- Muslimske politikvinner bør ikke pågripe menn
Kvinnelige muslimske politibetjenter bør primært ikke pågripe menn, mener imam Ahmed Esmaili, som leder Imamfaglig komité i Islamsk Råd Norge (IRN).
Oslo (NTB): - Hvis hun må pågripe, og er alene eller sammen med andre kvinner, så kan hun gjøre det. Men om hun er sammen med andre kolleger, som kan ta den delen av arbeidet, så trenger ikke hun å gjøre det, sier Esmaili til VG.
Årsaken er at muslimer ikke skal ha fysisk kontakt med personer fra det motsatte kjønn som de ikke er i familie med.
Ifølge justisminister Knut Storbergets (Ap) oppdragsbrev til Politidirektoratet, skal «tildekking av hår gis et beskjedent omfang». Det holder ikke, mener Esmaili.
- Det er ikke nok med bare et skaut. Hijab er et klesplagg som dekker hele kroppen, unntatt hendene og ansiktet. Dette er en plikt og et påbud fra Allah, sier Esmaili.
Forsidebilde: Scanpix.

Argentinere og briter i ordkrig om Falklandsøyene
Pengesedler varmer fattige ungarere
Lesernes kommentarer
Tom Wulff
19. februar 2009 - 8:04
Lattervekkende
Asbjørn Sagen
19. februar 2009 - 8:05
Hvordan arrestere uten å ta på den de skal arrestere ??
Bjørn-Magne Jensen
19. februar 2009 - 8:07
Når skal folk i Norge få
Knut Vårum
19. februar 2009 - 9:41
Så enig så enig.
Dettte er bare begynnelsen på en stor islamisering. Vi må ikke glemme at islam har som mål å få verdensherredømme. Hvilken måte tror dere de har tenkt å få det på?
Her sitter noen nikkedukker til politikere og roper om at vi trenger et flerkulturelt samfunn uten og i det hele tatt tenke på konsekvensene av va de er i ferd med å tillate. Hvorfor trenger vi et flerkulturelt samfunn om jeg må spørre? Hvorfor skal en så fjern religion fra vår egen få etablere seg så aktivt i Norge som den har gjort? Hva kan en nordmann ha krevd i et muslimsk land? Ingenting!!!! Nå må vi som er etniske norske få opp øynene for hva som er i ferd med å skje! Greit å slippe inn folk som trenger hjelp men de skal sannelig ikke ta over våre verdier og politiske levesett. Det er nettopp det som er i ferd med å skje. Disse avslører seg selv ved å klage og forlange og skrike om rettigheter når de kommer til dette landet, det vil si at de hadde det kanskje ikke så værst der de kom ifra allikevel. M.a.o. så sitter de fremdeles hjemme i sitt eget land de som virkelig trenger hjelp til å flykte fordi de verken har penger eller andre resurser til hjelp.
Så konklusjonen min blir at disse synserne som kaller seg imamer og resten av muslimene er så trangsynte at de hører på, kan ta med seg sine å reise hjem der de kom ifra. Så kan dere leve i deres egen surrealistiske fantasiverden og la oss være i fred!
Ørjan Kristoffersen
19. februar 2009 - 10:32
Da norge ble krisnet, så
Kristendommen har blitt tvunget på folk over hele verden, og kjemper for verdensherredømme ved terroristiske virkemiddel. Derfor er religioner som skal tvinge folk til å tro på seg, like fjerne alle sammen, og har faktisk ikke leverett verken den ene eller andre.
Derfor fjern religion fra alt som har med stat og samfunn å gjøre. og la det bli et anliggende for hver enkelt uten å gi fortrinn for noen.
Arnhild Westeng
19. februar 2009 - 10:44
kristendom
Ørjan Kristoffersen
19. februar 2009 - 10:59
Tusen år siden
Tror du må få hodet vopp av sanden, når ble indianerne i søramerika nesten utryddet i kristendommens tjeneste. Eller hvorfor har man sloss i Nord-Irland. Tror du har hatt hodet i sanden vel leng.
Åge Gunnar Ruste
20. februar 2009 - 17:56
Ta hodet OPP av sanden!
Det samme i Nord-irland, hvor det tradisjonellt hadde bodd katolikker i flere hundre år, og befolkningen var misfornøyd med å bli styrt fra England. Det faktum at England i flere hundre år hadde vært protestantisk,( slik som Norge,)- gjorde at irernes hat mot engelskmenn, uttrykte seg i angrep på steder, symboler for engelskmenn, f.eks protestantiske kirker.
