selv. Jeg nevner drosjesaken i Oslo. Så godt som bare pakistanere. En virkelig stor svindelaffere. Ingen norlendinger, ingen trøndere og ingen sørlendinger, men så godt som alle pakistanere. så vi slipper å henge ut noen som helst. Hvem surrer rundt i rus natt etter natt og sover om dagen. Somaliere i Oslo. Ganske velkjennt i følge avisene. Og politiet gjør ingen ting med sine nærmeste naboer. De kan jo bli stigmatisert. Stakkars. Nei de fleste av disse gruppene gjør seg såpass bemerket i negativ retning at det er ikke noe å forsvare engang. Det er jo klart at de må få holde på sin kultur. Er det virkelig så klart? Hvorfor kom de hit da? Kunne de ikke holde på møkka si der de kom fra? Egentlig er det så enkelt. I min oppvekst så sloss vi som bare det som lek. Men vi sparket aldri noen som lå nede. Og aldri med farlige våpen som kniver eller tilsvarende. Men nå er det om og gjøre å sparke de som ligger nede og stikke folk i ryggen med kniv. Eller slå fordervet tilfeldig forbipasserende. Er det slik vi vil ha det? Og alle norske kvinnfolk er horer. Her er det bare å forsyne seg. Det er jo omkvedet til muslimene. Vil vi virkelig ha det slik? Nei det er på høy tid at vi virkelig tar en ordentlig oppvask. Er ikke skolen vår god nok så ta med ungeflokken og forsvinn. Men den lukrative barnetryggden blir her i landet. Kontantstøtten likeså. Men vil du jobbe og betale din skatt og oppføre deg som et sivilisert menneske så kan du bli. Men vær så snill å glem det der jallatullet du liksom flyktet fra. Og det har ingen ting med rasisme å gjøre. Det har med rettferdighet å gjøre. Jeg bare spør, har vi virkelig noen forpliktelser til å underholde en masse tilfeldige inntrengere. Slike som ikke har betalt en krone inn til vårt system, mens vi mangler penger til våre gamle som bygget opp landet. Jeg syns det blir noe som ikke stemmer. Men det har blitt alt for mange som bare skal ha ut av kassa uten å betale noe inn. Da er jeg redd systemet faller sammen. Og det er det visst i ferd med å gjøre allerede. Nei dere sløve politikere, slutt med stemmekjøpene og kom til fornuft. De som ikke vil følge vårt system får bare finne seg noe annet og så får de som vil delta høste fruktene når den tid kommer.
2009-02-23T18:14:07

Thor Jarl Berglund Thor Jarl Berglund

23. februar 2009 - 19:14

Siv Jensen bruke rikke så

Siv Jensen bruke rikke så sterke ord som vi vanlige menn i gata vill brukt. Så hu er inne på noe som får veldere. Jeg personlig ønsker å sende absolutt alle som er muslimer. Enten de er ekstreme eller ikke rett hjem.
Jeg er ikke rasist på noen som helst måte, jeg ville som politiker gitt hver enkelt 1 million kr for å forlate landet i en rasende fart!
De fører så lite godt med seg at jeg ikke ønsker de her. Og.. Jeg er ikke alene. Send med de penger hjem så de kan gjøre noe godt for lokalsamfunnet i hjemlandet. På den måten går ikke pengene til diverse hjelpeorganisasjoner der de likevel forsvinner og vi blir kvitt et kjempe problem!

Det er ikke meningen at kristne og muslimer skal leve sammen på den måten vi gjør nå, for tiden er det så høy innvandring her og det er så mange her fra før at vi som prøver å leve fredelig og fordragelig opplever deres hjemlands kultur. Nemlig å bli banket opp uten grunn. Bli truet til taushet. Overvære salg av diverse rusmidler osv osv osv.

