Den svenske superbilprodusenten Koenigsegg søker 40 (!) nye ansatte

Koenigsegg Regera er et råskinn få andre biler kan matche. En 5-liters V8-motor er koblet sammen med tre elmotorer, som sammen sørger for at 0-100 km/t gjøres unna på 2,7 sekunder. Det er ikke mange forunt å få jobbe med slike biler. Men nå søker den svenske superbilprodusenten etter 40 medarbeidere.
Koenigsegg Regera er et råskinn få andre biler kan matche. En 5-liters V8-motor er koblet sammen med tre elmotorer, som sammen sørger for at 0-100 km/t gjøres unna på 2,7 sekunder. Det er ikke mange forunt å få jobbe med slike biler. Men nå søker den svenske superbilprodusenten etter 40 medarbeidere.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Den svenske superbilprodusenten, Koenigsegg, har mye å gjøre. Blant annet med råskinnet Regera. Nå søker de etter nye ansatte.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

1994 er et merkeår for bilbransjen. Ikke fordi undertegnede var russ akkurat det året, men fordi en ung mann ved navn Christian von Koenigsegg bestemte seg for å skape sitt eget bilmerke.

Han fulgte rett og slett drømmen om å lage den perfekte superbilen.

22-åringen satset hardt. Ti år senere presenterte han sin første modell: CCR. I dag, 13 år senere, har han en rekke superbiler å vise til, og en omfattende liste over ansatte.

Men det trengs flere! Ikke er det snakk om en eller to heller. Neida, nå lyses det ut 40 (!) ledige stillinger.

Unikt

Koenigsegg er historisk. Sammen med Pagani er de en av svært få uavhengige og eksklusive superbilprodusenter. Kompromissløse ytelser, ekslusivitet og design står høyest på prioriteringslista.

Regera, Agera RS, One-1, Agera R og CCXR er bare noen eksempler på Koenigsegg-kreasjoner som kan få det til å bruse i blodet på enhver bilentusiast.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Derfor er det naturligvis spennende når det plutselig åpnes opp muligheter for å få være med på eventyret.

Les også: Denne bilen har noe ingen andre har

Utdanning ikke viktigst

Koenigsegg er seriøs redskap. Bare sjekk disse bremsene. Neppe samme dimensjon på bilen din?
Koenigsegg er seriøs redskap. Bare sjekk disse bremsene. Neppe samme dimensjon på bilen din?

Gründeren selv startet uten en masse formell utdannelse, og det er heller ikke noe krav til de som nå skal ansettes.

I stedet påpekes det at dokumenterte resultater er viktigere.

Du tenker kanskje at dette er mest aktuelt for mekanikere. Men Koenigsegg gjør mer enn å skru på motorer og designe biler. De lager alt selv, inkludert girkasser, hard- og software og chassis til bilene.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Det er med andre ord behov for kompetanse på en rekke forskjellige områder.

Les også: Philip fikk hjelp av mamma da han skulle bygge bil

Ønsker perfeksjon

– Vi jobber som et team, fokusert og effektivt, og streber stadig etter perfeksjon. Om du tror at du har kompetanse og leter en ny utfordringer, vil vi høre fra deg, påpekes det videre.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Jobbene som er ledige er blant annet lakkerer, servicetekniker, detailer, prototype-tekniker – og på salg.

Alle stillingene er med base i Sverige. Koenigsegg holder til i Ängelholm, litt nord for Helsingborg.

Her kan du lese mer om stillingene

Lønn

Det skrives ikke noe om lønnsvilkårene, i stedet fokuseres det på at klimaet i bedriften er mer som det mellom familie og venner, enn strengt kollegialt.

På nettsiden påpekes det også at det er høy aksept for at folk er individualister.

Alle jobbene er fulltidsstillinger.

Så da gjenstår det vel bare å hamre ned noen velvalgte ord om hvorfor dette er noe for akkurat deg og sende søknaden til Koenigsegg Automotive AB, 262 74 Ängelholm, Sverige.

Lykke til, folkens! (Og gi oss en lyd hvis du får jobb, da!)

Les også:

Topp 10: Verdens raskeste biler

Superbil-sjåføren skulle bare svinge av på motorveien

Frekk hekk på bilutstilling

Saken er opprinnelig publisert på Broom.no