
- Lesbiske får handikappede barn
Den omstridte Fritt Ord-prisvinneren Nina Karin Monsen mener at lesbiske kvinner lar barna de får, starte livet med et handikap.
Nyheter
Siste kommentarer
Det har vakt sterke reaksjoner fra flere hold at Nina Karin Monsen ble tildelt årets Fritt Ord-pris, og fredag sa tidligere vinner og homoaktivist Kim Friele at hun vil levere tilbake sin pris i protest mot tildelingen.
I søndagens utgave av Dagbladet tar Monsen et nytt og kraftig oppgjør med lesbiske kvinner.
Melkemaskin
– Lesbiske ser på mannen som en stut, en ren melkemaskin til bruk i avl. De oppsøker en helseklinikk for de få utvalgte donorer. Det mener jeg er rasehygiene på privat basis med bioteknologers hjelp. Slike kvinner nedverdiger seg selv og sitt barn. De lar barna starte livet med et handikap, sier Monsen til Dagbladet.
Hun mener at det får kognitive og følelsesmessige konsekvenser at disse barna er fratatt en far av Stortinget, og tror at en del av disse barna vil bli sinte og gå til søksmål mot staten.
Monsen reagerer på at staten ser på homofil legning som medfødt.
– At de homofile da skal få farløse eller morløse barn som kompensasjon og i lovs form, det synes jeg er helt galt. Jeg mener det er en forskjellsbehandling av barna. Det er en framtidsdiskriminering av barn for å støtte noen voksne. Dette er barn som bevisst blir fratatt far eller mor, sier Monsen.
Ingen familie
Hun mener homofile aldri kan bygge en familie, uansett hvor mye de prøver.
– Det er de heterofile som bygger samfunnet og fører det videre. De homofile forbinder ikke en familie. De får ikke felles barn og lager ikke bånd, selv om de er glade i barna, sier hun.
Leder Karen Pinholt i Landsforeningen for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner sier at Monsen uttaler seg i en form og med et språk der det handler om å sette nedsettende og krenkende merkelapper på homofile og deres barn.
At hun gjør nettopp det, er Pinholt vant med også fra andre opponenter.
– Den store forskjellen, og det som opprører oss mest, er at hun får en pris for å gjøre det, sier Pinholt. (©NTB)


















































































Kommentarer (92)
Ann Tove Buklev
26. april 2009 - 14:25
Sunn fornuft!
Hans Martin Arnesen
26. april 2009 - 15:15
Fritt Ords pressemelding:
Nina Karin Monsen våger å si det som de fleste ikke tør, av hensyn til det som for tiden er såkalt politisk korrekt. Den verdensberømte journalist og forfatter Oriana Fallaci kunne også være ytterst politisk ukorrekt. Det er befriende, og vi trenger slike personer. Hatten av for dem!
Espen Thygesen
26. april 2009 - 15:35
David Irving
Ole H. Johansen
26. april 2009 - 18:43
Er ikke denne prisen ment
Kan du bevise at D.Irving har sagt /skrevet at holocaust er en bløff?
Hvis han har sagt dette mener du at det er riktig at han får flere års fengsel?
Espen Thygesen
27. april 2009 - 7:22
Irving
Og nei - jeg fornekter ikke holocaust, jeg synes heller ikke at David Irving, Børre Knudsen, Ludvig Nessa eller Nina Karin Monsen skal ha en ytringsfrihetspris - det er direkte skammelig at sistnevnte får prisen.
Ole H. Johansen
27. april 2009 - 12:36
David Irving ble dømt for
David Irving kom disse uttalelsene på 80-tallet og han ble altså tiltalt og dømt ca.20 år senere,hmmm....
en veldig farlig kar...eller?
Så Espen,fortjener mennesker mange år i fengsel for disse ting?
Ole H. Johansen
27. april 2009 - 13:08
Forslaget på L.Nessa og
La meg ta dere med på et tankescenario;Hvis disse to menneskerettsforkjemperne,og mange andre, hadde fått gjennomslag for å forby fri abort.
Loven har nå virket i ca.30år,det har vært gjennomført i gjennomsnitt 10 000 aborter(dette er et lavt anslag).10 000 X 30 = 300 000,altså så mange er drept på fosterstadiet og blitt nektet livet.
Det kunne vært meg eller det kunne vært deg.
Og begrunnelsen?,ofte hører vi at det ikke passet.
Espen Thygesen
27. april 2009 - 16:41
Kunne vært deg eller meg
Bjørn Sæbø
2. mai 2009 - 19:35
jepp
Arnhild Westeng
28. april 2009 - 9:48
aborter
Ole Å. Langeland
26. april 2009 - 20:08
Nei, vet du hva..