INGEN av partene prøvde å "dytte" sin religion over på noen andre, og religionen var ALDRI noe tema i den konflikten. Så det ble jo litt misvisende oppfattet når media rapporterte om at katolikker (dvs irere), hadde angrepet en protestantisk kirke.
Religion var altså IKKE noe tema der heller.
Men det er ikke lett å tenke før man snakker, når man ikke vet hva man vil si før en har sagt det.
Magne Gjærde
19. februar 2009 - 11:25
kjære arnhild
tusen år er ikke så lenge. enkelte ting burde aldri tilgis. kristningen av norge er en av dem.
bensinen eller dieselen som du bruker er enda eldre men den vil du fremdeles ha.
at det er lenge siden er et dårlig argument.
og du siden det er tusen år siden. :) les litt om kristendommen og hva den har fått til siden da. massedrap tortur undertrykkelse og seksuelle overgrep;)
jesus døde for to tusen år siden:) han er da vel fremdeles like "i tiden"
Rolf Petter Larsen
22. februar 2009 - 17:47
Gammelt nytt?
Kan ditt innlegg tolkes dithen at siden at siden Norge ble kristnet med tvang for over 1000 år siden, så kan vi la muslimene slippe til nå, kanskje som en straff for kristningen?
Hva har bensin og diesel med islam og muslimer og kristendom å gjøre?
Forøvrig så er det ikke bensinen og diesel som er gammel, det er oljen som disse blir laget av som er gammel!
Ærlig talt Gjærde, dette innlegget sier mere om deg en om saken som diskuteres.
Martin Gulbrandsen
19. februar 2009 - 8:17
Dobbeltmoral
Tom Wulff
19. februar 2009 - 8:27
Dobbelmoral
19. februar 2009 - 8:17
N O R G E
innvandrere. Nå må dustepolitikken ta helomvending! Hva tror dere
muslimer at dere er? Kommer til verdens beste land, for så å forlange
alt som dere flyktet fra? Hvorfor dra med dere alle problemene hit,
som dere ironisk nok "flyktet" fra? Det er en grunn, en god grunn til
at mitt kjære fedreland har gjordt det godt på alle plan, og det er den
gode gamle Norske skjela! Ikke fordi vi har gått i kne dagen lang med
rumpa i været og tildekt konene våre! Nå er det nok, og du Storeberget,
når du går av, håper jeg det er fra femte etasje!
Arnt Langkaas
19. februar 2009 - 8:25
hva er vitsen med denne diskusjone
Hans Peter Nylund
19. februar 2009 - 8:26
Effektive betjenter?
et moderne samfunn, og hvor umulig det er å blande religion inn i politijobben. Hva ville de gjøre om en mann begikk et drap på en grisefarm - bare for å lansere tanken? Vi kan ikke forlange at politiledelsen i en "911"-situasjon skal måtte spørre nærmeste patrulje om hvilken religion de har for så å vurdere om de passer til oppdraget? Dette er absurd. Politiet skal først og fremst være politi, og øvet til bå gjøre sin jobb. Har disse jentene slike sperrer at de ikke kan gjøre ALLE jobber de får, ja da kan de ganske enkelt ikke være politi! så enkelt er det!
Kenneth Brattsti
19. februar 2009 - 8:29
Voldtektsmenn?
Skal disse også skånes fra hånden til det grusomme? nemlig en kvinne de ikke er i slekt med? Huff så fælt.
Arnt Jørgensen
19. februar 2009 - 8:31
Velkommen til Norge, nordmenn!
Akhmed Esmaili er leder av Imanfaglig komite i Islamsk Råd, Norge.
Altså en iman med stor tyngde i det muslimske miljøet.
Det er slike som han som dikterer hva norske muslimer skal tro og mene.
Er det noen her som tror at han ønsker å bli "intergrert" og vil kjempe for de vestlige verdier som demokrati og ytringsfrihet og likestilling?
Selv var jeg i den tro at hijab var et hodeplagg.Men ifølge Esmaili så er det nok ikke det. Og for de av oss som har vært usikre på om hijab er poiltisk eller religiøst betinget, så svaret nå klart og entydig :
Hijab skal dekke hele kroppen, bortsett fra ansikt og hender - OG det er en plikt og påbud fra Allah.