Få de hjem. En god gammel vits. Hjelp en nordmann, følg en svenske til grensen.. I dette tilfelle. Hjelp en nordmann, gi muslimene penger, følg de til grensen..
2009-02-23T18:05:34

Solveig hagen Solveig Hagen

23. februar 2009 - 19:05

Mente selfølgelig å si at

Mente selfølgelig å si at landet må styres av politikere med logisk tankegang.
2009-02-23T18:29:29

Rune Ripe Rune Ripe

23. februar 2009 - 19:29

Islamisering

Om nokre år vil P.K. Foss komme fram og seie akkurat det samme som Siv Jensen seier no. Men då er det sannsynlegvis for seint å reversere det som skjer.
Alle på høgresida i norsk politikk er einige med FRP på dette området, men er for feige til å stå fram offentlig med synet sitt. Og om nokre år er det for seint. Og P.K.Foss som er homofil, bør vel være ekstra på vakt mot det som er i ferd med å skje i samfunn etter samfunn rundt om i Europa og verda ellers! Han kan få det tøfft når sharialovene skal bestemme over livet hans.
Berre synd at det ikkje er noko alternativ og flytte frå landet heller, då det sannsynlevis er komt like langt andre stader. Om ikkje lenger!
2009-02-23T18:40:57

Bjørn H. Bråthen Bjørn H. Bråthen

23. februar 2009 - 19:40

Siv våger.

Jeg tror vi skal være fornøyd med at vi ihvertfall har 1 politiker og et parti som tør/våger å setter innvandrere og innvandring på dagsorden. De andre partiene vil ikke/tør ikke eller mangler vilje til å ta denne debatten. De som tar opp dette blir møtt med argumenter som rasist, Hitler o.l. antagelig for å avskjære all videre debatt eller stemple politiske mostandere. Derfor ta denne debatten på en seriøs måte og imøtegå argumentasjon med et noe annet utgangspunkt enn å stemple politiske meninger. Oppfordring til SV, AP, Høyre og Kr.f.
2009-02-23T19:05:32

Ove hauge Ove Hauge

23. februar 2009 - 20:05

Naive nisser!

Overdriver!?! Hvor naiv er det mulig å bli? Se til resten av Europa, tror sosialistene at det bare er oppspinn det man ser i storbyene? Hva er det som får dem til å tro at vi ikke vil få den samme situasjonen her til lands? Takk og pris for at vi har Siv!
2009-02-23T19:23:19

Jarle Nordahl Jarle Nordahl

23. februar 2009 - 20:23

Hvor skal muslimene flykte

Hvor skal muslimene flykte til, den dagen Norge er en mullastyrt, udemokratisk og hodekappende Islam-stat?
2009-02-23T19:26:59

Jon giverhaug Jon Giverhaug

23. februar 2009 - 20:26

inntigrering

typisk reaksjon fra feige norske politikere.når siv jensen tar opp problemer i norsk inntigrerings politikk er det ikke begrensinger på hets fra endel andre partier.når skal ap å sv skjønne at de ikke er på linje med det norske folk på dette område.men de er blitt noen arrogante drittsekker som gir blanke f-- i det norske folk.de er kunn opptatt av å skaffe seg navn å posisjoner i utlandet
2009-02-23T19:36:51

Henry Hansen Henry Hansen

23. februar 2009 - 20:36

Islamisering og Høyre.

Skal ikke terpe på det ordet, men jeg vil at herr Foss ser til Fru Solberg som ville ha islamister i Norge for mange år siden. Har denne staute personen, som har et annet syn på ekteskap, også et forvrengt syn på det som skjer i Norge med dette styret som vi har når det gjelder å tillate alt fra andre relegioner. Selv herr Abid Q. Raja har sitt syn på denne saken med hensyn til at norsk er norsk, men herr Foss har visst glemt at vi bor i Norge. Jeg trodde høyre var et parti for folket og landet, men må ha misforstått hele opplegget. Kan ikke stemme høyre!
2009-02-23T19:43:14

Jon giverhaug Jon Giverhaug