Espen Thygesen
27. april 2009 - 7:14
Menneskerettighetene ?
Ole H. Johansen
27. april 2009 - 18:06
Det står ingenting om
Art.16,pkt.3:"familien er den naturlige og grunnleggende enhet i samfunnet og har krav på samfunnets og statens beskyttelse".
Dette med rasisme er selvfølgelig også helt uten saklig begrunnelse.
Men dette er jo vanlig taktikk fra venstresiden og/eller liberale.
Anbefaler at du skaffer deg bedre innsikt før du uttaler deg.
Espen Thygesen
28. april 2009 - 16:29
Apropos bedre innsikt...
"Etter EMK artikkel 14 skal utøvelsen av konvensjonens rettigheter sikres uten noen som helst diskriminering på grunn av kjønn, rase, hudfarge, språk, religion, politisk eller annen mening, nasjonal eller sosial opprinnelse, tilknytning til en nasjonal minoritet, eiendom, fødsel eller noe annet forhold. Kjønn nevnes uttrykkelig som diskrimineringsgrunnlag. Seksuell orientering er ifølge avgjørelser fra Den europeiske menneskerettsdomstol omfattet som diskrimineringsgrunnlag, selv om dette ikke eksplisitt er nevnt i konvensjonsteksten."
Homofobi sidestilles her med rasisme.
I tillegg har vi også de seksuelle menneskerettighetene.
Arne Heipt
1. mai 2009 - 8:35
Tøv!
Børge Øgård
27. april 2009 - 17:51
Politisk korekt
Hva er politisk korrekt? Hvem definerer hva som er politisk korrekt? Er det et lite mindretall som definerer hva som er politisk korrekt? Hvis "de fleste" mener noe, så er det vel det som er politisk korrekt!
Eller brukes "politisk korrekt" et forsøk på verbal maktbruk i mangel på adekvate argumenter?
Bjørn Sæbø
2. mai 2009 - 19:41
politisk korrekt
Svein Evensen
26. april 2009 - 18:44
Heller hund?
Tør du overlate dyra til skumle homser da, Ann?
Per Ivar Aamodt
26. april 2009 - 14:28
Prisvinner. For hva da?
Når det gjelder ytringsfrihet befinner de seg i samme rom.
Det er faktisk lov å mene det Monsen mener, Friele.
Det er faktisk lov å mene det Friele mener, Monsen.
Vi trenger ikke å være enige med alle som får fritt ord - prisen
Jan Paulsen
30. april 2009 - 13:52
Nei,
Arne Johannesen
26. april 2009 - 14:30
Lespisk
Ketil Jansen
26. april 2009 - 14:38
Her er det noe som er galt??
bra nok for i det tilfelle så det er på tide at dem finner ut hva dem er for 2 like kan absolutt
ikke få barn og det er på tide at menner ikke hjelper dem med det da dette ikke er naturens gang
for er dem i et lesbiskt forhold så får dem klare seg uten! begynner og bli drittlei av lesbiske og homofile
skal fremheve seg hele tiden kan dem ikke leve som andre, for alle hetrofiler har ikke dem trangen til og fremheve seg sånn hele tiden og sånn som mange lesbiske og homofile dem er jo på barnestadiget
selv sånn som dem suter!
Per Ivar Aamodt
26. april 2009 - 15:01
Her er det noe som er galt??
Hvorfor ikke la dem gjøre det de ellers ville gjort i lovlige former?.
Sikkert hyggeligere for barnet som vokser opp.
ALLE barn som vokser opp med f.eks 2 mødre vil en dag spørre "Hvem er faren min?"
Jeg synes det er svært egoistisk å ikke fortelle barnet hvem det er som er Deres biologiske opphav.
Loven burde vært utformet slik at det barnet har en rett til å få vite.
Hvis foreldrene ikke vil det, bør de ikke sette barnet til verden.
Det å få barn er ofte en egotripp av dimensjoner også i visse hetrofile miljøer
Pål Vedeld Djupvik
26. april 2009 - 15:22
Barnefødsler.
Jan Pettersen
26. april 2009 - 15:20
Uorden i vår egen verden
Åge Skeide
26. april 2009 - 15:22
Kjempebra
Espen Thygesen
26. april 2009 - 15:30
Så er det klart
Ole H. Johansen
26. april 2009 - 15:41
Et meget godt
Støtter deg fullt ut,Espen.
Da burde også Børre Knudsen få den samtidig.
Kanskje vi skulle ta initiativ til en underskriftsliste?
Espen Thygesen
26. april 2009 - 15:48
Underskriftsliste er tingen
Ole Å. Langeland
26. april 2009 - 20:21
Raljering
Uten å invitere til noen debatt om det materielle innholdet i disse spørsmål, vil jeg advare mot å stigmatisere slike som Ludvik Nessa og Børre Knudsen på en slik måte som det her skjer.
Det drives her en hensynsløs raljering omkring meget vanskelige spørsmål.