Kanskje folk som tror på dette og Koranens bud om at kvinner er mindreverdige i forhold til menn, burde finne seg et land å bo i, hvor det er Allah som hersker,
og ikke et land som Norge, hvor styresmaktene er valgt gjennom demokratiske rettigheter.
Hvis de ikke ønsker å flytte, så må de finne seg i, som alle andre, å følge norske lover og regler.
En ting er sikkert : Imaner som virker i Norge må raskest mulig tvangssendes på kurs som gir dem innblikk i norsk styresett og verdier og lover.
Christian Nymark
19. februar 2009 - 8:45
heh..
Kim Richard Kibu
19. februar 2009 - 8:46
jaaaadaa!!
noe sånt som 90% av de som pågripes er vel menn...
hvis jeg ville jobbe som maler og ikke kunne bruke rulle av en grunn, men kun pensel. da ville vel maler vært en upassende jobb for meg!!!! FINN PÅ NOE ANNET, OG SLUTT Å KLAGE!!
Lars Aanes
19. februar 2009 - 8:52
Hvorfor..?
Trond Wisnæs
19. februar 2009 - 8:54
Endelig
Tror de har ikke forstår helt.DETTE er et kristent land der nye medborgere skal føye seg etter landets lover og regler.
Ikke motsatt!!!!!
Odd Johannessen
22. februar 2009 - 21:32
Nå tuller du veldig.
Å lage alt dette oppstyret bare fordi en enslig person søkte eller forespurte om opptak i politiet m. hilab, er jo helt hinsides.
Fra Politiskolens side burde de enkelt og greit bare svart at det var det ikke hjemmel for. Hun kunne selvsagt søke, og kom hun inn var det jo en ting, men uten hijab. Punktum.
Svein Bakken
19. februar 2009 - 8:57
muslimske politikvinner
Per Strai
19. februar 2009 - 9:01
Hijab i Politiet
Helge Jakobsen
19. februar 2009 - 9:02
Kjempeintegrering
Joda, det har jo fungert utmerket med denne integreringen av utlendinger i Norge!!!
Med slike halvkommunistiske regjeringsmedlemmer som vi har, er det bare snakk om få år før vi gir fra oss hele makta her i landet.
Få heller disse fundamentalister ut av landet så fort det la seg gjøre, og så kan Kristin Halvorsen og resten av kostebinderiet søke asyl i Nord Korea eller på Cuba. Det er jo slik politikk de står for.
Ørjan Kristoffersen
19. februar 2009 - 10:52
Hvor lettlurte er folk som har komentert denne saken?
Tom Wulff
19. februar 2009 - 13:21
SV og Kristin Halvorsen
Robin Humstad
19. februar 2009 - 9:03
Endelig
Så da kan vi vel legge denne debatten død. Politi uten makt til å håndheve loven har vi vel ikke bruk for.
Tor Berg
19. februar 2009 - 9:08
Det Modnes....
NY NASJONAL SAMLING, Vigrid kommer til å se ut som en snill julenisse i forhold.....jaja....stå på muslimske venner til gang for ny NASJONAL SAMLING......
Johnny Fjetland
19. februar 2009 - 9:14
Muslimere
I Norge så er det forbudt med omskjering og tvangs ekteskap, men respekterer disse muslimske og andre invandrere våre regler og lover?? NEI. Dersom de ikke vil intigreres i vårt samfun og begynne å leve etter Norske lover og normer, hvorfor skal vi da ta hensyn til deres tro og regler??????
Nå jobber regjereringen febrilskt og da med AP i spissen om å få hele denne saken om hidjab og andre religiøse ting død før de begynner med valgkampen. De eneste som vil tjene på å bruke denne saken i valgkampen er FRP (blir det sagt).
Det viser at de som i dag sitter å styrer vårt land ikke har ryggrad. Det er en gjeng med tafatte tullinger.
De tør ikke stå på det de virkelig tror på selv engang pga det er jo valg......
Jeg er ikke noen rasist men jeg mener at vi bor i et fritt og demokratisk land (tror og håper jeg)
Vi må da få lov til å si det vi mener dersom det er konsturktivt. Jeg mener ikke at vi skal gjøre som arnt og kalle invandrere for utskudd eller kriminelle.
Norsk politiuniform SKAL være nøytral både politisk og religion.
Hidjab er et religiøst plagg og da har det ikke noen ting i politi uniformen å gjøre.
Det mener også politikere, men de tørr ikke si det, og da ihverfall ikke nå for da tror de at de vil tape valg kampen. Tafatte tullinger alle sammen unntatt Jonas Garh Støre